M A N A F U *

MANAFU*

Cum comunicam cu bloggerii (part 1)

dreamstime_s_27823060

Una dintre multele enigme legate de comunicarea PR – blogosfera este legata de contactul dintre cele doua parti. Desi exista netichete si experienta relatiei PR – media, in blogging lucrurile par adesea foarte complicate, cand vine vorba de a contacta un blogger.

Daca in cazul PR – media, jurnalistul are un dram de responsbilitate fata de actiunile de PR si le accepta ca “part of the job”, in blogosfera relatiile publice nu sunt asumate si nici asteptate. Mai mult, orice incercare de a stabili un contact are sanse sa esueze catastrofal chiar pe blogurile tintite.

Ce facem atunci?

Exista mai multe abordari in bloggers relations. Una o gasiti aici, alta este aici sau aici ori aici. Voi incerca in cele ce urmeaza sa punctez doar pasii pe care trebuie sa ii urmeze un comunicator in stabilirea unei relatii cu bloggerii.

Un e-mail de introducere
Bloggerii sunt foarte sensibili la mesajele nesolicitate. Si fara sa stea prea mult pe ganduri le posteaza pe blog si le pun pe “frunte” eticheta “spam”.

Recomand de aceea trimiterea unui e-mail de introducere, in care specialistul de PR se prezinta succint si isi arata intentia de a intra in contact cu bloggerul, cerand acordul pentru aceasta. Pentru contact. Atat.

Un e-mail de prezentare a oportunitatilor de comunicare
Daca bloggerul a raspuns pozitiv, urmeaza un e-mail de prezentare a posibilitatilor de colaborare. Mesajul trebuie sa contina detalii despre clientii agentiei si ce interese de comunicare au ei in blogosfera (informari periodice, teste, campanii etc).

In plus, este importanta obtinerea unui feedback: Ce clienti il intereseaza? Ce fel de informatii doreste sa primeasca? Sub ce forma?

Comunicarea efectiva
Deja s-a conturat un profil al intereselor bloggerilor, deci comunicarea poate incepe. Intotdeauna trebuie sa ramana intre granitele stabilite dupa cel de-al doilea e-mail. Daca se doreste extinderea limitelor, pasul al doilea trebuie repetat. De fapt, periodic ar trebui realizat un update.

Promo: Cea de-a doua editie a “Social Media Training for Communicators” va include si o sesiune de bloggers relations. Training-ul va avea loc in luna mai.

© Ijdema | Dreamstime.com

6 comentarii

  1. […] Cum sa comunici cu bloggerii – Cristi Manafu […]

  2. […] Cristi Manafu scrie un articol despre cum sa comunici cu bloggerii: 1) un e-mail de introducere 2) un e-mail de prezentare a oportunitatilor de comunicare pentru mai multe detalii citeste aici […]

  3. McGogoo says:

    nu doar bloggeri reactioneaza urat. oricine are un email.
    e f usor sa aesi butonl SPAM.
    atata ca bloggerii posteaza si te eticheteaza ca spamer
    🙂

  4. Radu says:

    Ce se intampla atunci cand nu primim niciun raspuns? Trimitem un al doilea email? Multumesc!

  5. CM says:

    @radu

    buna intrebarea! se intampla ca uneori mailuri sa ajunga in spam folder si astfel sa se piarda o oportunitate de comunicare.

    cred insa ca cele mai multe comunicari sunt vazute de bloggeri. daca raspunsul nu apare, nu exista interes din partea lor, cel mai probabil.

    al doilea mail? trebuie sa fii foarte motivat ca sa il trimiti. altfel, trebuie sa cauti variante alternative. LinkedIn poate fi o solutie. cauta un contact comun si cere sa fii introdus.

  6. […] site-ului favit.com a incercat sa abordeze bloggeri din Romania, Turcia si Rusia, urmand un ghid prezentat pe Strategist. ro. Radu Panciuc, regional manager la Favit, ofera cateva detalii despre […]

Comentează