M A N A F U *

MANAFU*

Best Of: Ce a fost mai bun pe Internet

Cum as putea caracteriza anul 2006 fata in fata cu Internetul romanesc? Ce cuvant as putea atribui acestui an?

Cred ca am mai declarat pe undeva ca 2006 a fost anul declaratiilor de intentie, sustinute de cele mai importante miscari de trupe de la formarea acestui “sector”. Plecarea lui Orlando de la NetBridge a fost probabil scanteia care a dat startul cursei pentru Internet in 2006.

Cu toate ca in ultimele luni ale anului Orlando a fost mai retras, el ar putea fi numit omul anului in Internetul romanesc. [S-a mai dat premiul asta la Internetics anul acesta?].

Apoi a aparut MPI si din acel moment a inceput “distractia”. Val a plecat si el de la iMedia si a fondat AdEvolution. Agentiile de publicitate au descoperit internetul si fie au adus oameni pentru online (pe media), fie au infiintat/ relansat divizii care includ si zona interactive (OgilvyOne, iLeo, MRM Partners).

A reaparut ideea unui studiu de trafic independent, pentru care au fost chiar niste mici lupte in sanul industriei de advertising. S-a infiintat (in cele din urma) IAB Romania si din ce am auzit lumea chiar e pusa pe treaba.

Marile grupuri de media au inceput sa isi intareasca pozitiile in online, iar televiziunile au renuntat la “complexul de superioritate” si au “asediat” Internetul cu o serie de relansari (Realitatea Tv, Antena 3 si Pro TV).

2006 a fost si anul dezvoltarii blogging-ului in Romania, desi fenomenul a prins radacini firave inca de acum 2-3 ani. Am marcat deja intr-un post recent cele mai importante momente/ evenimente ale blogosferei.

Si 2006 a fost si anul in care industria s-a mandrit tare cu numarul de utilizatori de internet: 4,5 / 5 / 7 milioane de utilizatori.

Am adaugat un nou poll (cu raspunsuri multiple) in care am inclus cele mai importante momente ale anului 2006 pe Internet. Am omis ceva?

Tags:

Fara comentarii

  1. InnOcente* says:

    Ah, ai uitat să menţionezi că mi-am făcut şi eu blog ;))

  2. Gabi Nistoran says:

    Nu cred ca pt utilizator, cel mai important e ca a plecat cineva de la o agentie la alta.Asta-i important pt voi din industrie.

  3. Cristian says:

    gabi, e adevarat, cele mai multe lucruri sunt importante in general pentru cei din industrie…

  4. Mircea Scarlatescu says:

    Cristi, problema majora la ce ai relatat tu (corect de altfel) este ca 2006 in termeni reali s-a rezumat la cateva plecari dintr-o firma in alta, la infintari de noi agentii fie de advertisting online (retele de site-uri) dar si de agentii de productie web.Contentul nou sau imbunatatit, cu exceptia a cateva site-uri, lipseste, iar Internetics-ul o dovedeste.Una peste alta 2006 a fost pentru .ro slab, in timp ce in lume tot inainteaza si ne lasa in urma…..

  5. Cristian says:

    mircea, eu nu am tras niste concluzii, am insirat doar ce am crezut eu ca a marcat online-ul in 2006.dar cred ca ai tras concluzii corecte prin ce spui. si eu cred ca a fost anul miscarilor de trupe si ca la content internetul inca suge, ca sa il parafrazez pe un amic…

Comentează