M A N A F U *

MANAFU*

Online: Invitatie la cenzura

Iulian Toma, seful AdPlayers, ne atentioneaza pe blogul sau ca site-ul de video sharing Trilulilu nu cenzureaza parodiile “deocheate” ale reclamelor, facand trimitere la un clip ce ridiculizeaza un spot BCR.

La prima vedere, am crezut ca Iulian exagereaza, dar cunoscandu-l destul de bine, am ajuns sa cred ca de fapt prin postul sau, el trage un semnal de alarma pe care Trilulilu ar trebui sa il ia in seama. Mai mult, semnalul poate fi extins la toate clipurile si imaginile gazduite de acest site. Este deja cunoscut faptul ca YouTube si alte site-rui serioase de acest gen elimina continutul ofensator.

UPDATE: Iulian duce postul sau mai departe, intr-un articol pe AdPlayers, in care ridica si niste intrebari.

PROMO: TWITTER.COM/DIGITALFORUM| FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Fara comentarii

  1. netportal says:

    Daca m-aş întâlni în acest moment cu Sergiu sau oricare dintre oamenii din fruntea Trilulilu un singur lucru aş avea să le zic, apelând la o expresie mai mult decât cunoscută în anumite cercuri:”You are not prepared!”

  2. iuliantoma says:

    Imi este greu sa cred ca Trilulilu face chiar cea mai mica cercetare in sensul eliminarii vreunui post. Daca unul din TOP nu a fost vazut, ma intreb ce sanse are unul cu cateva zeci, ori sute de accesari.As paria ca cele 40.000 afisari ale parodiei au facut si ceva bani din publicitate cu bannere de unde poti sa te gandesti usor chiar si la o monitorizare “superficiala”.

  3. George Hari Popescu says:

    La Youtube sunt o mulţime de clipuri xenofobe, homofobe şi vulgare. Eu personal am cerut eliminarea cîtorva, prin formularul acela. Nu s-a întîmplat nimic. Nu trebuie cenzurat nimic, ci doar atenţionaţi utilizatorii. Numai aşa putem păstra Internetul ca singura zonă cît de cît liberă în materie de libertate de exprimare.

  4. Andrei Firoiu says:

    Ok, de ce ar trebui cenzurat clipul acela? Ca parodiaza o reclama sau ca are continut “obsecen”? In primul rand clipul ar trebui considerat un pamflet si tratat ca atare. Iar sa-l etichetezi drept obscen mi se pare un pic exagerat. Dupa criteriul asta toata populatia Romaniei vorbeste obscen.In plus reclama este reclama. Avand in vedere ca clipul respectiv a devenit un viral, cred ca a atins un segment de public destul de important. La naiba, chiar as plati sa se faca o parodie despre mine care sa aiba atata succes 😀

  5. Sergiu Biriş says:

    Îl vom cenzura doar dacă BCR o vor cere oficial şi dacă ei consideră că le afectează imaginea în vreun fel. Deocamdată nu am primit nimic pe tema asta. Eu unul aş avea o foarte mică bănuială că ar putea fi un clip făcut chiar de ei.Pe lângă asta nu a existat nici un utilizator care să raporteze video-ul ca neadecvat datorită limbajului.

  6. Cristian says:

    @ georgestiu ca youtube la un moment dat a luat decizia de a filtra/ verifica/ face ceva in sensul asta. mie mi-au sters un spot care arata o scena de sex (mimata si imbracata). era un spotcare a rulat si pe TV, ma rog…@ andrei parodia nu cred ca poate fi impiedicata, obscenul da.iar aia cu toata populatia romaniei e o afirmatie cam periculoasa, nu crezi?ai plati sa ti se faca o parodie, pentru ca apoi sa auzi despre tine: mi-am luat chestia asta de la “labarul”!?@ sergiusunt convins ca va ganditi si luati deja multe masuri ca sa va pastrati serviciul neintinat, ceea ce cred ca e valabil si pentru companiile care apar in clipurile de pe site.probabil BCR nu va vedea prea curand parodia, deci nu vad un raspuns zilele urmatoare. sunt insa convins ca nu a fost facut de ei, sunt cateva chestii pe care o banca – cea mai mare din sistem, in cazul de fata – nu le face.partea cu semnalul dat de utilizatori e adevarata. mie mi-au scos spotul probabil unii prea vigilenti, lasandu-mi un gust amar.insa nu crezi ca ar trebui sa te puna pe ganduri faptul ca nimeni, chiar nimeni nu s-a sesizat? cred ca e important in ideea ca pe site apar reclame de la mai multe companii si multe, daca nu chiar toate, vor sa stie cu ce isi asociaza imaginea.de curiozitate, cei de la boom ce zic despre asta? banuiesc ca au vazut ce au scris iulian, AdPlayeres fiind foarte urmarit in zona de marketing si internet!

Comentează