M A N A F U *

MANAFU*

O privire asupra campaniilor in blogosfera

Bobby, in stilul lui caracteristic, lanseaza o tema de dezbatere foarte buna in jurul Blogal Initiative si a campaniilor in blogosfera, pornind de la rezultatele partiale din campania despre refinantare a BCR. Cititi postul integral aici. Eu subliniez doar o idee, dupa care incerc sa vin cu un comentariu.

“Nu stiu cat de de calitate sunt articolele, dar e un efort mare din partea lor. Ramane, acum, sa vedem daca din toti cei 107 vor ramane macar 10 pentru viitor”.

In acest moment, cred ca sunt in jur de 25 de bloggeri care au avut pe blog cel putin 3 campanii de la inceputul anului si vreo 50 care au avut cel putina una in ultimele 12 luni. Este o estimare la feeling, asa ca daca aveti date concrete, lasati un comentariu. Ce am observat eu privind blogosfera in ultimul timp:

  • bloggerii de nisa (mai ales cei din zonele tech si food) sunt curtati frecvent de companii.
  • campaniile devin cu adevarat nationale prin implicarea unor “bloggeri locali” din orase mari sau comunitati online puternice.
  • companiile cer anumiti “bloggeri locali” in campanii.
  • companiile desfasoara deja campanii locale / regionale pe bloguri.

Daca pun cap la cap aceste observatii cu rezultatele campaniei BCR de pana acum, pot anticipa urmatorul trend: In Bucuresti e mai greu sa te afirmi in blogosfera acum, insa in tara exista mult potential (Timisoara, Cluj, in general in zona de vest a tarii, si Iasi), de aceea vom vedea mai multe campanii locale. Brandurile vor dori sa tinteasca comunitati bine definite si sa asigure o acoperire cat mai mare mesajelor lor.

Vor iesi 10 bloggeri in fata dupa campania BCR? Cu siguranta! Vor ramane in atentia brandurile? Nu stiu! Dar stiu ca sunt cel putin 10 bloggeri pe langa usual suspects care vor intra in campanii si vor ramane pe “piata” pana la finalul anului.

Ii tot spun lui Costin, castigatorul concursului LG Cinema, sa faca un post despre oamenii implicati in campaniile pe bloguri. Va oferi atat o imagine a fenomenului, cat si o ocazie de a descoperi zone inca neacoperite suficient, ceea ce va conduce la activarea altor bloguri in campanii.

6 comentarii

  1. katairobi says:

    in concluzie…lucrurile incep sa se vada si in afara Bucurestiului in materie de blogging. Dar problema e ca atunci cand cei 10 bloggeri vor iesi in fata, vor avea sustinerea celor mai mari sau vor fi trantiti la pamant?

  2. Haotik says:

    Hmm, daca am lista cu cele 107 bloguri si gasesc ceva timp cred ca as putea face ceva rapoarte despre cat de implicatii au fost sau daca au fost implicatii si in alte campanii bloggerii respectiv.

    Intrebare: Campaniile gratuite intra in discutie? Cele sociale? De sustinere? De mai stiu eu ce ar putea fi facute.

  3. Andrei M. says:

    e riscanta campania asta, pot iesi in fata o gramada de spammeri si sa fie intre cei 10-15 cu un punctaj mare care au bagat la greu pe twitter si pe blog. Cu toate ca traficul nu e rege, dar si acesta conteaza intr-o campanie, iar bloggerii mici fara trafic au mai putine sanse sa iasa in fata.

  4. valeria says:

    frectii …

  5. Pavel says:

    Succesul campanie ţine doar de numărul blogurilor sau blogărilor participanţi sau şi de accesarea creditului de refinanţare? Nimeni nu zice dacă BCR a avut succes cu creditul ăsta sau nu, nimeni nu ştie dacă blogosfera a ajutat BCR să-şi vândă produsul. Din punctul ăsta de vedere sunt date?

  6. […] mici. Dacă din această campanie vor ieşi 10 bloggeri “pe scenă”, aşa cum zice Manafu, dar întrebarea e ce se va întâmpla cu ei? Vor fi susţinuţi de cei mai mari sau vor fi […]

Comentează