MANAFU*

Abonamente Evensys

Putin despre content

In urma cu doua zile am m-am “jucat” cu Google Homepage si m-am declarat chiar foarte incantat de serviciu. Foarte pe scurt, Google Homepage te lasa sa “customizezi” o pagina blank cu stiri provenind din foarte, foarte multe surse (inclusiv blog-uri celebre) si cu diverse mici tool-uri (calendar, calculator, dictionar…).

Astazi am citit pe Mashable despre ThePersonalBee, un alt serviciu care permite agregarea de stiri din diverse surse. Iar dupa un scurt browsing tot pe Mashable, am descoperit inca nu-stiu-mai-cate astfel de servicii. [aici]

Practic, prin multe din aceste servicii iti poti crea singur(a) o pagina de news dupa propriul gust.

Intr-un post recent, Radu vorbeste putin despre content si cum originalitatea (si exclusivitatea) va face diferenta intre serviciile de stiri si nu numai.

Dupa ce am vazut cate modalitati de prezentare, agregare, dezvoltare si sindicalizare exista, ma gandesc ca a fi original si a veni mereu cu exclusivitati este intr-adevar o tehnica de diferentiere, insa nu neaparat cea care iti va aduce si leadership-ul in categorie.

Sa ne aducem aminte de zilele in care Ziare.com era lider de audienta, oferind doar link-uri spre ziarele care produceau content original. Iar daca ne uitam acum printre primele 20 de pozitii din Trafic vom vedea ca publisherii de editorial original nu sunt cei care domina clasamentul si ca agregatori precum HotNews si 9AM sunt in crestere.

Dupa ce am vazut cate modalitati de prezentare, agregare… exista, ma gandesc ca in viitor va triumfa cel ce va sti sa impacheteze cel mai bine continutul (de preferat continut propriu).

Tags:

Fara comentarii

  1. zoso says:

    si cand se vor supara producatorii de continut original si le vor da cu flit “agreagtorilor”, ce se va intampla?

  2. raduionescu says:

    agregatorii vor functiona intotdeauna, no doubts about that – vezi Yahoo News.Insa stii ce se va intampla? tot mai multi playeri vor intra, vor aranja poate mai bine continutul altora, si vor eroda share-ul celorlalti. Vezi 9am si wall-street.si spatiul va fi din ce in ce mai aglomerat si fiecare isi va alege agregatorul potrivit.In paralel, vor aparea insa producatori noi de continut original (cum sunt cei pe care i-am numit la mine), care nu vor permite agregatorilor sa preia continut (e f probabil ca si alti content-makers sa opreasca preluarea, cum zice si zoso).Vezi US – e clasica treaba.

  3. Cristian says:

    din proprie experienta nu sunt un fan al agregatorilor, deci si eu sper ca lucrurile se vor schimba in viitorul apropiat.si se vor schimba cand publicatiile (offline) vor avea o strategie de internet clara si cand vor pune piciorul serios in prag in fata agregatorilor.se vor schimba cand tot mai multi oameni vor descoperi ca isi pot personaliza internetul si ca sunt multe tool-uri si moduri prin care o pot face (vezi ce tocmai am scris in ultimul post).se vor schimba cand vor aparea producatori online seriosi, dar nu la nivelul celor mentionati de Radu. Sunt prea mici, Radu, si stii ca nu isi pot depasi conditia! Iar la acest capitol am auzit ca se pregateste ceva de proportii.

  4. Cristian says:

    acum pe bune si intr-o nota pesimista, ziarele nu vor face nimic anul asta sa opreasca ascensiunea agregatorilor si in continuare va triumfa marketingul agresiv si sustinerea media (a se citi “pe cine ai in spate”) in fata content-ului original si de calitate.

Comentează