MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum va suna Content Marketing?

La noi nu se vorbeste despre content marketing, desi putem gasi o serie de exemple notabile. Inca nu e un subiect de actualitate in media si blogosfera. eMarketer il considera deja un mare trend pentru 2011. Nu imi dau seama cat de important va fi pe piata locala anul viitor, insa cred ca cei care vor paria pe content marketing vor castiga. Este o cale de a completa sau inlocui (in unele cazuri) publicitatea traditionala care nu mai are efect sau este ignorata de consumatori.

Eu, de exemplu, nu ma uit la televizor (decat foarte rar), ascult Rock FM (care inca nu are reclame), iar pe Internet folosesc un RSS reader pentru informarea cotidiana (deci nu vad bannerele de pe site-uri). Si chiar daca ajung pe un site, m-am invatat sa ignor reclama asa cum reusesc sa fac si cu panourile urbane. Cum ma poti face atent la mesajul tau?

Magnetic content“,  asa numeste seful eMarketer creatiile digitale (clipuri pe YouTube, mesaje pe Twitter si Facebook, aplicatiile mobile) care atrag consumatorii, interactioneaza cu ei sau ii determina sa le impartaseasca mesajul in cercurile lor. Mai mult, Geoff Ramsey recomanda marketerilor sa isi puna 5 intrebari inainte de a face un pas spre content marketing:

1. Is the content unique?
2. Is the content useful?
3. Is the content well executed?
4. Is the content fun?
5. Does the content make good use of the channel in which it appears (e.g., social, mobile, video)?

Un studiu al King Fish Media arata ca 3/4 din companiile americane care au o strategie de social media au folosit content marketing. Graficul de mai sus va arata si ce tipuri de continut au preferat.

6 comentarii

  1. Monoranu says:

    De fiecare data cand se trezeste un “guru” sa dea o denumire noua unei chestii oarecum vechi toata lumea se entuziasmeaza. Apropo de regulile alea … c’mon frate, astea sunt valabile inca dinainte sa inceapa febra social media. La noi nu se vorbeste despre content marketing pentru ca nu-i spunem asa dar el exista de ceva timp si noi ne udam pantalonii de bucurie si extaz cand citim undeva ca va fi un mare trend in 2011. Pfff! Lumea colcaie de “specialisti” care n-au citit o carte al carui titlu incepe cu “Esentials of …” sau “Principles of …” dar citesc zilnic mii de feeduri ale unora care fac content reinviind idei vechi de cativa ani. Scuze, n-am nimic cu tine Cristi dar prin chestia asta si tu faci content marketing si o faci de fiecare data cand pui ceva si lumea comenteaza innebunita on topic. Acuma intreaba-te de cand faci asta si ai sa vezi ca nu e un trend din 2011. Aaaa, ca nu a fost poate asa de bine exploatat, asta e o alta problema care tine totusi de lipsa de ingeniozitate a multor oameni de marketing. Nu toti, nu generalizez.

  2. Nu se trezeste niciun guru azi! Content marketing nu e ceva de ieri, are ceva vechime. Doar ca la noi nu se vorbeste pe subiectul acesta. Dar se va vorbi. Acum daca seful eMarketer e un “specialist”, nu stiu ce sa mai zic!! Stiu doar ca in fiecare an, tendintele enuntate de el sunt printre cele mai apreciate intr-o anumita sfera.

    Nu trebuie sa te scuzi. Nu trebuie sa fii de acord cu mine. Mie de exemplu nu imi plac cei care doar au citit carti despre “Principles” si “Essentials” fara sa fi facut ceva in domeniul lor.

    Am observat ca regulile simple trebuie reiterate si am vazut asta pe blogurile (nu sunt mii) pe care le am in reader si sunt scrise de niste nume mari (cred eu pe drept) din social media.

    Stii, totul e simplu, a mai fost facut si a mai fost spus. Ba mai mult, e foarte bine stiut. Cu toate acestea, cei mai multi “fail” la lucrurile simple. Si fail de cele mai multe ori din lipsa unei experiente relevante.

    A, si inca ceva. Tot ce e bun e simplu, nu?

    Da, fac si am facut prin blog si alte canale content marketing. Dar oare l-am facut bine? Cele 5 intrebari sunt foarte bune atat pentru cei care au facut ceva, dar mai ales pentru cei care se apuca acum sau in 2011.

  3. Gabi says:

    Content marketing e doar in mica masura sub social media. Pe internet e un trend de cand a devenit Google cineva. Ca la noi multi ignora astfel de lucruri utile e alta poveste.
    Intr-adevar continutul publicat in social media trece foarte rar testul celor 5 intrebari.
    Oricum, e bine ca se vorbeste si de astfel de lucruri. Macar mai tarziu decat deloc.

  4. Se face și s-a făcut și în România content marketing, chiar dacă mare parte din acțiuni s-au încadrat sub alte categorii, mai la îndemână.

    Cam de 2 ani au început să apară din ce în ce mai multe initițiative în zona asta, s-a creat un cadru pentru apariția unui trend în anii următori.

    Cred că vom vedea acțiuni de content marketing mai ales din zona antreprenorială, sau a celor mici, care sunt mai flexibili sau compensează lipsa de bugete de comunicare cu eforturi proprii pentru a crea ceva relevant pentru utilizatori.

    În zona advertiserilor mari va mai dura un pic până să apară constant “content” de valoare. Motivele sunt multiple, printre cele mai vizibile fiind politica internă, resursele de timp insuficiente, nivelele complexe de aprobare.

    Și în încheiere, cea mai faină campanie de content marketing pe care am văzut-o în ultima vreme vine de la GOOGLE: http://www.20thingsilearned.com/home

  5. […] sa fie prezent pe toate retelele sociale, Inbound marketing pe intelesul tuturor | Manafu: Ce este content marketing (articol deja vechi, dovada ca in Romania nu este un trend acest content marketing) | Alexandru […]

  6. […] marketing-ul e mai util decat link building-ul, Inbound marketing pe intelesul tuturor | Manafu: Ce este content marketing (articol deja vechi, dovada ca in Romania nu este un trend acest content marketing) | Alexandru […]

Comentează