MANAFU*

Abonamente Evensys

Blogs: Un ghid de blogging pentru consultantii in comunicare

Tin acest post in drafts in mintea mea de ceva timp. Am tot amanat sa il scriu. Imi spuneam ca am nevoie de mai multe “studii de caz”. Faza e ca nu le-am pastrat pe cele pe care le-am avut, asa ca avand cateva experiente recente, am decis sa pun in acest post cateva idei rapide.

Acest post este despre imaturitatea si “romanismul” de care unii consultanti in comunicare / marketing / advertising / Internet pe blogurile personale sau comentand pe alte posturi. Vorbesc aici si din experiente in care am fost martor si de altele povestite de apropiati.

Este pacat sa vezi cum oameni cu carti de vizita pompoase si profile pe LinkedIn cu recomandari solide cad in patima agresiunii verbale asupra unor companii.

De fapt, daca ma gandesc mai bine, nu “este despre”, ci isi propune sa faca o serie de observatii sub forma unor sfaturi, din dorinta mea de a aduce un pic mai multa seriozitate si responsabilitate fata de meseria de comunicator.

Gata cu introducerea, iata ce defulez:

  • Nu da lectii pe blog marilor companii daca nu ai lucrat niciodata pentru un brand mare. Faci doar zgomot.
  • Nu vorbi niciodata pe blog despre competitorii brandului pentru care lucrezi acum. S-ar putea sa pierzi la un moment dat ocazia de a lucra cu ei.
  • Nu vorbi de rau o companie pe blog daca in acelasi timp iti iei leafa sau banutii de la competitie. Nu vei fi niciodata credibil.
  • Nu ameninta niciodata un brand pe blog. Da prost la CV. Oamenii din companii mai dau din cand in cand search pe Google si pierzi ca mai sus.
  • Nu baga niciodata la mijloc un brand in cearta ta cu un alt blogger. S-ar putea sa apara al treilea blogger care sa nu fie de partea ta.
  • Nu uita binele pe care un brand ti l-a facut. Cel care te-a ajutat nu uita nici el.
  • Nu scrie pe blog despre problemele personale cu un brand pentru care ai lucrat candva (si a fost totul OK). Pierzi orice sansa de a mai lucra cu el. Din motive evidente, nici competitia nu va lucra cu tine.
  • Nu sunt multi cei care iti acopera din simpatie prostiile. De fapt, cei mai multi le vor impartasi altora, chiar si potentialilor tai clienti.

Alte idei?

Tags: ,

Comentează