M A N A F U *

MANAFU*

Cum scriem un CV pentru un job in social media

Cand am anuntat pe blog primul job in social media, am primit 30 de CV-uri in 2 zile. Foarte bune, as zice. Primite de la oameni din diverse zone ale comunicarii, unii chiar cu experienta relevanta in social media. (Recrutarea pentru acel job nu s-a incheiat, daca cineva era curios).

Citind cele 30 de CV-uri, mi-am dat seama ca aplicatiile pentru un asemenea job ar trebui sa fie un pic diferite, cel putin ca structura, fata de biografiile clasice. Stiti voi: detalii personale + contact, experienta profesionala, educatie, hobby-uri si ce mai pune lumea.

Asa mi-a venit ideea de a ma gandi la o noua structura pentru CV-ul celui care aplica pentru un job in domeniu. Iata la ce m-am gandit.

  • Dupa detaliile personale, pune mai intai informatiile despre activitatea ta in social media.
  • Daca deja ai un job in domeniu sau ai avut unul, scoate-l in fata si ofera detalii relevante. Abia apoi vino cu celelalte locuri de munca. Uita deci de dispunerea invers cronologica a job-urilor.
  • Daca nu ai mai avut un job de genul acesta, dar ai o activitate personala sustinuta, pun-o in fata. Ofera informatii despre “vechimea” ta in social media si link-uri spre conturile tale. Nu le pune la sfarsit, langa hobby-uri, ci la inceput, dupa datele de contact.
  • Daca nu ai nicio experienta si vrei sa pasesti pe teritorul acesta, “agata” recrutorul din scrisoarea de intentie sau mesajul care insoteste CV-ul. Pune accent pe ambitia ta si dedicare. Spune un singur lucru interesant (cu adevarat special desprfe tine) care poate fi un atu pentru angajator. S-ar putea sa mearga.

Evident, este doar o propunere si mi-ar placea sa primesc feedback pe ea.


9 comentarii

  1. Claudiu says:

    Ce ai alege – vechime/experiență/constanță sau pe cineva care până acum a tăcut dar promite(doar promite) calitate?
    Strict curiozitate personală.

  2. Prima optiune! Vorbim de un domeniu foarte nou in care inveti facand. Si cred ca aceasta optiune primeaza in marea majoritate a cazurilor.

    Cred insa ca sunt job-uri care cauta si oameni fara experienta, pentru a-i forma intr-un anume stil sau pur si simplu sunt (peste tot, in orice domeniu) munci mai putin placute, chiar plictisitoare, dar necesare. De multe ori, cei fara experienta pot incepe de aici si chiar ii incurajez sa se ofere pentru astfel de job-uri si sa nu stea sa astepte acel job cu mobil, laptop si masina de serviciu, unde toata ziua merge doar la intalniri.

  3. Claudiu says:

    În cazul de față – vorbim de un venit peste acei 850 euro? Mi-e greu să cred că sunt salarii atât de mari într-un domeniu în care e suficient să ai pasiune și lucrurile merg ca unse.

    Dar la ce scrii tu în ultima vreme (și nu doar tu), cred că și eu trebuie să-mi reevaluez cunoștințele. Am primit o ofertă acum câteva luni de la o companie de transport – am cerut un salariu de vreo 2 ori peste cât am acum și au acceptat, deși am cerut mai mult ca să le închid gura, că aveam alte planuri. Culmea e că au acceptat și atunci am plusat și am mai cerut ceva mai funny – mi-am tras preșul de sub picioare. Acum regret. Și jobul era în Timișoara.

    Care e grila reală de salarii pentru domeniile astea? Online/social marketing, content, seo/sem.. ș.a.m.d.

  4. raluxa says:

    de acord, Cristi. ca o completare, eu m-as feri de modelul european de cv, pretabil in domeniile “clasice”, pentru ca nu scoate in evidenta absolut deloc persoana si nici particularitatile universului social online.
    as incerca un format inovator avand in vedere ca cv-ul meu va circula intr-un mediu in care poate fi reprezentat oricat de creativ, de la un slideshow original pe prezi.com pana la un URL de linkedin.
    chiar zilele astea mi-am actualizat cv-ul astfel incat sa fie mai “social media friendly”. mi-ar placea sa ti-l arat intr-un email ceva si sa obtin feedback de la tine:)

  5. mace says:

    Intr-adevar, fiecare cv trebuie adaptat pentru postul pentru care se aplica. M-am regasit in “Nu le pune la sfarsit, langa hobby-uri, ci la inceput, dupa datele de contact.”. Pentru ca asa arata cv-ul meu, partea cu blogaritul e la sfarsit. Cred ca un aspect caruia nu i se acorda destula importanta, si aici la fel trebuie adaptat in functie de postul dorit, este acea scrisoare de intentie. Acel text introductiv care trebuie sa contina acel element care sa il faca pe angajtor sa continuie sa iti citeasca cv-ul. Exact ca in cazul unei prezentari in care trebuie sa tii treaz interesul publicului. Personal nu cred in mailuri si prezentari “10 pasi pentru gasirea jobului potrivit” . Cred in schimb in prezentari fara copy paste-uri.

  6. Claudiu says:

    Și asta nu doar in social media. Dacă ai cunoștințe, un PDF făcut în photoshop poate fi perfect pentru a atrage atenția asupra faptului că ești atent la detalii 🙂

  7. nimic nou in acest subiect…

  8. Bine de stiut. Initial te gandesti sa adaugi linkuri, data de cand esti in online, cu cine colaborezi pe domeniu etc. Dar iata ca nu e ok sa le pui la final. Asta am gresit eu sigur. In rest, cred ca in timp cv-ul pt astfel de joburi o sa fie total diferit fata de celelalte.

  9. Dan Iancu says:

    o noua structura… nu stiu cit e de noua, dar principiul tuturor cv-urilor e simplu ”fă-te interesant angajatorului”. fiind relativ nouă, activitatea de social media va fi inerent în față și oricum la noi sunt foarte puțini angajați full time în așa ceva. ideea e foarte bună…

Comentează