MANAFU*

Abonamente Evensys

De ce trebuie sa facem comparatii?

Am zis si eu aici de tot felul de iPhone killers si ca orice consumator am comparat si alte produse intre ele. Mi se pare normal. Nu inteleg insa de ce reprezentantii companiilor pun accentul pe comparatia cu competitorii lor. Sunt ei credibili? Fac un serviciu produsului lor? Ieri la lansarea Galaxy Tab, un sef de la Samsung Mobile a spus: “Honestly, I don’t see anything that is weaker than the iPad“.

Sunt de parere ca presa si utilizatorii pot face cate comparatii doresc, in fel si chip. Este parte din natura lor, e un “joc social”, isi pun mintea la contributie si chiar genereaza dezbateri. Cred insa ca reprezentantii companiilor ar trebui sa se concentreze mai degraba pe expunerea avantajelor aduse consumatorilor decat sa arate cu degetul la competitie. Voi ce credeti?

FOTO: METRO UK

21 comentarii

  1. Alex Sinov says:

    Il lasa pe fiecare sa-si inventeze propriile avantaje; de la “nu e Apple” pana la te miri ce aspect tehnic.

  2. nwradu says:

    La inceput era cum zici tu, fiecare lansandu-si si prezentandu-si produsul si facandu-se ca nu exista concurenta. Piata mai aglomerata si faptul ca aceste comparatii se fac instant de cei care raporteaza respectiva lansare ii fac pe producatori sa le aminteasca si ei, sa incerce sa duca acea comparatie pe un drum ales de ei (“nu e cu nimic mai varza”, etc).

    Nu mai tin minte daca la tine am citit si nici n-am gasit cu search, dar au fost niste succesiuni de reclama BMW si Audi in care tot faceau misto unii de altii. Atunci parea o idee buna?

  3. Gabi says:

    apple face comparatii aproape de fiecare data cand lanseaza ceva nou si se pare ca le merge bine de niste ani buni.

  4. razvanbb says:

    Ca să mă citez:

    Nu înțeleg de ce toată lume vrea să construiască iPhone killer și iPad killer? Care e punctul? Pe ăia care au deja iPhone e greu să-i convingi să treacă pe altceva, iar pe cei care vor să-și cumpere un device nou îi faci să se-ntrebe și să testeze produsele Apple (să vadă victima) … moment în care e prea târziu.

    Eu zic să nu vă mai prezentați produsele sub forma unor criminali periculoși însetați de sânge și proaspăt ieșiți din pușcărie. Încercați să creați ceva care să fie cumpărat pentru ceea ce face și nu pentru ceea ce vrea să omoare.

    Un adevărat iPhone killer arată ca cel din imaginea de mai jos:

    http://razvanbb.ro/2010/05/iphone-killer-foto.html

  5. dragos bunea says:

    pei daca la prezentare unui produs propriu de iei de produsul competitorului inseamna ca nu esti sigur de produsul tau si arati cat de mult iti este teama de competitorul tau. Intr-un cuvant: slabiciune.

  6. dragos bunea says:

    am vazut si eu reclamele alea, parca la sfarsit aparea afisul cu mosulica ce arata degetul mijlociu pentru ca el era de la Bentley, nu?

  7. valeria says:

    va si asculta cineva ?

  8. Marian says:

    Depinde de context a fost facuta afirmatia. Tare mi-e ca acesta este un raspuns la o intrebare care face referire si la iPad.

  9. PAH says:

    Cristian, cred că ar fi absolut normal ca atunci cand ai un produs cu adevarat tare sa il compari cu cel al concurentei. A nu vorbi despre concurență atunci când ai cu ce să te lauzi este o dovadă de ipocrizie.

  10. alexibad says:

    Eu m-am documentat (am citit pe net + review-uri pe youtube) despre iPAD si pot sa zic sincer ca nu-si justifica pretul. Sincer, cata lume are salariu >= iPAD????

    Solutia la iPAD este sa-ti iei un iPOD touch si un netbook si ai iesit muult mai bine. Parerea mea.

  11. vizy says:

    Comparatia facuta de catre companii este trecuta tot la strategia de publictate. Real, doar publicatii media si consumatorii au dreptul de a compara!

  12. Esti un alt gen de cumparator. Eu il cumpar fara sa ma documentez. Vezi, eu sunt altul.

  13. Posibil. Totusi CNN a pus asta la inceputul stirii, deci poate a fost mai mult decat o intrebare!

  14. Aia a fost o joaca de marketing. Cred insa ca si tine si ca altii ca declaratiile astea sunt o joaca de PR. Daca spun ceva controversat (avand si putina substanta) o sa fiu preluat de mai multi. Dovada si postul meu, nu?

  15. Sorin says:

    Apple face la randul lui comparatii cu concurenta. Cand a iesit nea’ Jobs sa explice ca Iphone 4 merge perfect si nu are deloc probleme cu antena decat in conditii exceptionale (afirmatie la fel de tupeista ca si guvernul nostru actual care zice ca totul merge bine la noi in tara), Jobs a facut comparatii cu alte smartphone-uri populare care ar fi avut vezi doamne aceeasi problema. Inclusiv unul de la Samsung.

    E normal ca atunci cand vrei sa lansezi un produs nou intr-o categorie deja existenta, sa il compari cu ce exista. Si in categoria de tableturi nu putem vorbi inca de un “detergent obisnuit”, un produs generic, la care sa faci referire. Ipad, de departe re-deschizatorul pietei de tableturi, devine de drept benchmarkul. Asa ca vom tot auzi de Ipad killers la fel cum la fotbal din 4 in 4 ani apare un nou Maradona. Asta pana Ipad si Maradona vor intra in conul de umbra al uitarii.

    Sper ca intr-un an produsele chinezesti generice sa evolueze destul pe baza platformei Android incat sa putem alege si in zona de pret popular si zona de tablet sa nu fie sinonima cu Ipad. Si sa imi iau si eu un “tablet obisnuit” cu touchscreen capacitiv de rezolutie buna si baterie cu autonomie mare. Sau un EeePad 🙂

  16. Tu ai salariul > iPad.

  17. Eu eram sa zic ca Apple nu face comparatii, dar daca ati vazut voi… Adica, cu ce sa compare Jobs iPod-ul sau iPhone-ul ori iPad-ul? Cand au aparut nu aveau concurenta directa…

  18. Eu cred ca e o tactica pentru followers in general si asta de cand Apple a inceput sa scoata produse noi inventand practic categorii. Mai toti producatorii care au scos ceva pe o idee Apple au aduse mici chestii (unele chiar utile) si le-au scos in fata. Faza e ca nu imi dau seama cat au castigat din lauda asta de sine. Piata arata ca Apple nu a pierdut.

  19. Haotik says:

    Eu nu o vad neaparat ca o comparatie, ci ca doar se folosesc de alte brand-uri pentru a-si promova propriul brand.

    Sa zicem ca eu nu prea sunt convins de calitatea Samsung si aud de un telefon mai ieftin care face tot ce face Aple, si am auzit eu ca Aple asta face cheti smekere deci insemana ca si Galaxy trebuie sa fie smecher.

    Cred ca e mult mai simplu in marketing asa decat sa arati un telefon care face x si y chestie, ce eu stiu ce naiba stie sa faca telefonul de la aple?In afara de faptul ca am auzit ca tine bateria mult nu am idee de ce e asa de bun iphone-ul. Asa ca degeaba prezinti omului 1000 de functii foarte tari, daca nu e mai tare ca iphone nu e bun. Strategie de marketing zic eu.

  20. nwradu says:

    E urmatorul nivel in marketing, da. Comparatii nevinovate cu concurenta, iar acestia nu se supara pentru ca la urmatorul produs vor face si ei la fel. E ca o intelegere tacita, cata vreme nu spui lucruri urate.

    E si necesara uneori, pentru ca sunt atatea produse noi si atatea game incat poate unii utilizatori nu stiu cum se clasifica un produs. Trebuie sa le zica cineva mura-n-gura “asta in de acelasi nivel cu iPad-ul”.

    Totusi, cand Jobs a aratat ca nu doar iPhone 4 are probleme cu semnalul, ci a demonstrat live cu un Blackberry, un Omnia 2 si un Nokia, i-au sarit toate aceste trei firme in cap cu acuzatii ca nu e frumos, ca ale lor chiar merg, nu se intrerup, etc. De asta zic ca e intelegere tacita, dar doar pentru comparatii nevinovate.

  21. sorin says:

    Mereu se fac comparatii, producatorii fac comparatii si se rapoarteaza la concurenta, noi facem comparatii. Pana la urma si avantajale le pun in evidenta tot prin comparatii:)

Comentează