M A N A F U *

MANAFU*

Marketing: Cele mai valoroase branduri locale

BusinessWeek, Brandient si D&D Research au anuntat astazi topul celor mai valoroase branduri romanesti. Este practic a doua initiativa majora in domeniul brandurilor (clasamentelor dedicate marcilor) lansata de Business Media Group, dupa High Impact Brands, studiu realizat de revista Biz si Synovate.

Iata un fragment din comunicatul de presa:

“Dacia, in valoare de 387,4 mil. Euro, este cel mai valoros brand romanesc conform Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti. De 40 de ani impreuna la bine si (mai mult) la greu si dupa o schimbare de viteza reusita cu Renault, Dacia este un brand greu de scos din mintea si inima romanului.

Afacerea anului 2006, preluarea BCR de catre Erste Bank nu a diminuat cu nimic valoarea celui de-al doilea brand din top, BCR (355,6 mil Euro), iar grupul financiar austriac va avea de pastrat mostenirea si blazonul bancii numarul unu din Romania.

BRD – GSG, banca al carei brand ocupa locul trei in top, intrata din 1998 in grupul financiar francez Societe Generale, a transformat retailul in valoare, devenind al doilea brand financiar al tarii (208 mil. Euro). Urmatoarele branduri in TOP 10 sunt : Petrom-86 mil euro, Sensiblu-82 mil euro, Rompetrol- 72 mil. euro, Cristim-62 mil. euro, Asirom- 60 mil. euro, Altex-59 mil. euro si Domo-41 mil. euro.

Metodologia studiului
Modelul folosit de Brandient pentru calcularea Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti aplica acelasi principiu de capitalizare a veniturilor, pornind de la metoda royalty relief(scutirea de redeventa) care reflecta economia pe care o face un proprietar de brand prin faptul ca nu trebuie sa plateasca o licenta pentru folosirea marcii.

Selectia initiala a considerat branduri lansate si dezvoltate in Romania, indiferent de cetatenia proprietarului, in categorii adresate direct consumatorului (Business to Consumer) cunoscute si prezente la nivel national si lansate inainte de 1 ianuarie 2005. Pentru brandurile cu acoperire mixta (corporate/retail) s-a considerat doar segmentul de retail (de exemplu – banci, asigurari, petrol).

In toate cazurile, s-a plecat de la premisa continuarii activitatii de exploatare a brandului si s-a considerat ca numele si celelalte drepturi de proprietate intelectuala aferente brandului sunt in proprietatea deplina a detinatorului.”

[Sursa: BMG]

Tags:

Fara comentarii

  1. Anonymous says:

    Da, problema mare cu bancile romanesti o reprezinta faptul ca au devenit locurile cele mai aglomerate din Romania, stai la coada pentru orice rahat de factura mai mult decit stateau ai nostri -1989 la celebrele cozi.

  2. Mircea Scarlatescu says:

    De bine de rau Dacia este singurul brand romanesc (economic vorbind, pentru ca daca vorbim de sportivi, atunci un brand ca Nastase, Tiriac, Nadia, Hagi sunt muuult mai puternice) care a scos capul in lume. A devenit un exemplu pozitiv pentru multi, sunt producatori mondiali care incearca sa copieze succesul celor de la Renault cu Dacia…. Atat de criticat cat a fost Logan si Dacia ne-au scos in lume…

  3. nwradu says:

    Nu cred topul asta. Dacia, BCR, BRD, Petrom ok. Dar restul nu imi par credibile. Decat daca suntem atat de varza incat in top10 au intrat Sensiblu si Rompetrol si Cristim si astea… O firma de carnati, in top 10? Ce naiba? Pacat ca s-a facut topul dupa valoare, si nu dupa “awareness”. As zice ca branduri valoroase din puncte de vedere cultural si emotional, de ex CEC, Loteria, etc

  4. trustman says:

    Eu nu inteleg de ce in toate clasamentele legate de branduri romanesti (si ma gandesc si la topul ala facut de realitatea tv) lipseste softwin cu bitdefender, care este – din punctul meu de vedere – cel mai bun brand de export al Romaniei.

  5. celia_cruz_rumana says:

    cat timp aceste braduri vor mai ramane romanesti??

  6. gabi_b says:

    O parere pentru nwradu: topuri de awareness poate face oricine oricand. Insa sunt echivalentul unui concurs de frumusete – parerile sunt subiective. Poate ne place brandul, am auzit de el, dar nu o sa-l cumparam in veci. Ganditi-va la Unirea (cu Dorel). Toata lumea a auzit de ea, campania e beton. Nimeni nu se intreaba, insa, cat de bine se vinde. Forta unui brand pentru compania care il detine ar trebui sa se regaseasca si in vanzari, altfel investitiile in publicitate sunt nejustificate.

  7. nwradu says:

    Acest top este de fapt unul al celor mai valoroase companii romanesti. Sunt ordonate dupa valoarea companiei… dar atunci sa nu mai faca exprimari din astea cu “brand” care te induc in eroare… putea sa le zica pur si simplu “topul celor mai mari 10 companii pur romanesti”

  8. gabi_b says:

    Topul contine 50 de branduri, nu 10, iar cifrele trecute in dreptul brandurilor (si nu companiilor) NU reprezinta valoarea companiilor. Daca te-ai uita cu atentie, ai observa ca Petrom, ca si companie, de exemplu, depaseste fara probleme Dacia, dar ca brand este mai jos.

Comentează