M A N A F U *

MANAFU*

Advertising: Spoturi pentru ceva maruntis

Am inceput sa primesc din ce in ce mai multe mailuri de la persoane necunoscute, in principal bloggeri, care imi sugereaza diverse chestii (de la recenzii de site pana la noi idei de marketing). Unele chiar interesante. O sa incerc sa raspund la toate aceste mesaje in masura timpului disponibil. Iar pe unele chiar am sa le prezint aici.

De exemplu, cineva imi recomanda sa vizitez SpotRunner.com, un site care ar reinventa publicitatea. Ba chiar mi-a trimis si un link de pe YouTube cu un reportaj facut de NBC despre acest site. Recunosc ca am vizitat SpotRunner deja, insa nu i-am dat mare atentie. E undeva ingropat in bookmark-urile mele. Reportajul respectiv mi-a deschis insa ochii.

Practic site-ul iti ofera o serie de spoturi nebranduite, tu il alegi pe cel care crezi ca se potriveste cu produsul/ serviciul tau, acesta este apoi branduit, iar in cele din urma esti ajutat si cu media plan-ul. Totul la un cost cat mai mic.

Ideea mi se pare interesanta, insa as vrea sa aud si parerea unor oameni din publicitate despre aceasta practica. Poate o sa fac un interviu cu cativa pe tema asta…

Tags:

Fara comentarii

  1. Dan says:

    Okay. am stat fix 2 minute jumate pe http://www.spotrunner.com/pana la punctul in care am citit “Find the ad you like and personalize it to your business.”Why, I’d never do that. E adevarat, c*free spre exemplu are parte de in-house advertising multumita lui *c | creatie&media (http://www.cyanad.ro), prima mea companie acum orientata catre identitate si consultanta de brand. Nu sunt adeptul burtilor pline ce cred ca in publicitate nu se mai poate inova. Cred ca aceleasi minti au un punct de la care creatia lor e repetitiva. Am observat la mine ca imi bazez conceptele si ideile pe experiente personale de viata. Care, let’s face it, sunt limitate. Cu toate astea, hai sa schimbam canalele de comunicare in marketing. Tot creativitate se numeste. Nu mai avem idei pentru canalele clasice? Nici o problema! Hai sa fim creativi inventand noi metode de comunicare. Citeam azi un articol pe Imagoo (http://www.imagoo.ro/2006/markethink/publicitartori/marketing-prin-bluetooth.html) si am ramas surprins ca un publicitar – si cred ca nu-i unul singular – vede hype in blog si www. Mai mult, spune ca pod/netcastul e viitorul. Sheesh, e old news de vreo doi ani de zile. Asadar, inafara de canalele disponibile deja, unde e publicitarul cu pricina inovator?

  2. Dan says:

    completare: lasand la o parte oferta de peste granite, nu ti se pare ca publicitarul roman e un blazat? Avem parte de acelasi discurs de ceva vreme si am senzatia ca autohtonul nu mai stie ce vinde si cui. Bineinteles, referire directa fac la mai sus numitul interviu Imagoo. Citindu-l mi s-a facut pielea de gaina. Cred ca astia traiesc pe alta lume.

  3. Andrei says:

    Pai ia un spot la duzina, cumpara un template pentru site si apoi vorbeste de creativitatea si originalitatea firmei.Nu am o parere foarte buna despre majoritatea oamenilor care lucreaza in advertising la noi (nu de alta, dar vad reclamele). Asta mai lipseste: reclame de-a gata.

  4. Anonymous says:

    Cred ca in general spoturile nu mai au impactul pe care il credem/sper/ne complacem with…Idei inovatie de marketing neconventional cred ca ar fi insa mai utile!Plus ca una dintre reglulile principale ale unui spot este sa se raspunda cu NU la intrebarea “Bai, se potriveste la orice, si la cafea si la margarina si la masini diesel?”.

Comentează