M A N A F U *

MANAFU*

Cum angajezi un specialist in social media?

Desi mai avem o “paine de mancat” pana cand vom vedea un val de recrutari de specialisti in social media, merita totusi sa deschidem subiectul. Si ma folosesc de un foarte proaspat studiu realizat de Altimeter in US. Scopul cercetarii a fost de a dezvalui cat mai multe detalii din activitatea unor social media strategists. Iata recomandarile Altimeter, usor adaptate de mine:

  • Angajati mai degraba un om care poate sa gestioneze mai multe proiecte si programe decat un social media “hot-shot”!
  • Cautati candidati care au folosit de-a lungul timpului noile tehnologii aparute!
  • Verificati cum au folosit social media in trecut si abilitatile lor de a comunica si nivelul de profesionalism aratat!
  • Cautati sa aiba experienta in gestionarea mai multor furnizori externi!
  • Alegeti oameni cu spirit antreprenorial care stiu sa isi asume riscuri!
  • Angajati persoane care inteleg intai ideea de “cultura organizationala” si sunt dispusi sa sa integreze in companie!
  • Cautati oameni capabili sa interactioneze cu alti oameni activi in social media, sa joace bine rolul de connector!
  • Oferiti un mediu deschis experimentelor, dar tineti specialistul in social media concentrat pe obicetivele companiei!
  • Sustineti participarea lor la evenimente de profil si integrarea in asociatii si grupuri dedicate social media!
  • Investiti in ei si salutati meritele lor inainte ca alta companie sa va “sufle” talentul din companie!

Raportul mai arata ca in majoritatea cazurilor specialistii in social media provin din zona marketingului sau din cea digitala. Sunt absolventi o diplome in stiinte economice, marketing sau comunicare. Este insa foarte important sa stapaneasca mai multe discipline.

1 comentariu

  1. Titus says:

    Cred că partea cea mai importantă pentru un specialist în social media este să îi recunoști și să îi recompensezi munca de fiecare dată când face ceva extraordinar.

Comentează