MANAFU*

Abonamente Evensys

Blogs: Avem branduri in blogosfera?

Ieri am avut chef de scris (astazi nu prea am) si am postat cam tot ce mi-a trecut prin cap. Am revenit si asupra (re)pozitionarii blogurilor, anuntand totodata un scurt rebranding pentru Manafu.ro (va astept in continuare sa votati in poll-ul alaturat).

Am primit cateva comentarii interesante pentru acel post, cineva chiar mi-a ridicat mingea la fileu, intrebandu-ma ce obiective urmaresc cu acest blog si daca un obiectiv este promovarea brandului Manafu.

M-am tot intrebat de ce scriu acest blog si urmaresc cu el. M-am gandit ca pentru mine cel mai usor ar fi sa spun: “Da, tin acest blog pentru a-mi promova brandul personal!”.

Dar intrebarea e: Sunt eu un brand? (cum stii ca esti un brand?)

Si ca sa duc tema mai departe: Are blogosfera locala branduri? Cine sunt aceste branduri? Au crescut ele in blogosfera sau erau branduri dinainte, din offline, si si-au gasit in blogosfera un medium de promovare?

UPDATE: Ar fi frumos sa raspund si eu cel putin la o intrebare din cele lansate mai sus. Cred ca deja avem branduri in blogosfera, evident unele erau branduri inainte sa descopere blogurile, altele s-au ridicat din blogging. Sper sa nu omit pe cineva important… :o)

Branduri care vin din offline: Radu, Kit, Stefan, Florin, Orlando.
Branduri care s-au nascut in blogosfera: Zoso, Andressa, Novac, Deea, Vivi

Tags:

Fara comentarii

  1. varabiescu says:

    este manafu un brand. parerea mea… trebuie sa mai lucrezi un pic la el, sa nu mai semnezi cu cristian comentariile de pe alte site-uri ci direct cu manafu:)on line-ul cred ca deocamdata este o “extensie de brand” de off line:)dar sunt pe cale de aparitie brandurile on line. dovada sunt blogurile pe care intri periodica fara sa stii ale cui sunt. fireste ma voi semna simplu: varabiescu

  2. zerobarat says:

    Multumesc Cristi,Cel putin doua din intrebarile astea am incercat sa mi-le pun si eu.Aici si aici …N-am gasit inca raspunsul, inutil sa spun ca nici nu mi-a raspuns cineva :)Tu o sa ai mai mult succes in ceea ce priveste feedback-ul asa ca astept cu interesParearea mea e ca esti deja un brand, subiectele pe care le abordezi sunt foarte tari si eu te citesc in fiecare dimineata la prima ora.In ceea ce priveste Poll-ul eu am exclus:Auto – nu ma intereseaza subiectul sub nici o formaMuzica si filme – am gusturi ciudate , nu cred ca ne potrivim

  3. zerobarat says:

    Aaa si … Are blogosfera locala branduri?Are. Eu cred ca are.1. Cei care sunt branduri offline si se promoveaza si online (majoritatea din zona afacerilor IT)2. Cei care si-au construit imaginea doar online (nu doar prin bloguri), acestia sunt foarte putini, cred ca zoso este exemplul cel mai bun. Ar fi interesant de dezbatut cea de-a doua categorie, cu prima lucrurile sunt destul de intuitive

  4. emi says:

    Manafule… e simplu. Pleci de la definitia brand-ului.Deci, daca atunci cand cineva aude notiunea de “blog in .ro” se gandeste la “manafu”, asa cum cand auzi “search” te gandesti la “google”, atunci poti spune loud and clear ca manafu este brand.

  5. Cristian says:

    emi, ai si tu right-ul tau! dar eu am si norocul unui nume sonor si nu atat de raspandit. la ce te gandesti cand spui ionescu? la un prieten de-al tau numit ionescu…

  6. Flash says:

    cred ca da … este un brand, dar cand incepi sa-l promovezi si incepi sa faci lucruri doar pentru asta … incepe sa-si piarda farmecul… imi place cand faci asta din placere nu cand incerci sa iti inpui o anumita pozitie…si cred ca si Orlando este un brand :), exact ce zice emi … daca atunci cand auzi “orlando” te gandesti la blog .. e clar…

  7. Daniel says:

    Am observat o tendinta a bloggerilor de a isi supraestima “celebritatea”. De unde incepe? Asta cu “celebritatea” bloggerilor imi aduce aminte de expresia “mondialement connu ? Poitiers” (sau pe romaneste: “cunoscut in toata lumea la Dolhasca”). Putina modestie nu strica, domnilor bloggeri.

  8. Catalina says:

    Eu prefer o alta definitie: “un brand este o promisiune”. Deci, Manafu, care e promisiunea ta?

  9. Dan Pantea says:

    ai incercat un rebranding la manafu.ro gen Megadeth, Manowar sau Sepultura ? 😉

  10. Cristian says:

    daniel, pe la incveputul blogului meu spuneam ca 2006 ar trebui sa fie anul modestiei noastre. mi-am dat seama ca daca vrem sa tinem blogosfera alive and kicking trebui sa lansam diverse proiecte, provocari si discutii prin care bloggerii sa interactioneze.”branduri in blogosfera” e doar un subiect de discutie.

  11. Cristian says:

    catalina, te joci cu mine!?iti marturisesc ca nu am aprofundat niciodata chestiunea asta cu promisiunea, asa ca nu prea stiu cum sa imi formulez promisiunea. poate ma ajuti tu!? ;o)

  12. Catalina says:

    🙂 nu ma jocam citit eu undeva ca asa e. si exemplul clasic sunt brandurile de cosmetice, “promisiunea frumusetii/seductiei/feminitatii/etc/etc”. so: asta cu frumusetea e “luata”. dar tre’ sa existe ceva si pentru “brandul manafu” 🙂

  13. Andrei Sava says:

    http://iasi.nights.ro/blogsau iasi.nights.ro 🙂 poate fi considerat un brand.Dar inafara blogosferei. Pt ca practic promovarea o fac prin reviste, postere, party-uri, stickere samd. si aduc oamenii pe site.

  14. Andrei Sava says:

    In rest consider ca branduri la ora actuala sunt Radu Ionescu, Deea, Andressa, ManafuSi dau exemple de niste persoane care daca ar acorda putin mai multa atentie blogului lor ar urca foarte usor in top:http://bucurenci.blogspot.com/http://cchiriac.blogspot.com/http://prea-tarziu.blogspot.com/

  15. cris says:

    prin brand eu inteleg totusi o chestie personala a unui blogger/blog. ceva concret. cum sa fie andressa sau radu ionescu sau mai stiu eu cine? cum sa fie omul un brand? pot considera branduri: fry cars, Fredo & Pid’jin, “O sa mor” al lui Patric, dar nu un om. sau un blog intreg. nu tre’ sa fie totusi ceva original, unic si de sine statator?

  16. mihai says:

    Catalin are dreptate in ceea ce priveste promisiunea unui brand. Daca Orange sau Vodafone imi promit ca ii pot gasi si in afara tarii, atunci pe ei ii voi alege. Daca stiu ca la Mega Image gasesc macnare nu-stiu-de-care, ma duc acolo. Exemplele le-am luat pur intamplatoare.Cat despre bloguri, ce ofera ele? Cata credibiltiate au? Ce nevoie satisface un blog? Unde il pozitionezi in piramida nevoilor? etc.Nu vreau sa fiu patetic, insa blogosfera romaneasca e un pic asemanatoare cu un balon; exista sanse sa se sparga. Nu inteleg pentru ce exista o lupta; care e miza?Brand se poate numi acel cuvant care intra in vocabularul oamenilor si este folosit in mod constant; de exemplu Xerox.

  17. mihai says:

    Catalina am vrut sa zic, nu Catalin. Imi cer scuze; am gresit.

  18. comanescu says:

    Pai cred ca la noi s-a ocupat destul de mult de povestea asta cu brandurile personale Dragos Grigoriu. El zicea ca spre deosebire de imagine, brandul e o constructie premeditata. Asa ca intrebarea ta ar putea fi rafinata in felul: cati dintre bloggerii cunoscuti si-au atins crampeiul de faima in mod premeditat?Altfel, vorba lui Grigoriu, minciunile au viata scurta in publicitate. Premeditarea aceea nu inseamna cinism si gogosi despre sine.

  19. Tino says:

    pt mie branduri .. vivi, kiddo, orlando .. !!

  20. Adrian Mironescu says:

    Cuvântul meu e Identity .

  21. nenorocitu says:

    @manafu:Din moment ce ai deja ceva vizitatori probabil ca exista ceva care ii uneste. Trebuie sa aiba un numitor comun care ii aduce aici mereu. Ei bine, ala poate ca e core-ul brandului tau. Trebuie doar sa gasesti intrebarea corecta. Trebuie sa pui punctul pe rana si degetul pe i. Poate ca atunci cand mai iesi la o bere cu d’alde blogerii nostrii sa faci un fel de ad-hoc research si sa vezi ce scoti.Iar chestia cu pozitionarea e un cuvant e cam depasita.

  22. pois0n says:

    iasi.nights.ro e feeder wannabe.ma bufneste rasul cand nu stiu cine sustinea ca blogul e cu personalitate.

Comentează