M A N A F U *

MANAFU*

PR: Bloggerii si responsabilitatea sociala

In urma cu aproape trei ani, revista Biz s-a gandit sa numere banii investiti de companii in actiuni CSR in 2003 si 2004. Asa a rezultat un amplu articol dedicat responsabilitatii sociale, ce includea si o lista cu 160 de companii (din 300 chestionate), activitatile derulate de acestea si in buna parte sumele investite.

La acel moment, cele mai multe companii alocau bugete cuprinse intre 10.000 si 50.000 de euro. Existau insa si companii care depaseau un buget de 1 milion de euro. Era vorba de Romtelecom si BCR.

Astazi, vorbim probabil de alta implicare si de alte sume. Pe ResponsabilitateSociala.ro am gasit informatia ca Petrom investeste 1,5 milioane de euro in actiunea “Parcurile Viitorului“. Tot acolo gasiti multe alte actiuni corporate.

Mai mult, acest site despre CSR lanseaza o invitatie bloggerilor de a oferi opiniile lor despre responsabilitatea sociala in Romania. Am primit si eu cele 3 intrebari de mai jos:

Care au fost, din punctul tau de vedere, cele mai responsabile trei companii in 2007, si de ce?
E un punct de vedere foarte subiectiv si viciat de marketingul din jurul companiilor sau de actiuni “reziduale” din trecut. Probabil nu gresesc cand spun ca Orange, Coca-Cola si Vodafone se implica foarte mult si pot fi considerate deja companii responsabile cu vechime. Interesanta este si pozitionarea de data recenta a Petrom, daca nu gresesc… Sau era Rompetrol?

Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007?
Apreciez foarte mult ca tot mai multe companii aleg sa faca ceva… La un moment dat, un reprezentant dintr-o companie a sunat intr-o redactie si a intrebat: “Nu stiti si voi pe cineva mai nevoias, ca ne-au mai ramas niste bani la buget!”. Aceasta nu e responsabilitate sociala, e un moft sau o raportare la o hotarare strategica de genul “anul asta trebui sa aratam ca suntem responsabili”.

Si cam asa s-a vazut dupa ce Connex a devenit Vodafone, moment in care mega-campania lor de acum doia ani s-a incheiat. Vodafone ramane totusi un jucator important in responsabilitate. Pacat insa ca nu au continuat ce incepusera cu cap si coerent. Sau cel putin nu mai stiu eu!

Cred ca multor companii le lipseste consecventa si focusul. Mi-ar placea sa vad o companie care sa zica “Eu salvez paduri!” si in fiecare an sa stiu ca un petic infrunzit pe undeva in Romania a fost regenerat.

Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008?
Astept ca un numar de companii din Bucuresti sa salveze Gradina Zoologica. Astept ca oamenii cu fundatii sa ii “stranga” pe pensionarii din intersectii si de la colturile cladirilor si sa le ofere putina demnitate si astept ca firmele sa inceapa sa colaboreze cu blogosfera in sustinerea actiunilor sociale.

Astept sa vad mai mult SR si mai putin CSR, adica o mai mica raportare la ideea de corporate. Sa vad mai multe companii care lucreaza cu ONG-uri si care creeaza “departamente” cu voluntari si oameni de bine care sa se ocupe de cauzele pe care le sustin.

Tags: ,

Comentează