M A N A F U *

MANAFU*

Media: Prima zi pentru Business Standard

Business Standard (BS) a avut o promovare OK. Spun asta pentru ca mai nou apreciez campaniile dupa cat de repede si “mult ” (cantitatea mesajelor si calitatea media) ajung la mine. Spun doar OK, pentru ca am simtit ca a lipst ceva campaniei, dar nu stiu ce. Chestiune de feeling

Primul numar (vineri, 1805) vine mai degraba ca un ziar saptamanal, caci nu mi-a dat impresia de cotidian bazat pe stirile zilei, ci de unul construit in mare parte din content original, facut in avans. De aici asemanarea cu un saptamanal.

Ma asteptam sa vad pe prima pagina o exclusivitate grea, o stire “bomba” sau o sinteza creativa/ tactica: o preluare, o fuziune, o vanzare, un picior in groapa, un semnal de alarma, un top. Din zona de business, fireste.

Am gasit o sinteza creativa pe politic insa, ceea ce se potriveste cu stirile zilei din toate media, dar nu face diferenta fata de restul lumii. BS ne spune cat costa criza politica asa cum Business Magazin a vrut sa ne spuna cat costa Romania in primul sau numar. In ambele cazuri, articole tactice. In schimb, ZF in numarul de vineri a venit cu stirea unei posibile preluari in retail.

Avantajul principal al BS e dat de varietatea si cantitatea informatiei, sustinute de calitate. Si ZF e recunoscut pentru calitate, deci nu pun deocamdata accent pe asta. Marele merit al BS e ca nu a incercat sa fie un copycat al ZF, desi cel mai simplu ar fi fost sa se bata cu aceleasi arme.

Dezavantajul BS e ca propune de la o zi la alta o formula de consistenta unui saptamanal aproape, in timp ce ZF vine cu “fast news”. Pentru unii, mai ocupati si mai putin preocupati de lecturi ample, diversitatea continutului BS ar putea fi un minus. In ZF s-au obisnuit deja cu structura fixa. Dar poate e o chestiune de obisnuinta… Ii trebuie ceva timp.

Despre layout multi probabil deja au zis ca seamana cu Jurnalul National sau Adevarul. Apropo, Curierul National tot cu The Guardian seamana? Nu il simt foarte business, caci look & feel-ul a fost consacrat de un cotidian generalist (The Guardian), iar cotidianele mari de business nu au renuntat inca la “costumul clasic”. Dar poate e mai bine asa, caci – din cate stiu eu – BS se doreste a fi un cotidian economic usor digerabil de toata lumea.

Asocierea cu Handelsblatt a schimbat si frontispiciul ziarului. La inceput, logo-ul BS era pozitionat pe o banda albastra, acum pe banda au aparut doua linii: una alba si una portocalie (probabil le la asocierea cu Handel..). Si sidebar-ul cu stiri pe scurt s-a mutat de pe dreapta pe stanga, probabil pentru ca au introdus pe el si reclame sau ca sa nu semene prea mult cu noul Cotidianul.

PROMO: IDEA FORUM | EVENIMENTUL NOILOR IDEI IN MARKETING
BLOG: OBICEIURI DIN INTREAGA LUME

Comentează