M A N A F U *

MANAFU*

Blogs: Cand pui (P) in posturi?

Iulian e putin pornit impotriva celor care recomanda diverse, dar nu spun ca fac promo. Un cititor imi lasa pe blog un comentariu cu aceeasi tenta. M-am uitat in urma putin si am vazut ca am facut multe recomandari si am sustinut mai multe proiecte/ idei/ initiative. Ar fi trebuit sa le marchez cumva?

Blogging-ul e clar subiectiv si asta inseamna ca ne asteptam ca oricine sa spuna ce vrea, cand vrea, cum vrea. Recomandarile nu constituie o exceptie. Pot spune ca imi place ceva la fel cum pot combate altceva. E o chestie de gust. Dar ar trebui sa existe niste limite? Ar trebui sa ne impunem niste rezerve?

In blogging nu poti impune nimic. Am incercat acum un an sa vorbim despre un fel de cod deontologic. Am fost desfiintati. Pe de alta parte, lumea s-a “aprins” cand a suspectat implicatii promotionale. Deci o regula ar fi fost buna, nu?

Ne preocupa soarta blogosferei si luam atitudine, dar altfel vrem sa fim lasati in pace, sa blogam cum vrem noi. “Nu te-a invitat nimeni la mine pe blog. Nu iti place? Nu mai citi!”, poate fi o replica reala.

Ramane insa intrebarea: “Cand pui (P) in posturi?”.

Raspunsul meu ar fi: “Atunci cand iei bani pentru a scrie!” Si trebuie sa fim realisti si sa acceptam ca vor exista mereu posturi sugerate de prieteni sau apropiati, fie ca sunt ei bloggeri sau altceva.

Nu stiu daca in alte parti exista asemenea framantari. Probabil ca nu. Cred insa ca se merge pe principiul “Ai fost prins? Te-ai ars! Treci la loc. Nota 2”. Adica cel prins cu orice primeste sanctiunea publica asa cum si noi ii sanctionam pe altii pe bloguri.

Cel mai bine cred ca ar fi sa ne asumam responsabilitatea pentru tot ce spunem. Dar asta e o alta discutie la care am asistat recent.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | EVENIMENT DE MARKETING IN NEW MEDIA
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER
IDEA LAB: NEW MARKETING IDEAS | AI O IDEE? AI ACUM SANSA SA O PREZINTI

Tags: ,

Fara comentarii

  1. Iulian Toma says:

    Cristi,Semnalarea posturilor cu P sau Promo este greu de imaginat la multe bloguri, insa ar trebui sa stim diferenta intre un jurnal si un agent comercial. E ca si cum nu ai sti ca esti la plimbare prin Herastrau sau vinzi masini la intrare (presupun ca stii ca locatia este si un loc de expozitie cu vanzare excelent). Eu cred ca si pe teritoriul blogurilor putem sa deosebim diferenta intre opinii si “recomandari”, intre bloguri si adevarate portaluri de comert online mascate sub numele de blog, rezultate tocmai din aceasta putere de a discerne intre cele doua categorii. Cum tu marchezi posturile recomandate, nu cred ca ar trebui sa-ti faci griji. Nici in privinta numarului nu ar trebui sa-ti pese ci poate de un raspuns la o intrebare pe care fiecare dintre noi ar trebui sa ne pozitionam pe piata. Avem un blog care traieste din editorial / opinie sau avem unul cautat special pentru servicii / anunturi / recomandari?Nu conteaza ce esti ci doar sa stii ce esti.ps. Ejobs are o valoare de piata impresionanta, desi audienta este generata doar de interactiunea dintre anunturi si cititori)

  2. Claudiu Andone says:

    Nu exista etica atunci cand vorbim de bloguri. Si nici nu ar trebui sa existe. Raspunsul ti l-ai dat singur. Daca nu-ti place, nu mai citesti. La zoso e plin de promo. E rau? Absolut deloc. Cine e baiat destept se prinde, cine nu, nu, iar el poate are si de castigat la faza asta. In blog ai voie sa scrii absolut ce poftesti si nu te poate forta nicio etica de pe lumea asta sa pui P-uri. Vrei tu sa le pui? Foarte bine, dar crezi ca vei fi mult mai respectat pentru treaba asta? Ma indoiesc. Un prieten scrie (http://blog.descopera.ro/?p=49) despre etica in domeniul virtual si sunt absolut de acord cu el. Desi se refera in mare parte la lumile virtuale, o multime de lucruri se potrivesc si la “etica’ blogului.

Comentează