MANAFU*

Abonamente Evensys

Online: Cum construieste Coca-Cola un MySpace romanesc

Din ce stiu eu Coca-Cola nu pregateste un MySpace romanesc dupa modelul celebrului site de social networking. Probabil nici nu se gandeste la MySpace. Dispune acum insa de toate premisele pentru a pune bazele unui astfel de serviciu, judecand dupa noul (pentru mine) site al companiei in Romania.

Coca-Cola.ro nu este un site corporate (asa cum m-am astepta eu sa il gasesc ieri), ci un site de interactiune dedicat in special adolescentilor, o adevarata platforma de entertainment online.

Coca-Cola a reusit performanta de a strange o adevarata comunitate (aproape 70.000 de membri) in jurul site-ului sau, oferind platforme online pentru dating (pentru prietenii mai degraba), blogging, radio streaming si messaging.

Daca va mixa platformele de care dispune intr-o singura interfata (ce ar putea fi totusi personalizata in cateva feluri), Coca-Cola va avea un adevarat site de social networking si un nou canal de marketing. Ii ramane apoi doar sa sustina interactivitatea membrilor (acum nu par foarte apropiati!) prin promotii sau programe de marketing dedicate. Deja am vazut ca o face prin acordarea unor puncte in functie de implicarea membrilor in sectiunile site-ului.

O sugestie… Ar trebui sa pot intra pe site si atunci cand tastez doar coca-cola.ro, fara www.

Tags:

Fara comentarii

  1. Ionut Oprea says:

    Salut,Nu ne-am mai conversat de mult. Am facut un update la insemnarea mea initiala despre MySpace, in care . Pe scurt, nu cred in ea. Nu facilitatile creeaza o comunitate, si nici numarul de utilizatori(depinde foarte mult cum s-au intalnit pe site utilizatorii respectivi, ceea ce, in cazul asta, e foarte important).Ionut.

  2. Cristian says:

    Nu cunosc MySpace decat ca fenomen si ca subiect de stiri, deci nu pot sa fac o “analiza profunda” pe tema asta.Cred insa in social networking de cativa ani buni asa cum (nu) am crezut in blogging. De fapt, cred cu moderatie.Sunt insa multe motive pentru care un astfel de spatiu ar functiona, caci cred ca Internetul va apropia userii si nu ii va aliena, cum cred altii.Wal-Mart a lansat recent The Hub, un site de social networking. Deci iata cum o companie mare vede o oportunitate de marketing in site-uri gen MySpace. De ce nu ar fi o oportunitate si pentru Coca-Cola?Spui intr-un post ca MySpace nu e un succes! Ce zici de stirea care spune ca MySpace a rulat 17% din ad-urile “difuzate” pe net in luna iulie?

  3. Ionut Oprea says:

    Nu am spus ca nu e un succes, ci am spus ca eu nu cred in versiunea actuala a unui myspace care nu are alt scop in afara de a le oferi un spatiu de identificare adolescentilor, si ca il consider o telenovela ieftina (si telenovelele au un foarte mare succes).Si eu cred in social networking, si in social media. Insa in serviciile cu scopuri bine definite, nu in supa primordiala care e acum MySpace :)Da, au avut 17% din afisarile de publicitate, jumatate cat Yahoo. Insa in acelasi timp veniturile lor efective din publicitate au fost nesemnificative fata de Yahoo si alte site-uri din Top 5, si asta ar trebui sa insemne ceva.Si Neogen cred ca ar avea destule afisari ca retea de advertising, insa ca venituri sau cota de piata, raportul e altul.Altfel spus, eu nu cred in MySpace ca serviciu, in forma lui actuala, pointless. Dar ca si media, orice atrage o astfel de audienta (locul 4 in lume, cred, nu?) e un succes, si e si normal sa atraga si advertising.

Comentează