M A N A F U *

MANAFU*

Se aglomereaza piata monitorizarii online

ZeList Monitor a fost in Romania primul instrument de monitorizare a reputatiei brandurilor pe bloguri, Twitter, ziare online si forumuri. A adaugat recent si Facebook, alaturi de alte features interesante pe care le gasiti in Social Media Insights. Am vazut ieri la Social Networks Conference cum poti selecta bloggerii dintr-o campanie, de exemplu, pe baza informatiilor din ZeList Monitor.

Tot ieri si tot la Social Networks Conference a fost anuntata in premiera versiunea in limba romana a UberVU, start-up-ul lansat de Vladimir Oane & Co acum cativa ani, care a primit finantare internationala. Instrumentul se numeste ZURF si a fost lansat in colaborare cu BBDO Romania. Cateva detalii gasiti aici.

Si in aceeasi zi, pe care o putem numi “Ziua Monitorizarii Online”, BusinessCover a anuntat ca MediaCafe si jurnalistul Razvan Exarhu vor lansa SmallArmy, o agentie de social media, ce ofera si servicii de monitorizare online.

Oarecum pe modelul industrie online, in social media piata este creata acum de oameni cu initiativa care din postura de consultanti sau avand mici agentii cauta sa creasca apetitul companiilor fata de domeniu. Apoi intra in scena grupurile de publicitate.

5 comentarii

  1. bloghita says:

    Vezi ca la UberVu ai pus linkul cu un “s” in plus 🙂

  2. Bogdan says:

    Si versiunea in limba romana UberVu unde e? Sau doar a fost anuntata si nu lansata?

  3. adaptez aici un comentariu facut pe Businesscover.ro:

    Piata de monitorizare media (incluzand online, TV si alte bucurii) in 2009: 2-3 milioane de euro.
    Piata de monitorizare media (incluzand online, TV si alte bucurii) in 2010: 1-2 milioane de euro.
    Jucatori in piata in 2009-2010: Mediafax, Media Image, Monitoring Media, Mediatrust, B Media, Zelist, MediaIQ + zeci de alte firme mici.
    Jucatori in piata in 2011: aceeiasi ca in 2009-2010 PLUS Mediabrief, Zurf, UberVU.

    Problema majora 1: cam toate companiile din piata se focalizeaza incercand sa vanda catre companiile mari, ducand la un razboi al preturilor.
    Problema majora 2: companiile au SCAZUT bugetele de comunicare (care includ si zona de monitorizare).

    Hmm… va fi interesant. 😀

  4. Bogdan says:

    Multumesc, inseamna ca n-am citit eu bine, credeam ca e vorba de “versiunea in limba romana a UberVU”.

Comentează