M A N A F U *

MANAFU*

Misc: Din nou despre oameni buni

“Stii un account bun?”, “Ai un om de vanzari?” – sunt doua intrebari pe care le-am auzit destul de mult in ultima vreme. Ieri chiar am vorbit cu cineva dintr-o agentie de PR despre marea problema a industriei de comunicare: oamenii.

Evident ca toata lumea cauta oameni buni. Si apare mereu intrebarea: Cum ii gasesc?

M-am intrebat si eu de cateva ori, fiind pus in situatia unor recrutari. Si in acele ocazii ca si acum, mi-am mai pus o intrebare: Esti bun la ceea ce faci, cum te “vinzi”? (Cum iti arati disponibilitatea?)

Ma intreb deoarece sunt convins ca exista undeva niste oameni potriviti pentru cei care acum cauta un sales sau un account. Numai ca nu au ocazia sa fie descoperiti. Sau nu stiu cum sa isi anunte competentele.

In urma cu cativa ani am lucrat la un proiect de site-uri de job-uri in care vroiam sa includ un two-way search, o functie prin care candidati se puteau lasa gasiti, sustinuta si de un sistem de matching. Angajatorul putea astfel sa gaseasca un candidat atunci cand el se arata disponibil si daca acesta se potrivea unor criterii (mai multe sau mai putine).

Nu stiu cum au evoluat site-urile de job-uri. Poate acum functia aceasta exista, poate exista si atunci (mie mi-a placut sa pornesc ceva de la 0, fara sa ma uit la concurenta).

Merg mai departe si intreb: Ce sistem de “dezvaluire” a talentelor credeti ca ar merge la noi?

Tags:

Fara comentarii

  1. Anonymous says:

    Eu cred ca cel care cauta un om bun trebuie doar sa vrea cu adevarat acest lucru. Metodele sint simple, atit de simple incit nu sint luate in seama de marile companii, de firmele de headhunting, etc, etc, de marii patroni/sefi/directori.Oameni buni, trebuie doar sa va doriti cu adevarat un om bun, nu doar o simpla completare a unui post, cum se cam intimpla, fara sa recunoasteti….Sint aici oamenii buni, pe linga voi, printre voi, ii vedeti/ii cititi/va intersectati cu ei.Daca esti un om interesat de afacerea ta, gasesti usor. E extrem de simplu si uneori ma amuza cind citesc texte despre cit de greu se gaseste un anumit om. Pentru ca, repet, nu stiti sa-l cautati.

  2. emi says:

    da’ un project manager bun cunosti? 🙂

  3. Anonymous says:

    Cred ca lista cea mai mare de talente o au pe la consulate/ambasade 😉

  4. Arhi says:

    @Cristi: atata timp cat nu reusesc sa se vanda pe ei, cel mai important asset pe care il detin, si cel pe care il cunosc cel mai bine, cum te poti astepta sa vanda bine un produs sau un serviciu de care sunt legati doar de un comision sau un salariu?@Emi: eu sunt un bun project manager, dar din pacate sunt luat:))

  5. silvia says:

    – HR? consultanta in HR? headhunting? – hartogarie si bani inutili sau- talentul si teoria necesara pt a descoperi un om cu baza buna in care sa investesti, sa-l faci dupa chipul si asemanarea companiei? – ia mult timp, intuitia nu e 100% valabila mereu sau- poti sa aduci un om bun din start, ravnit de ceilalti, sa-i dai bani si sa-ti faci treaba – suma competentelor profesionale, nu te ajuta sa stabilesti suma competentelor de relationare intr-o noua cultura organiz. de acord cu domnul Roman, e usor sa gasesti oameni buni, dar ce sa faci cu ei si cum sa-i ajuti sa creasca, alta problema:)

  6. Anonymous says:

    cred ca gresitzi totzi!un om bun e foarte greu de gasit, in primul rind trebuie sa se muleze pe afacerea ta apoi sa si vrea sa faca lucrul asta pt tine! 3. daca stie sa vanda se va vinde scump *va permitetzi?*asa ca va doresc multa bafta, dar nu mai visatzi cu ochii deschisi!PS Iat tu Cristi, cu experientza ta, ar trebui sa stii lucrurile astea!

  7. Jobsessive says:

    @ Cristian Roman, Silvia: daca e asa de simplu sa gasesti oameni buni, de ce nu ne ajuti, de ce nu ne luminezi, de ce nu ne dati cateva sfaturi noua celor care chiar ne straduim sa ii gasim? Serios acum, daca era asa de simplu, sunt convins ca nu prosperau toate agentiile de hr/headhunting – or realitatea imi arata ca aceste companii functioneaza si merg pe profit.Probabil ca fiecare are o anumita perceptie despre “oamenii buni”, e o sintagma care poate insemna foarte mult pentru unii si mai nimic pentru altii, dar lasand la o parte filozofia, spuneti-ne si noua cum faceti sa gasiti acei oameni de care aveti nevoie, si apoi cum ii convingeti sa se alature echipelor pe care le construiti, fara a strica echilibrul pe care aceste echipe l-au dobandit in timp. Cum faceti sa completati puzzle-ul unei mici organigrame?Personal, gasesc greu oamenii pe care ii caut (nu mi-e teama sa o recunosc) pentru ca pentru fiecare pozitie in parte exista anumite excpectante si o serie de constrangeri, de cele mai multe ori de natura financiara, dar nu numai. Voi cum faceti?

  8. Anonymous says:

    Jobsessive,Nu am experienta ta, nu sint intr-un post de conducere momentan (am fost pina acum citeva saptamini), insa, singura chestie pe care ti-o pot spune si care merge la mine este observatia directa. Am interactionat extrem de mult cu oamenii, sint format ca om/asteptari si cred ca am o suficienta experienta de oameni pentru a gasi oricind un om bun pe jurnalism, care e domeniul meu. Trebuie doar sa speculezi ceea ce altii nu vad. Imi pare rau, sper sa nu interpretati gresit postul meu, repet, sint oarecum amator in headhunting dar totusi cred ca m-as descurca bine. Pur si simplu observi in timp atitudini, reactii, idei in diferite situatii. Dar numai daca ai norocul meu de a interactiona extrem de mult cu oamenii.

  9. Anonymous says:

    Jobsessive,in primul rind, daca exista constringeri financiare, atunci, logic, vei gasi oameni pe masura acestor constringeri. Putin risca sa faca investitii in oameni, e adevarat, din pacate.Apoi, sincer, sint oarecum amator de headhunting, si totusi nu prea (….), asa ca nu-mi permit sa dau sfaturi. Ma bazez foarte mult pe mine si am incredere in mine cind caut ceva. Atita tot, restul e tacere.

  10. Anonymous says:

    Jobsessive,in primul rind, daca exista constringeri financiare, atunci, logic, vei gasi oameni pe masura acestor constringeri. Putin risca sa faca investitii in oameni, e adevarat, din pacate.Apoi, sincer, sint oarecum amator de headhunting, si totusi nu prea (….), asa ca nu-mi permit sa dau sfaturi. Ma bazez foarte mult pe mine si am incredere in mine cind caut ceva. Atita tot, restul e tacere.

  11. urban says:

    Eu plec pe idea, ca in cazul in care tu esti ofertanul oferantului, sa arati un demo, un portofoliu, niste referinte si de ce nu persoane de contact ce iti pot afirma talentul. Adversari mai buni sau mai putin buni exista in toate domeniile, si de aceea e necesara si forta de convingere a ta si a referintelor, si de ce nu tupeul (ce sa nu depaseasca limitele bunului simt).Iar daca tu esti vanzatorul, ofertatul jobului conteaza mult modul prin care intinzi oferta la limite si o maschezi intr-un mod cat mai misel. Dar te-as contrazice in legatura cu concurenta, e bine sa o verifici, dar ar fi si unele riscuri.. bine ar fi ca la un job deschis spre propuneri sa fi printre cei din urma, astfel observi tendintele si incerci sa le completezi in oferta ta, dar apare riscul sa pierzi proiectul in cazul in care e luat de cineva din fata..Am cam sfautit din piata de webdesign, si design in general unde cunosc cat de cat mersul trenurilor dar cred ca sunt chestiuni generale aici..

Comentează