M A N A F U *

MANAFU*

Advertising: Reclame generate de amatori


Spotul de mai sus nu este realizat de Sony, asa cum multi au crezut. Este opera unui artist londonez numit Kobayashi. Acesta a filmat, regizat si animat singur clipul fara buget, in timpul sau liber.

Probabil un capitol important in viitorul publicitatii TV il vor scrie “reclamele generate de utilizatori”, fie ca vin din partea fanilor, cum e cea a lui Kobayashi, fie ca sunt cerute de branduri, cum s-a intamplat la Superbowl, unde Doritos a difuzat un clip realizat de un amator.

Reclamele generate de amatori nu sunt o noutate. Nu in alte parti. La noi insa nu imi amintesc sa fi vazut o initiativa de acest gen. Nu am asteptari de la fani, dar de la branduri da.

Primul brand care va promova un concurs de spoturi de amator, cu promisiunea difuzarii ulterioare, ar avea un impact mare pe piata si va ramane in mintea tuturor drept “primul”, asa cum Dacia ramane primul brand care a folosit blogurile pentru reclame, iar Audi pentru PR.

UPDATE: Mi se reaminteste ca in urma cu doi ani, Skoda a lansat un concurs de spoturi TV.

Fara comentarii

  1. Adi says:

    A fost o campanie in 2006 de la Skoda “O Skoda pt o idee”.. (hehe – tot in domeniul auto :)) Vezi aiciPacat ca a fost prea putin mediazata pe online. Pe atunci video sharingul nu era atat de ‘la moda’ cum este acum.Si personal mie mi s-a parut ca ei au fost prea conservatori si stricti in specificatii.

  2. Andi Stancu says:

    Am postat si eu una, putin diferita, probabil facuta dupa asta: http://andistancu.eu/2008/04/03/color-like-no-other/

  3. Marius Sescu says:

    Mai este si campania Sony, cu spuma imprastiata in Miami:http://www.mariussescu.com/marketing/sony-orasul-de-spuma/

  4. GadgetNews says:

    Zilele astea The Money Channel are un concurs de realizare a spoturilor pe tema “vorbesti afacereza?”. Poti trimite spotul sau numai scriptul.

  5. Despina says:

    Oare ce se intampla insa cand brandul nu e folosit ok? In ceea ce priveste blogurile, este vorba doar de opinii care sunt normal liber exprimate. Cu ce drept insa se folosesc marcile in care s-au investit bugete serioase?

  6. ildiko says:

    NU mereu rezultatele/efectele unor astfel de spoturi sunt cele pe masura marcilor la care se fac reclame…so…cred ca sunt de luat in considerare ca forma de exprimare dar atat.

Comentează