M A N A F U *

MANAFU*

In ce au incredere oamenii

Edelman, una din cele mai mari agentii de PR din ume, a publicat recent raportul sau anual “Trust Barometer“. Il vedeti mai sus. Din el am extras cateva idei interesante si de retinut pentru oamenii din companii.

  • Firmele de tehnologie, din auto si telecom se bucura de cel mai inal grad de incredere.
  • La polul opus sunt firmele de asigurari, bancile si companiile ce ofera servicii financiare.
  • La reputatia unei corporatii contribuie cel mai mult calitatea inalta a produselor si serviciilor oferite, transparenta in practicile de business, increderea pe care o inspira si tratamentul bun oferit angajatilor.
  • Conteaza insa mai putin inovatia si admiratia ca lider.
  • Informatiile despre o companie se bucura de o credibilitate mai mare daca vin de la experti, specialisti tehnici si analisti din industrie.
  • Parerea oamenilor in general si a angajatilor obisnuiti conteaza mai putin.
  • Prima sursa de informatii despre o companie e cautata in motoarele de cautare apoi pe site-urile de stiri.
  • Surprinzator (pentru mine), oamenii cauta mai putin informatii despre companii in social media.
  • Oamenii au nevoie in general sa auda o stire de 3-5 ori inainte sa o considere adevarata.

Ma uit la ideile de mai sus si ma gandesc la o companie acum ca la un website. Un produs online bun e facut de oameni care cunosc meserie (experti, oameni tehnici), merge foarte bine, nu are probleme tehnice, raspunde nevoilor publicului (calitatea serviciilor), are un design simplu, fara Flash (nu conteaza inovatia), este bine optimizat pentru motoarele de cautare (unde cauta oamenii informatii) si se bucura de actualizari constante (nevoia de a auzi in mod repetat anumite informatii).

In fiecare miercuri voi publica pe blog un studiu interesant despre comunicare, social media, advertising sau marketing. Urmareste asadar seria “Research“ pentru cele mai noi statistici.

Comentează