MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum ar promova agentiile imaginea Romaniei in lume

De cateva zile, circula pe Facebook si bloguri cateva reclame care promoveaza imaginea tarii noastre. Pentru a lamuri un pic situatia si din spirit de fair-play fata de alte agentii, aduc eu putina lumina inainte ca lucrurile sa se “cascadeze” in mai-stiu-eu-ce.

In urma cu o luna, revista Biz a invitat mai multe agentii de publicitate sa faca un exercitiu de imaginatie si sa propuna o campanie pentru promovarea Romaniei in lume. Au raspuns invitatiei: Friends Advertising, Lowe & Partners, Graffiti BBDO, Saatchi & Saatchi.

Reclamele care circula pe Internet au fost realizate de Graffiti BBDO. Ar fi fost insa frumos sa se mentioneze totusi sursa lor si ca au fost parte dintr-un articol in care apar si alte agentii.

6 comentarii

  1. Cand le-am descoperit pe cele de la Graffiti si am scris despre ele am dat sursa. Cele de la Lowe sunt parca de ceva timp si sunt facute dupa o idee pe care am vazut-o si la promovarea brandului turistic USA.

  2. Iulia says:

    Sincer, merci de lamurire, … era o coincidenta mult prea mare sa fie doua situatii distincte.

  3. ada says:

    Tocmai pentru ca era frumos, Graffiti BBDO a mentionat sursa de fiecare data si a si multumit echipei BIZ, pentru ca, fara exercitiul de imaginatie la care ne-au provocat, aceasta campanie nu ar fi existat! 🙂

  4. campania apartine agentiei chiar daca brief-ul a venit de la un alt “client”. si chiar daca a fost o joaca, cred insa ca pentru a evita romanismele din advertising, era fair fata de Biz sa le spuneti inainte si nu dupa deal-ul vostru cu PRO. iar un comunicat dat vineri seara la 6 nu doar ca nu e preluat de nimeni, dar jigneste inteligenta unor oameni.

    am vazut doar 2 bloguri in afara de mine care au mentionat ca ideea a fost a celor de la Biz. cred ca in locul acelui comunicat dat degeaba si a acestui comment, Graffiti ar fi trebuit sa se asigure ca Biz e mentionat asa cum trebuie.

    eu unul raman dezamagit de tactica BBDO. in rest , e problema agentiei cu Biz! daca mai eram eu la Biz si acum, nu cred ca mai aveam o colaborare impreuna dupa acest episod!

  5. ada says:

    Imi pare rau ca esti asa pornit, dar da-mi voie sa-ti spun ca te inseli. Cu cei de la BIZ am vorbit IMEDIAT ce ne-au sunat cei de la Pro ca sa ne spuna de intentia lor de a se vedea cu noi pentru a prelua campania, inainte de deal, deci. In ceea ce priveste comunicatul, tocmai pentru ca am simtit ca vom intarzia cu transmiterea lui, am postat pe pagina de FB, chiar dupa ce am postat anuntul referitor la colaborarea cu Pro-ul, multumirile catre BIZ. Mai mult, incercand sa fim cat mai corecti, colegul meu Cosmin i-a spus Martei ca vom incerca sa mentionam Biz si in materialele Pro-ului, dar, cel mai probabil, acest lucru nu va fi acceptat (cum s-a si intamplat), promitand insa ca, in ceea ce ne priveste, vom preciza de fiecare data ca este o campanie pornita dinspre BIZ. Pot sa te asigur ca exact asa am si facut. Sincer, nu cred ca sunt multi altii in industria asta care ar fi avut atentia la detalii pe care am avut-o noi in aceasta situatie, dar am facut-o tocmai pentru ca apreciem atat revista, cat si echipa care o realizeaza. Acestea fiind spuse, seara buna.

  6. lasa-ma sa vad daca am inteles bine. Pro-ul vede articolul din Biz si va suna pentru a stabili o intalnire. voi inainte sa va duceti la ei, ii sunati pe cei de la Biz si le spuneti ca Pro-ul vrea sa faca o campanie dupa ideea lor. Biz va da binecuvantarea si voi puneti la punct campania. asta se intampla pe 22 nov, iar doua zile mai tarziu campania era live. corect?

Comentează