MANAFU*

Abonamente Evensys

Apar crize din social media?

Am zis in cateva ocazii ca pana in prezent nu am vazut o criza majora pentru o companie, pornita din social media. Daca gresesc, va rog sa ma corectati. Spuneam asta avand o multime de exemple in minte: de la celebrul deja caz Domino Pizza pana la recentul incident pe Facebook cu Nestle.

Acum doua saptamani, Simona Tache povestea o experienta avuta intr-un magazin Bam Boo. Postul ei a aparut online la 8 dimineata, raspunsul Bam Boo a venit la 6 dupa-amiaza. Nu a fost cel mai grozav comentariu, desi a avut partile sale bune, dar macar a sosit.

Nu acelasi lucru putem spune acum la final de zi, dupa 10 ore de la aparitia pe Piticu.ro a unei experiente negative traite de un client al magazinului CEL.ro. Teapa, asa cum a numit-o Piticu, a aparut si pe Re:fresh.ro si s-a propagat intre timp pe Twitter. Se incheie ziua deci si (din ce stiu de la Piticu) CEL.ro inca nu a raspuns.

Sunt multe companii care ignora social media si poate pe moment cred ca scapa usor. Daca si managerii CEL.ro cred asta, atunci ar trebui sa se uite putin in Google. Postul lui Piticu (Cum sa iei teapa de la cel.ro) este in primele 10 rezultate deja, alaturi de “Cel.ro sau cum se fura pe net“.

Ma intreb si va intreb: Credeti ca situatia asta afecteaza cu adevarat imaginea CEL.ro?

5 comentarii

  1. Dorian says:

    Atat timp cat eu am comandat de la ei de vreo 5 ori…fara nicio problema, pentru mine nu inseamna nimic patania unui blogger. Fie el Piticu, sau unul necunoscut, din Govora, sa zicem. Da, e nasol de tot ce s-a intamplat, si mai mult ca sigur se va rezolva pana la urma, si asta nu doar pt. ca e un blogger. 😉
    Iar intr-o paranteza…nu prea cauta nimeni “cel.ro” in google. “cel.ro” scrii in bara de url, nu cauti adresa, ca doar o stii, nu? 😉

    A, si o chestie ce nu mi se pare foarte ok: daca tu esti Simona Tache(…aaa…???) si ti se pare cam dulce ketchup-ul la KFC, asta nu-ti da dreptul sa-i faci hoti si banditi, ca in loc sa-ti puna rosii mai multe in el, ei pun zahar. Faza aia cu ambalajul de la Bam Boo e absolut penibila, daca e sa privim intr-un mod obiectiv “incidentul”.

  2. Multa vreme nu am avut unde sa povestim ce ni se intampla si sunt inca putini cei care apeleaza la protectia consumatorului. De cele mai multe ori, trecem cu vederea.

    Pe blog, Twitter sau Facebook ne spunem experientele si, poate pe moment pentru unii nu conteaza, dar in viitor va conta. Si ma refer aici la furnizori.

    La nivelul consumatorului, astfel de povesti conteaza, doar ca nu stim sa masuram efectul.

    Si atat timp cat oamenii intra pe Google si cauta Google, cred ca sunt oameni care cauta CEL.ro pe motoarele de cautare.

    Cat despre patania Simonei, din ce imi aduc aminte nu s-a plans de culoarea hartiei de impachetat, ci de costul adaugat si de felul in care magazinul il propune cumparatorilor.

    Altfel, sunt de acord ca nu trebuie cineva sa cedeze ca a scris un blogger si am vazut de-a lungul timpului mai multi bloggeri care credeau asta. Insa companiile ar trebui sa caute sa isi imbunatateasca serviciile, caci pentru multi oameni calitatea lor e mai importanta decat pretul.

  3. Vlad says:

    foarte multi utilizatori scriu mai intai adresa site-ului in search box-ul Google. Pentru ei Google e browser-ul nu firefox, IE, Chrome

  4. Violeta Moisa says:

    Sunt aceeasi Violeta Moisa care a raspuns si pe blogul Simonei Tache la articolul cu privire la bam boo. In calitate de reprezentat bam boo mi s-a parut absolut de bun simt sa aduc o lamurire. Fiecare priveste lucrurile printr-un set de filtre. Pentru mine este importanta parerea bloggerilor, care in momentul in care descriu o experienta din magazinele noastre sunt de fapt clienti. Atata vreme cat este un feedback obiectiv este binevenit pentru a ne analiza si indrepta eventualele greseli fata de ceic are ne trec pragul magazinului..

Comentează