M A N A F U *

MANAFU*

O parere despre A-List

Se vorbeste iar despre A-List Bloggers. Si cred ca toti cei care vorbesc despre fenomen ar trebui sa mearga un pic pe urmele expresiei. Sa inceapa cu A-List si apoi sa citeasca despre A-List Bloggers. Am pus la finalul acestui post cateva link-uri ajutatoare.

“Rasfoiam” aceste pagini si ma gandeam ca la noi ar fi mai degraba un Hot List. Cei care la nivel mondial intra in categoria A au de obicei o audienta si o recunoastere ametitoare. La noi, este mai putin vorba de trafic si mai .mult de o anumita recunoastere in diverse cercuri.

Daca acceptati aceasta idee, atunci A din A-List ar putea veni mai degraba de la Above-the-Line, un termen preluat si adaptat din advertising, si ar cuprinde acele nume pe care fie cineva le pune pe o lista de recomandari (de lectura, de exemplu), fie o companie le noteaza pentru o campanie. Si apoi trage o linie dedesubt.

A-List este deci ceva personal. Este asemenea unei liste de invitati sau de furnizori. Fiecare o are sau o poate face. Ramane la latitudinea altora – a celor care nu stiu sa creeze una – sa foloseasca sau nu lista ta.

A-List – Definitie Wikipedia
A-List – Definitie Answers.com
A-List Bloggers – Webopedia
Confessions of an A-List Blogger
– Steve Pavlina

7 comentarii

  1. Marian says:

    Asa ma bucur ca in sfarsit cineva a deschis subiectul (cel putin cineva din lista de bloguri pe care le urmaresc).

    Dintotdeauna am avut impresia ca acest termen a fost folosit fara un rationament in spate. Este clar ca cine l-a importat nu a stat sa citeasca si manualul de utilziare. Stim ca in Romania avem bloggeri mai cititi decat altii. Este normal, in orice domeniu in care activeaza cel putin 2 oameni, unul dintre ei va fi mai bun decat celalalt. Dar asta nu inseamna ca trebuie facuta o prapastie prea mare in tre cei doi.

    Daca imi permiti o parabola, doar pentru ca esti cel mai bun zidar de pe santier, nu inseamna ca esti arhitect.

  2. Din câte îmi amintesc şi sper să nu greşesc, “Above-the-Line” înseamnă în advertising cu totul altceva. Este vorba despre realizarea unei campanii utilizând canale de difuzare neconvenţionale, adică Internet şi new media etc.

  3. corect! dar termenul vine tot de la o linie trasa undeva. si cum spuneam, am adaptat ideea. in esenta, exista o linie si numele din A-List sunt deasupra!

  4. Cezar says:

    De fapt, este exact invers: ATL foloseste canalele foarte conventionale (TV, radio, print). 🙂 Below-the-Line foloseste ce ai zis tu (printre altele).

  5. nu e vorba de canale, ci doar de acea linie. o linie care poate separa grupul A de grupul B. Intamplator, in engleza avem A(bove) | B (elow).

    istoria termenilor vorbeste despre o linie trasa. despre asta vorbeam si eu, despre a trage o linie!

    http://marketingpractice.blogspot.com/2009/05/marketing-funda-above-line-below-line.html

  6. Am spus din start că vorbesc din amintiri şi că s-ar putea să greşesc, dar în esenţă ideea rămâne. 🙂

  7. Eu am înţeles ce vrei să scoţi în evidenţă, dar mă gândeam că sunt unii care nu cunosc termenii din publicitate şi s-ar putea să rămână cu noţiuni greşite.

Comentează