M A N A F U *

MANAFU*

Cat de mult conteaza design-ul?

Oare doar eu tin foarte mult la design-ul lucrurilor? Ma intreb in acest moment in care negociez pe mail cu un dealer auto diverse configuratii pentru o masina. Eu insist pe niste culori la interior, la exterior, la ornamente, iar el se mira (probabil), din spatele laptop-ului, de ce nu ma ghidez mai degraba dupa combinatia “motor – pret” si tin mai la “culori – pret”.

La mine e mai rau decat atat. Acum cativa ani am renuntat la o masina (sa o iau in considerare) pentru ca nu imi placea plasticul de pe bord. Era super OK in rest, dar nu puteam sa trec peste plasticul ala ieftin. Alta nu s-a “calificat” pentru ca avea oglinzile prea mari. Si cred ca as mai gasi exemple multe si din afara segmentului auto.

Cum e la voi? Cat de mult conteaza design-ul?

21 comentarii

  1. erika says:

    Daca te ajuta cu ceva, sa stii ca nu esti singurul care are fixuri de astea cu designul. Desi inca n-am avut ocazia sa experimentez pe o masina, sunt foarte atenta la design in rest. Si probabil pot sa zic ca e deja defect profesional, dar sunt greseli de graphic design care pe mine ma scot din sarite.

    Cred ca oamenii sunt perplecsati de iubitorii de design pt ca ei au avut prea putin contact cu designul. Si noi probabil avem un simt al frumosului si functionalului ceva mai educat decat cei care il au nativ.

    Asa ca da, recunosc, pentru mine conteaza designul foarte mult.

  2. Zoly says:

    Pun mereu calitatea in fata design-ului.

  3. katairobi says:

    Designul e un factor important, dar nu cel mai important:)
    Depinde de persoana, dar nu cred ca e gresit ca atunci cand platesti ceva sa fie totul exact asa cum vrei:)

  4. Cristian Gog says:

    Foarte mult! Exemplu: sunt posesorul si fanul unei anumite marci auto. Insa, pentru toate modele noi producatorul a introdus un element de desing la partea frontala a masini care imi zgarie retina. Probabil pentru altii acest aspect este unul neinsemnat, dar pentru mine a nascut un semn de intrebare gandindu-ma ca vine momentul sa imi schimb masina.

  5. Iulian Lita says:

    haha… avea oglinzile prea mari? 🙂 deja imi inchipui niste oglinzi de toyota landcruiser V8 pe o honda civic 🙂 Apropo, si mie mi se pare de prost gust un plastic de o calitate indoielnica pe o masina cat de cat serioasa, gen skoda octavia

  6. Dana says:

    Conteaza! Si daca pentru toata lumea ar conta la fel de mult, nu am mai avea blocuri grotesti, strazi cu semafoare oribile etc. etc.etc. le stiti si voi la fel de bine…

  7. sa stii ca in anumite segmente (mainstream, premium) calitatea nu e diferentiatoare pentru produse! daca compari doua segmente intre ele, atunci, da, face diferenta!

  8. Cam asta sunt eu!

  9. pe multe masini comercializate in europa, de ceva vreme, oglinzile sunt un pic mai mari decat te-ai asteptat. sunt niste masini din clasa compacta, cred, care au niste urechi clapauge in loc de oglinzi!

  10. perfect de acord, doar ca eu vorbeam de mica mea “obsesie”!

  11. Catalin R says:

    fix idem. Kia pro_ceed

  12. Cum sa nu fie important designul!? Masinile au devenit o reprezentare a personalitatii noastre. De aia ma lasa rece marci ca Volkswagen. Nemtii astia au reusit sa faca aceiasi masina in diverse versiuni. Toate-s la fel numai ca difera ca dimensiuni. Poate inteleg eu gresit identitatea de marca dar pentru mine e prea mult. Unde mai pui ca parca au numit femeia de servici ca sef al departamentului de design.

  13. Bass player says:

    Design-ul placut, “generatorul” de emotii, e punctul de pornire.
    Daca exista “atractie”, va exista interes din partea mea – din partea consumatorului – sa descopar si caracteristicile tehnice.

  14. cB says:

    dau tot timpul acest exemplu: am o prietena buna care si-a dorit masina dupa ce si-a luat permisul auto. am asteptat sa-mi spuna o marca auto care ii place, cu care se identifica prin linie si design, pentru ca stiam ca nu stie motorizari si dotari. dar a fost mai grav – a zis ca vrea o masina albastru electric cu bare nichelate.
    disain frate!

  15. mihai toader says:

    e cel mai important, motiv pentru care n-am dat la design sau arhitectura, ma afecteaza si cea mai nesimnificativa chestie si mi-ar luat enorm de mult timp sa creez si cea mai mica lucrare.

    la blog pierdeam ore in sir sa fac niste chestii nesimnificative s-arate intr-un anume fel, iar pentru ca nu ma pricep foarte bine, dura foarte mult.

    bicicleta am ales-o in primul rand sa fie frumoasa, apoi sa fie buna si de firma si c-am in tot ceea ce fac designul e pe primul loc.

  16. Adu says:

    Uneori cel mai mult 🙂 Si cred ca asta a inteles si Steven Jobs la un moment dat 🙂 Daca tii la design, inseamna ca esti un om sanatos, cu ambele emisfere cerebrate in functiune si care ai marea sansa de a avea gust 🙂

  17. Adu says:

    cerebrate = cerebrale :))

  18. Peter says:

    Bineînţeles că designul contează. Altfel de ce s-ar mai fi inventat meseria aceasta, denumită design? Dacă agentul ăla nu pricepe cum stă treaba, poate că patronul lui ar trebui să-şi caute alt angajat…

  19. Designul…este ca sarea in bucate. In meseria mea imi petrec mult timp pana gasesc ceva care merge cu tema la care lucrez.. Apoi ma gandesc cum o sa reactioneze clientul si cand zice “WOW!” inseamna ca am facut o treaba buna!

    Ma mir ca in indusria auto sunt asa de “nelinistiti” cand vine vorba de design, probabil ca cei ce stiu cu adevarat meserie si sunt pasionati sunt bucurosi sa aiba un client ca tine. …Dar oare exista asa o pasiune la angajatii din industria auto in Romania?

  20. Petrica says:

    De ce calitatea n-ar face parte din design?
    Un produs de calitate are si un design bun.
    Tu spui ca pui functionalitatea inainte esteticului.
    Aia da. Design nu inseamna doar sa arate bine ci si sa functioneze intuitiv, s afie usor de manevrat, stabil, etc.

  21. mihai toader says:

    Steve Jobs a tinut atat de mult la design incat calculatoarele erau mult prea scumpe din cauza asta. Asta initial la Apple si la NeXT.

Comentează