M A N A F U *

MANAFU*

Advertising: Putin despre virale

Am preluat clipul de mai sus via Zoso. Am vazut apoi si alte insemnari pe marginea lui. Cu putin noroc acest spot TV se poate transforma intr-un viral.

Dar ce este un viral de fapt? Despre ce vorbim cand spunem viral? Este acest clip un viral?

Dupa mine, un viral nu este un spot TV, este un clip special mesterit pentru difuzarea online, ce poate dovedi la un moment dat ca a generat in primul rand word-of-mouth si apoi vizualizari. Aici ar trebui sa ma completeze cineva din advertising si sa imi spuna daca are ca rol principal sa vanda sau sa cresca awareness-ul.

Exista cazul in care un spot TV “transpira” online, cazul Vel Pitar se pare, si reuseste sa creeze un buzz in jurul sau si favorabilitate pentru campanie. Daca acest spot va ajunge pe TV si va fi urmat de alte executii in genul acesta, campania are mari sanse sa obtina un impact major asupra afacerii clientului, mai ales acum, in momentul in care marele public devoreaza tot ce e legat de vedete. E prea devreme insa sa il numim viral. Creditez cele 7,000 de vizualizari ale clipului (la ora la care l-am vazut eu) pe seama articolului din EvZ, care include filmuletul de pe YouTube.

Dupa parerea mea, scaparea online a spoturilor TV este o practica ce va inlocui cumva vechiul teaser, cel putin pentru un anumit grup de persoane receptive mai degraba la informarea online decat la cea prin TV.

Tags:

Fara comentarii

  1. Carina says:

    Cu siguranta vizualizarile se datoreaza articolului din EvZ. Clipurile virale contin elemente care le fac socante sau amuzante, trebuie sa aiba acel ceva care sa te determine sa le recomanzi si altora. Nu e cazul acestui clip. Orice asemanare cu realitatea este pur intamplatoare 🙂

  2. engambament says:

    cu siguranta vizualizarile NU se datoreaza articolului din EVZ. dupa mine si acel articol e o “scurgere” la fel de controlata (cel putin in cazul acesta – si nu ar fi prima oara pentru Next)… nu cred ca un spot este “viral” daca este special realizat pentru acest scop. viral in cazul unui spot este, as zice eu, capacitatea sa de a se ‘transporta’ de la cineva catre altii (multi, e drept). ma indoiesc ca o exista multi clienti in romania care sa-si permita sa traga un spot dedicat unui astfel de mod de transmitere. ca e ‘scurgere’ a unui spot (sau a unei variante ale sale) difuzat ulterior pe TV, ca e o varianta “cazuta” la selectia pentru difuzarea TV sau ca e pur si simplu “mesterit”, conteaza mai putin… in toate cele 3 variante el poate sau nu poate sa devina viral…in cazul de fata (sigur, scriu acest comentariu la o distanta de 2 zile aproape de la publicarea articolului) spotul ‘ruleaza’ deja pe trafic.ro (care este al NetBridge care este al NCH care detine VelPitar)… Accident, te intreb eu?btw, nu lucrez in advertising 🙂 mi-am dat totusi cu parerea.

  3. engambament says:

    sorry pentru track back-ul de mai sus/jos. nu mi-a iesit…

  4. Cristian says:

    sunt de acord cu multe din cele spuse de tine, pentru celelalte incerc sa vin cu cateva argumente, OK?YouTube iti permite acum de cand e mai 2.0 sa vezi de unde iti vin click-urile sau ceva de genul asta. Nu e ceva foarte precis, dar iti faci o idee. Eu ieri am vazut ca vreo 7 mii de vizualizari veneau de la EVZ, cam cate erau cand am prins eu spotul.EVZ a integrat in articolul online clipul de pe YouTube si tinand cont de popularitatea cotidianului (vezi si numarul de comentarii), am toate motivele sa cred ca cel putin o zi doua a fost sustinut de ziar.exista clienti si in romania care fac virale speciale. romtelecom a facut unul. e la mine pe blog pe undeva.

Comentează