M A N A F U *

MANAFU*

JsCamp

Omul de PR 2.0

3273051011_e38b891132_z

De la evenimentul de lansare a telefoanelor modu, in ianuarie, am plecat cu trei idei pentru agentiile de PR. Vorbind recent despre social media cu cativa oameni dintr-o agentie, mi-a dat seama ca in job description-ul specialistilor de PR ar trebui sa intre obligatoriu:

people relations skills
24/7 availability
basic psychology & sociology knowledge
tech savvy
digital native
early adopter

multitasking
(by Simona)
fair network of contacts
(by Titus)
you have to like it!

(lista este deschisa)
Este interesant cum se vor adapta agentiile. Vor “creste” oameni cu aceste noi abilitati sau incet-incet se vor educa in aceasta directie pentru a nu pierde trenul schimbarii?

Sursa foto: Flickr

14 comentarii

  1. Simona says:

    Multitasking! Lipseste din lista.

  2. Andu says:

    Bad PR is bad PR for you 🙂

  3. Andrei_MGS says:

    Dintre aceste abilitati/calitati 2 sunt absolut necesare:
    – 24/7 availability
    – you have to like it! 🙂

  4. Raluca says:

    Macar sa fie curiosi, Cristi! 🙂 Ca mai invatam si impreuna, daca e nevoie… Dar problema mea e ca oamenii vor sa faca meseria asta fara sa aiba nici macar un minim de curiozitate fata de lumea in care traiesc…

  5. Titus says:

    Singurul item din JD cu care nu sunt de acord e 24/7 – as transforma asta in flexibilitate a programului(daca ai evenimente seara/noaptea, iar in alte zile trebuie sa te vezi cu clientul la 9 dimineata), pentru ca n-as vrea sa construim impresia de PR-ist sclav 🙂

    As mai adauga la lista: fast learner, versatile, fair network of contacts

  6. @simona
    Am adaugat, desi mi se pare ca uneori multitasking-ul e inteles gresit si pe de alta parte vine by default la cei conectati pe mai multe platforme.

    @raluca
    curiozitate vine default la un early adopter.

    @titus
    cred ca suntem cu totii de acord ca nimeni nu se asteapta sa fii 24/24 treaz si activ!

  7. Radu says:

    Hmm…imi lipsesc cateva.

  8. Lista de mai sus descrie aproape in totalitate ceea ce numesc eu “PR Superstar” – persoana care poate sa reprezinte cel mai bine o companie, produs sau serviciu, sa se asocieze pentru o perioada lunga cu acestea.

    Agentiile au inceput sa “creasca” deja asemenea oameni. Acestia sunt luati de obicei din departamentul de marketing al companiei pentru care se face training-ul/staff coaching-ul sau cea mai pasionata persoana.

    In majoritatea coaching-urile pe care le fac includ pe langa clasicul training de social media & online PR si cateva ore de public speaking, oratorie si online/offline alignment (Superstar-ul, fiind disponibil 24×7 va trebui sa aiba o “prezenta” identica atat in online cat si offline – aspect care se trece de multe ori cu vederea)

    Cred ca terminologia de PR Superstar include toate calitatile unui celebrity endorser, insa crescut de catre companie sau de catre agentie pentru companie. Si asta e noua linie de PR people – mai personala, mai directa si mult mai prietenoasa.

  9. B says:

    Companiile ar trebui sa culeaga studenti axati pe online in loc de specialisti de marketing.

    Pur si simplu au alta formatie psiho-sociala.

  10. onnah says:

    Ca bine zici, Cristian. Specialistii de marketing isi au locul lor. Te-as provoca sa ne spui intr-un articol parerea ta despre felul in care angajeaza angentiile, pentru ca, din punctul meu de vedere nu sunt deloc deschise catre studenti si neglijeaza avantul, perseverenta, curiozitatea si creativitatea cu care ar putea veni ei. Imi pare doar mie ca exista o atitudine gen we-know-everything-and-if-not-we-can-learn-it-fast din din partea oamenilor din agentii??Adica faptul ca privesc de sus un novice, stim, dar e chiar atat de greu sa mizezi pe un creier proaspat??

  11. […] Lasand ironia la o parte, cei care vor sa intre in social media trebuie sa faca eforturi un pic mai mari pentru a se adapta unui mediu atat de dinamic. In social media, trebuie sa inveti tot timpul si sa fii conectat tot timpul. Iar “pretentiile” de mai sus sunt mai degraba inlocuite de un nou set de abilitati. […]

  12. […] urma cu trei ani si jumatate puneam pe blog un post despre Omul de PR 2.0, iar una dintre calitatile pe care le subliniam era “24/7 availability“. Cu alte […]

  13. […] meu despre omul de PR 2.0 s-a bucurat de o primire buna. Asa ca m-am gandit sa duc ideea mai […]

  14. […] urmă cu 6 ani, scriam aici pe blog despre Omul de PR 2.0, încercând să actualizez CV-ul profesonistului în domeniu cu o serie de noi abilități. […]

Comentează