MANAFU*

Abonamente Evensys

Online: Top clipuri virale 2007

Am sa fac in zilele urmatoare cateva topuri legate de advertising (mai putin anul acesta), online si blogosfera. Am sa incep cu topul spoturilor virale, cu mentiunea ca e vorba de un clasament strict personal. Asadar…

Top 10 clipuri virale 2007
1. O lume plina de MMS-uri (Cosmote)
Un spot TV care a devenit un viral pe Internet. O asemenea performanta intalnesti mai rar.
2. Zboara, mielule, zboara (Olimpiadele Comunicarii)
Un clip care a mizat clar si cu succes pe popularitatea lui Bogdan Naumovici pentru a deveni un viral.
3. Cate felii, atatea posibilitati (Vel Pitar)
Spot testat intai in mediul online, cu o difuzare ulterioara pe TV. Efectul sau viral s-a propagat din online si catre presa.
4. “Shi faaashi” (Budai Beer)
Probabil cel mai haios viral al anului pentru un brand inexistesnt care ar putea face acum vanzari bune in viata reala.
5. Hai sa ne impacam (Romtelecom)
Un clip cu destinatie virala pentru promovarea convorbirilor gratuite.
6. Taran in .ro (Catavencu.ro)
Relansarea site-ului Catavencu a venit la pachet cu un clip de inspiratie virala.
7. Exista un pic de Zuzu in fiecare (Zuzu)
Nu stiu daca e doar un spoof sau un clip realizat de agentia brandului Zuzu, dar mi se pare o idee buna pe care se poate merge si “oficial”.
8. Ce se intampla (Bookfest)
Festivalul de carte Bookfest s-a bucurat de un blog si cateva actiuni cu tinta virala.
9. Nunta pe NeVe (Radio 21)
Concursul lansat de Radio 21 a avut un real succes media. Nici spoturile de promovare nu au fost mai prejos.
10. Dentistul (Orangina)
Un clip gasit pe bloguri internationale ce promoveaza site-ul ShakeIt.ro.

UPDATE: Clipuri virale 2007
Costin completeaza si “amendeaza” acest top intr-un post de-al sau. Preiau sugestiile lui, le “amendez” si ii raspund aici la nedumeriri.

Propunerile lui Costin + observatiile mele:

Dacia vs. Lada – Pro-Street România
Interesant. Chiar bun. E si pe YouTube sau Trilulilu?
Mai bine cumpără două! – Crai
Nu orice spot care are putin umor (grosolan) este automat un viral. Eu unul nu l-am vazut pe bloguri.
Vogatore, Masajul si Nimic – eJobs
Cred ca aceste spoturi au fost preluate pe bloguri doar in contextul noutatii campaniei. Nu cred ca au generat acel buzz… e o parere personala.

Nedumeririle lui Costin + raspunsurile mele:

“Nu am inteles unde e viralul in Ce se intampla (Bookfest) la fel de bine cum nu am gustat mult prea rasuflatul Taran in .ro (Catavencu.ro).
Ce se intampla – Blogul, filmuletele, dar mai ales actiunile in sine din acea campanie au fost gandite sa genereze un efect viral. Eu unul nu l-am simtit, recunosc, insa efortul si strategia merita salutate.
Taran in .ro – Nici eu nu l-am gustat prea bine, dar si aici ideea de a crea un clip cu potential viral pentru a sustine o lansare mi s-a parut buna.

O observatie generala despre virale

Cine a spus ca “viralele nu se fac, ele devin” a avut dreptate. Exemplu cel mai bun aici e Cosmote. Cu toate acestea sunt cazuri in care folosind anumite ingrediente poti avea o minima garantie ca spotul tau va fi colportat. Exemple bune aici sunt Budai si Olimpiadele Comunicarii.
De fapt ar fi trebuit sa fac un Top 5, caci toate dupa locul 5 nu au neaparat o valoare virala.

Fara comentarii

  1. Gabi says:

    cred ca daca ar fi numit top 2007, si nu 2008 ar fi mai corect.

  2. Cristian says:

    ai dreptate… am modificat. 10x

  3. Costin says:

    Parerea mea e ca ideea ca “Viralele nu se fac, ci devin” e invechita…Parerea ta despre clipul Cosmote care troneaza pe primul loc in topul tau e gresita… A fost creat special viral. E doar o compilare de virale ce au tot circulat de-a lungul anilor pe toate site-urile de user generated content.

  4. Cristian says:

    @ costincosmote a spus ca nu a fost creat special viral: http://manafu.blogspot.com/2007/02/advertising-de-la-spot-tv-la-viral.html

  5. Carina says:

    Referitor la viralul pentru Olimpiade – Naumovici e popular pentru un public de nisa… Cred ca a avut succes mai ales pentru ca e un spoof (parodie la Zboara puiule, zboara) si pentru ca se potrivea foarte bine mielul cu Pastele – perioada cand au avut loc Olimpiadele

  6. Costin says:

    Atunci Cosmote minte. Toate, ma repet, TOATE clipuletele ce apar montate in reclama aceea au circulat ca imagini sau video virale pe net. Daca vrei neaparat imi dedic cateva ore si iti gasesc toate elementele… Nu e prea dificil dar e greu de cautat. Vehicule funny gen trabant, dorel, femeia care coboara in mijlocul baltii, semnele de circulatie, magazinele cu inscriptii funny, copaci amplasati aiurea in fata unui magazin, stalpi aparuti peste noapte in fata unui garaj, marcarea soselei in jurul obiectelor ce se gaseau pe marginea ei (in imaginea originala era un soarece mort) etc au tot circulat pe net!

Comentează