M A N A F U *

MANAFU*

Blogs: Ce facem cu PR-ul si publicitatea?

Vorbeam ieri la una din conferintele studentesti dedicate blogurilor despre cum pot fi activati bloggeri in campaniile de advertising si PR. Astazi din vorba’n’vorba, am reluat subiectul intr-o intalnire cu Dorin.

Un “comesean” spunea ieri la conferinta ca primul pas pentru o companie ce isi doreste sa comunice prin/ pe bloguri este sa ii cheme la conferinte alaturi de jurnalisti si sa-i includa in fluxurile cu comunicatele destinate presei. Dorin sublinia acelasi lucru astazi.

Am pornit acest post acum dupa ce am vazut un mail primit de la Tereza, prin care ma invita la receptia pentru lansarea i-mode in Romania, pe 17 mai; unde apropo e invitat sa cante Tiesto. Mail-ul ei vine la doua zile dupa ce Ogilvy PR m-a “targetat” cu un teasing pentru un nou produs IBM.

Nu e prima data cand sunt targetat de agentiile sau oamenii de PR si recunosc ca dintr-o simpatie fata de gestul lor, am preluat si dat mesajul lor mai departe (pe blog).

Tot ieri la Olimpiadele Comunicarii, Mihai Morar a amintit un pic de cei ce isi fac blog pentru a face bani din AdSense. Se pare ca exista o mica aversiune fata de cei care incearca sa isi rotunjeasca veniturile pe blog, pe care as vrea sa o verific in sondajul de mai jos.

Ce parere aveti despre reclama pe blog?
Hot Not   

Tags:

Fara comentarii

  1. Andrei Rosca says:

    Cristi, ce face ma Tiesto? Canta? :))Din gura sau din ce?

  2. Cristian says:

    andrei, buna intrebare!

  3. Neagrigore says:

    Nu stiu daca reclama este hot sau not, eu unul am pus-o din pura curiozitate. Trebuia sa mai existe inca o valoare, ceva intre. Din cauza asta m-am gasit sa comentez.

  4. Sabrina says:

    am zis hot, pt k nu prea aveam optiuni :Pdar cred k depinde de tipul de blog; daca este doar pt prieteni, e cam inutil, traficul fiind limitat.daca este un blog public, atunci absolut hot

  5. Sorana Savu says:

    Câtă vreme un blog e un instrument personal de comunicare sau de reprezentare, ar fi logic ca posesorul blogului să poată alege ce reclamă să-i intre pe blog şi ce reclamă să refuze, lăsând pe planul doi criteriul financiar. Dacă opinia lui contează, fie şi în rândul prietenilor lui, trebuie să-i respecte şi să-i protejeze valoarea inclusiv prin modul în care alege reclama pe care o acceptă pe blog. Dar cum regulile în această privinţă nu sunt clare…

  6. Cristian says:

    @SoranaVad aici o discutie atat de lunga si interesanta ca ar merita o editie la Netoo…. :-)Corect punctul tau de vedere, insa din pacat nu traim intr-o lume ideala nici in presa.Cine are ochi sa vada va observa ca si in presa scrisa (la TV e de multe ori evident) acel respect de care vorbesti lipseste.”Problema” pe bloguri e ca blogul fiind considerat un instrument personal, cei mai multi sunt de parere ca posesorul il poate folosi CUM VREA. si de aici se lungeste discutia.La noi nu exista insa professional bloggers sau bloguri considerate adevarate media si de aceea latura personala a blogging-ului iese mereu in fata ca o conditie obligatorie.Eu am mai spus ca blogging-ul va evolua spre altceva in cativa ani si va iesi din zona personala (in perceptia actuala).Reclamele pe blog, apartenenta la retele si respectarea unei etichete online (vezi CreativeCommons de exemplu) sunt primele semne ale acestei schimbari.

Comentează