M A N A F U *

MANAFU*

Cifre despre Facebook esentiale

Anul trecut, in august, Daedalus Millward Brown a realizat la solicitarea Evensys o cercetare ampla asupra utilizatorilor retelelor sociale din Romania. Din acest studiu am scos cifrele de mai sus (si altele de pe SocialBakers.com), pe care le consider utile pentru orice om de marketing. Ele s-au modificat de atunci, Facebook crescand mai ceva ca eroii din basme, insa pana la o urmatoare cercetare, initiativa Daedalus este singura (din ce stiu eu) sursa de referinta, bazata pe o metodologie relevanta.

In fiecare zi de luni, voi publica aici pe blog un post despre Facebook, ce va aduce informatii noi sau utile pentru companii. Aceste posturi vor putea fi citite urmand si tag-ul Facebook Monday.

15 comentarii

  1. Ionut P says:

    97% dintre romani?

    Daca celelalte cifre suna chiar ok, asta e o exagerare. Nici nu 97% dintre romanii cu access la internet nu cred ca e o cifra corecta…

  2. Cristi says:

    Conform refresh.ro, anul trecut pe vremea asta Facebook avea 500+K de utilizatori inregistrati in Romania. Dupa ultimele date cred si eu ca e erou din basme. Sunt curios sa vad cand se va opri rata asta de crestere.

  3. gxg says:

    uau, 2 ore pe sesiune?! ori sunt eu un utilizator foarte atipic, ori metodologia nu e perfecta. Sesiune = de cand te loghezi pana inchizi tab-ul cu Facebook sau pana te deloghezi efectiv? In prima varianta eu nu trec de 15-20 min pe sesiune.

  4. Marius says:

    Probabil 97% din utilizatorii romani de internet au auzit de Facebook. Cat despre cei 46% multumiti de ceea ce ofera brandurile pe Facebook nu stiu ce sa zic. Brnadurile romanesti inca nu ofera prea mult. Informatii foarte utile totusi.

  5. slow forward says:

    Really? Notorietate de 97% pentru Facebook? Nu prea suna corect. 97% din toti romanii? Inclusiv aia 70+ si 5-?

  6. TM says:

    97% dintre romani au auzit de facebook :))

    50 % dintre roamani traiesc la tara
    dintre ceilalti 50 %: 1/3 – copii, 1/3 batrani, 1/3 activi
    dintrei cei activi – daca toti ar fi auzit de facebook – 50/3 = 16% CEL MULT !!!

    =))

  7. Flo says:

    Da. si mie mi se pare f ciudat procentul de oameni care au auzit vreodata de facebook, tinand cont de faptul ca sunt f multi batrani si populatie rurala.

  8. Don says:

    Ce-i asa “esential” la cifrele astea ?

  9. Alex Goaga says:

    Un link/PDF al studiului, complet, exista? Metodologia? nr. de oameni intervievati/varsta lor…?

  10. Alexandru says:

    Credeam ca sunt mai multi ulilizatori adolescenti … peste 80%… dar vad ca cei de 20-30 de ani sunt destul de numerosi 😉

  11. giga says:

    97%dintre care romani au auzit de FB. Cred ca trebuie verificat esantionul pentru ca 60+ nu stie de FB si reprezinta ma mult de 3% din populatie.

  12. am completat cu datele care lipseau. sper ca acum e OK. mersi de atentionare!

  13. Bogdan says:

    2 ore?? la aia ma minunam si eu. Avem asa mult timp liber?

  14. Costin says:

    In general acuratetea unui sondaj (studiu) este data de formularea chestionarului, a intrebarilor precum si de alegerea esantionului “reprezentativ” .Fara a cunoaste aceste date este riscant sa comentez dar imi voi permite sa speculez un pic, folosind experienta proprie:

    Valoarea de 97% nu imi pare eronata pentru ca:
    – Romanii intervievati in sondaje au o tendinta pronuntata, de a identifica pozitiv orice se intreaba, indiferent de subiect (pe scurt, se mai minte). Daca sondajul este efectuat exclusiv online, tendinta este si mai accentuata. Puteti verifica ipoteza mea destul de simplu – introduceti in sondaj o intrebare de control, cunoscuta doar unui utilizator al serviciului (produsului). In cazul de fata nu se poate pune aceasta intrebare, intrucat enuntul este vag – “Ati auzit de…?”

    – Demografia Romaniei arata ca avem mult mai multi membri ai familiei traind in aceeasi locuinta vs. Europa Vestica, cu un grad de interactiune mai mare. Daca exista un adolescent \ tanar in casa, este mai mult ca sigur ca si tata, mama, bunica, matusa, etc. o sa auda de Feisbuc..

    Sunt curios sa stiu daca a folosit cineva caracteristica demografica de mai sus pentru a marketa produse si servicii online catre persoane mai in varsta (45+) ….

  15. criba says:

    97% se referă la utilizatorii români de rețele sociale, nu dintre toți românii, nu dintre utilizatorii de internet…

Comentează