M A N A F U *

MANAFU*

Future of Media

Pentru ce folosim Twitter?

twitterIn urma cu mai bine de un an (sau poate chiar doi) ma uitam sceptic la cei care foloseau Twitter. Era enervant sa vezi tweet-uri despre ce a mancat nu-stiu-cine sau la ce ora tarzie s-a trezit alt nu-stiu-cine. Lumea folosea Twitter ca sa raspunda pur si simplu la intrebarea: What are you doing?Intre timp lucrurile s-au schimbat sau au evoluat. Putini sunt cei care isi mai “toarna” acum viata pas cu pas pe Twitter. In schimb, cautam interactiune si informatii, noutati sau feedback.

Interesant e ca marea majoritate nu cauta un scop pentru activitatea de pe Twitter. In blogging-ul clasic, am recomandat mereu gasirea unui scop al jurnalului. Si desi cei mai multi bloggeri, ma rog, posesori de blog nu cauta unul, cei care sunt cunoscuti sau au vazut utilitatea blogging-ului in business l-au gasit.

Parerea mea e ca blogging-ul de dragul blogging-ului nu e de fapt blogging. Dar aceasta e o discutie lunga, amendata de insasi definitia blogging-ului: ceva scris pe Internet de o persoana sau mai multe fara sa urmeze reguli si fara sa aiba neaparat un inteles.

Ma astept ca in curand sa gasim fiecare un scop pentru a pastra contul de Twitter. Simpla conversatie nu va mai fi de ajuns. Cand ajungi sa ai sute si chiar mii de followers, vei cauta o strategie, vei aplica diverse tactici de influentare, atragere a atentiei si generare de feedback.

Observatia este valabila si pentru branduri.

Acest articol face parte dintr-o serie noua de articole dedicate social media, ce vor fi grupate in seria Strategist.

p r o m o
Cum creezi o strategie de social media pentru brandul tau?

2 comentarii

  1. bagamare says:

    mda, a devenit un instrument util pentru orice posesor de site.

  2. Santosfly says:

    Subiectul Twitter cred ca o sa suscite cel mai mult interes in 2009.

    insa:
    – trebuie analizat acest fenomen in Romania
    – ar fii interesant sa se dezvolte o zona de cercetare la noi, specializata
    pe lansarea de dezbateri, analize si studii referitoare la blogosfera si twittosfera romaneasca
    – functiile pe care le poate cunoaste Twitter pot fi extinse la o gramada
    de activitati, pana chiar si in educatie
    – companiile din Romania ar trebui sa acorde mai multa atentie la tool-urile
    de microsharing intern, eficientizarea workflow-ului fiind unul dintre avantaje
    – mai multe tweetups !

Comentează