M A N A F U *

MANAFU*

Cand ne intalnim, nu ne masuram influentele!

Topul Biz-ZeList inca mai are ecouri si va mai avea, o sa vedeti saptamana viitoare. Eu nu am comentat pe marginea lui pentru ca prefer sa o fac dupa ce trece tot zgomotul generat. In plus, nu am intalnit nicio critica cu adevarat constructiva care sa ma faca sa ii acord un raspuns. Cele mai aspre critici ascundeau frustrari personale sau veleitatile unor pseudo-cunoscatori (care stiu ei cum se fac mai bine lucrurile si ca la noi nu se face nimic bine).

Unii au contestat anumite pozitionari sau prezente in acel top. Din punctul meu de vedere, acel top arata cat de mult muncesc unii oameni in blogosfera (plus in restul social media), cat de activi sunt si cat de apreciati sunt cei din jur. A avut in spate cea mai buna formula de masurare a influentei? Probabil ca nu. Dar stiti de ce sunt atat de multe formule? Raspundeti si la aceasta intrebare!

In social media, oamenii activi muncesc mult, aloca o gramada de resurse personale si timp. In timp ce altii nu fac nimic, doar contempleaza la “ce tari sunt aia, ce prosti suntem noi”, unii isi dedica timpul blogurilor, asimilarii de informatii si impartasirii lor. Asa ca poate ar fi mai bine ca anul viitor clasamentul sa se numeasca “Topul celor care muncesc cel mai mult in social media“. Credeti ca vor fi mai multi oameni multumiti de el in formula aceasta?

Zoso va fi si in acel top pentru ca blogul ii ocupa cel mai mult timp, pentru ca prefera sa se ingrijeasca de blog si cand e plecat, si cand nu are Internet, si cand chiar doreste sa se rupa de online putin.

Bobby va fi acolo pentru ca a batut tara asta in lung si’n lat pentru a vorbi despre blogging, pentru ca facut cele mai multe proiecte dedicate bloggerilor, pentru ca vine mereu la evenimente sa vorbeasca oamenilor despre ce stie si ce a invatat.

Piticu nu va lipsi pentru ca va continua sa filmeze si sa fotografieze tot ce intalneste, va acoperi toate evenimentele importante si va ramane o sursa de informatii alternativa la media traditionale.

Costin va creste Refresh.ro si importanta lui pentru ca, de un an si jumatate, a aratat ca poti dezvolta cu succes un blog specializat daca muncesti, dedici timp si esti pasionat. Si el va fi acolo alaturi de multi altii pe care nu i-am nominalizat aici.

Si mai e un lucru. Au fost voci care au zis ca e o conspiratie, ca oamenii din top sunt fini, nasi, cumnati sau doar prieteni. Stiti ce?!! Eu ii cunosc pe majoritatea din top si cand ne intalnim, nu ne masuram influentele, ci vorbim despre ce facem si ce ne propunem sa facem. (foto)

15 comentarii

  1. Multi stiu lucrurile astea dar sunt si multi care le contesta si poate de asta sunt si multi hateri. Pacat ca se intampla asta.

  2. camionagiu says:

    Multa dreptate ai cu munca, bre, coane Fanica, si eu nefericita de mine, care simţ imens si văz monstruos, mult mai muncesc de-mi sar capacele de bere, dar cu influenta mai greu. Asa ca o combinatiune de factori ar fi buna – munca, nu desertaciune si influenta cu flatulenta.

    🙂

  3. Alina says:

    Tu lauzi exact ce promoveaza incompetenta si impiedica cresterea in valoare a online-ului romanesc: sa scriem mult si prost. Crezi ca un ziar are mai multe sanse sa fie influent decat o revista doar pt simplul motiv ca apare zilnic? Ma uimeste ca in demersul tau de a apara bisericutza ai marsat exact pe argumentul cel mai putin important.
    Iar daca atunci cand va intalniti nu va masurati influentele asta e de bun simt intre prieteni. Iar faptul ca va numarati printre cei care si fac nu doar vorbesc, nu inseamna ca sunteti singurii, sunt si altii care fac asta, doar ca cei din online repeta asta la infinit pentru a se incuraja singuri sa mearga mai departe.
    Nihil nove sub sole…

  4. Milogul.SRL says:

    Singurele influente care conteza ar trebui sa fie cele pe care le gasim in opiniile din spatele uni post sau comentariu. Multumesc.

  5. Costin says:

    Adresa mea de e-mail si numarul de telefon sunt de gasit in cateva secunde. Nu te sfii sa ma tragi de urechi sau sa-mi faci recomandari de lucruri care merita sau trebuie promovate in online, ori de cate ori simti nevoia.

    Multumesc!

  6. alina, nu imi dau seama despre ce vorbesti! cred ca ai amestecat mai multe subiecte!

    * deci tu spui ca oamenii aia sunt incompetenti? – esti sigura de asta?
    * ca ce fac ei impiedica dezvoltarea online-ului? – 🙂
    * ca imi apar bisericutza? – nu cred ca are nimeni nevoie de protectia mea!
    * ca sunt multi oameni in alte domenii valorosi? – sunt convins de acest lucru.
    * ca ne incurajam pentru a merge mai departe? – e ceva rau in asta?

    cred ca iei mult prea personal acest post si ma uimeste frustrarea ta. si ma uimesc toti cei care ne abordeaza ca suntem “bloggeri cunoscuti” si apoi ne tin morala prin comentarii!

    postul meu era despre munca. hai sa mai si muncim, nu doar sa intindem mana!

  7. Alina says:

    Din ce transpare “personalul” asta n-as putea sa-mi dau seama si cred ca nici tu. Aici nu e vorba despre mine, sau despre tine sau despre oamenii din top (pe unii ii cunosc chiar destul de bine si ii apreciez pentru ceea ce fac in online si in afara lui). Este vorba despre calitate si daca n-am reusit sa scot in evidenta suficient ideea asta atunci e vina mea. Argumentul cu “frustrarea” nu-si are deloc locul, iar in situatiile cand se poate sa intuiesti ceva adevar in ceva ce nu-ti convine e mai bine sa nu-l invoci. Parerea mea…

  8. Alina says:

    si:
    – am spus ca prin promovarea criteriului cantitativ se ajunge la promovarea incompetentei; nu am facut pe nimeni incompetent (aici :D)
    – daca e incurajata goana dupa audienta (prin criteriul de mai sus) se ingreuneaza mult cresterea valorii online-ului. pt ca nu cred ca valoare=cantitate. e doar o parere
    Mersi pentru spatiul oferit exprimarii libere 🙂 Ma intorc la munca

  9. alina, ai confundat munca cu volumul! ai jignit niste oameni si ai atacat (nu dur) mediul asta online, iar acum sari la goana dupa audienta!

    si a fost din frustrare. mai citeste o data ce ai scris. frustrarea ta fata de bisericutza asta care face si se lauda in online, asa cum ai lasat tu sa se inteleaga!

  10. Alina says:

    Tu poti sa privesti lucrurile cum vrei. Eu iti spun si se vede din ce am scris ca nu am jignit pe nimeni si nici nu am atacat online-ul. Sau daca cineva care isi doreste sa gaseasca mai multa valoare in el inseamna ca il ataca…atunci e simplu de inteles si de ce unele comentarii ale mele par frustrari. Cred si eu ce crede Cosmin Alexandru: “There is always a way to be better” si poate prin prisma asta ar trebui privite observatiile mele.

  11. Harvi says:

    Munca e cheia succesului in orice domeniu.
    Nu intru in polemica voastra, dar subscriu ca trebuie sa muncesti mult ca sa reusesti, in orice chestie.

  12. Documentare says:

    Frumos scris , si foarte adevarat in acelasi timp . Cei care contesta inseamna ca sunt slabi , si nu au puterea sa lupte sa intre acolo . Orice lucru maret se obtine cu sacrficii .

  13. al says:

    Cristi, eu cred ca iei prea la modul personal treaba cu topul. Tu chiar crezi ca are cineva ceva cu Biz sau cu Zelist? Eu nu cred.
    Ca sunt unii care ar fi vrut sa fie pe-acolo si au fost dezamagiti ca nu sunt, de acord. Dar hai totusi sa n-o dam in paranoia.
    Daca topul era bine facut nu cred ca avea nimeni ceva de comentat. Insa atata vreme cand intr-un top da note si UN JURIU, nimeni nu-l ia in serios (decat cei care sunt in el). Si aici nici Catalin n-a avut un argument valabil.
    Deci hai sa ne intrebam: vrem lucruri bine facute sau vrem fusereala? Vrem ca blogosfera si social media sa fie luate in serios? Vrem instrumente de masurare obiective si fundamentate?
    Daca da, atunci hai sa facem lucrurile ca lumea. Daca nu, o dam inainte cu “merge si-asa.”
    Oricum e mult zgomot pentru nimic. Din nefericire, dupa cum stii bine, piata romaneasca e minuscula. E adevarat, nu si la capitolul orgolii.

  14. Nu cred ca are cineva cu Biz-ZeList, nu asta am spus! Cum ii ziceam si Alinei, acest post este despre munca. Poate era mai bun un alt titlu.

    Sunt de acord cu faza cu “juriul”, insa in acelasi timp consider buna ideea:
    * altfel ar fi fost un top obisnuit pe care maine l-ar putea face oricine cu ZeList.
    * nu ar fi avut nimic de-a face cu Biz.
    * topurile de publicatii sunt majoritatea subiective si asa ar trebui sa fie, asta e amprenta pe care o lasa. Altfel toate topurile publicatiilor ar fi la fel, nu?

    Intrebarile tale de final sunt foarte corecte si astept sa vad cum se vor intampla lucruri frumoase in social media… Hmmm, pai cu exceptia catorva oameni, nimeni nu face nimic.

    As vrea sa privesti un pic detasat demersul Biz-ZeList, faptul ca au luat niste criterii in calcul si ca au pus o metodologie cap la cap. Ei macar au facut asta.

    FastCompany a starnit un scandal acum 2 luni legat de popularitate si cumetrii ca masura a influentei, iar WebIT face acelasi lucru tot de vreo 2 luni. Spre deosebire de cele doua initiative, topul Biz – ZeList are macar o metodologie care tine cont de o serie de ingrediente ale influentei.

    In alta ordine de idei, nu exista o formula standard, universal valabila, pe care sa o aplice cu totii. Si asta ar trebui sa iti dea de gandit.

    Astept acum sa vad o noua editie a topului FocusBlog!

  15. al says:

    nu sunt de acord ca oricine poate face un top al influentei pe baza Zelist.
    in psihologie si in comunicarea de masa influenta este cum ar fi sa zicem intensitatea curentului electric in fizica. deci trebuie masurata obiectiv, nu subiectiv. regula e valabila si pentru influenta in social media si cea online.
    cunosc treaba cu FastCompany. si pe cea cu WebIT.nu au fost initiative serioase de masurare a influentei, ci de crestere a awareness-ului lor.
    cat despre munca, da, de acord cu ce spui.
    referitor la lucrurile frumoase din social media- voi puteti face diferenta si la capitolul asta trebuie sa recunosc ca si tu si Catalin ati facut multe.
    nu stiu daca mai scoatem vreo editie publica a topului pentru blogosfera sau cel pentru Twitter (anul asta cu siguranta nu).
    eventual o sa publicam doar un clasament al ratelor de crestere (pe mine trendurile ma intereseaza mai mult, adica nu atat ce e anul asta, cat ce va fi la anu).

Comentează