M A N A F U *

MANAFU*

Gata, se lasa brandurile de Facebook?

Un studiu facut de o firma de marketing din Australia dezvaluie o informatie-soc: Doar 1% (si un pic) dintre fanii unui mare brand pe Facebook interactioneaza cu acesta. Calculul a fost relativ simplu. S-au uitat la indicele “People Talking About This” in contextul cresterii paginilor celor mai mari 200 de branduri pe Facebook, in ultimele sase luni. AdAge explica mai pe larg.

Titlul meu e usor exagerat. Cu toate acestea, provocarea brandurilor, in 2012, pare a fi cresterea interactiunii in pagini in locul cresterii numarului de fani. Corect?

14 comentarii

  1. Serban says:

    Mda.. Și probabil că, în loc să cerșească LIKE-uri, vor cere Share-uri pentru nu-știu-ce premiu. Astfel interacțiunea cu pagina brandului va crește. Teoretic.

  2. Semanticus says:

    Poate ca un rol au si aplicatiile personalizate sa interactionezi direct, nu pe facebook.

  3. 1nu says:

    Depinde de brand și de cum înțelege el să-și administreze prezența sa pe Facebook . Chiar și în România sunt unele cu care interacționează un procent simțitor mai mare de fani.

  4. igu says:

    Nu consider ca e deloc “informatie-soc”. Era la mintea cocosului ca majoritatea fanilor sunt momiti/constransi cu ceva pt a da like. Nu cred ca erau atat de naivi cat sa creada ca toti acei fani au dat like pt ca sunt in limba dupa acele branduri si nu mai pot fara ele. In Romania cred ca se va merge si anul acesta pe varianta “hai sa adunam cat mai multi fani pe facebook cu orice pret”. Din pacate e atat de facil. Toti se lauda cu nr de fani dar nu vor sa accepte ca sunt doar niste numere fara cineva viu (interactiv) in spatele lor.

  5. gen “cine s-a trezit de dimineata sa ridice mana!”. 🙂

  6. au si fanii aia un rost. in plus, nu stii ce mai scoate fb si deodata fanii vor fi importanti. gandeste-te cati bani au bagat unele branduri in facebook pana acum ca sa creasca numarul ala de fani!

  7. lluchiano says:

    Pierdeti o notiune esentiala in toata treaba asta. Share il face o persoana careia ii place atat de mult un lucru, sau ii se pare atat de interesant, incat simte nevoia sa-l impartaseasca. Like-urile in schimb atrag o expunere mare a brand-ului. Sa presupunem ca firma X posteaza ceva pe wall, iar eu si altii asemeni mie dau linke. Oameni pot vedea in feed ca eu am dat like la ceva si daca un interes citesc si poate duc mai departe informatia. Singura parte proasta in toata povestea asta este faptul ca, targetarea este mica in comparatie cu exmpunerea. E ca si cum ai face reclama unui site de unde poti sa cumperi muzica, pe unul care iti permite download-ul ilegal al acesteia (bine, poate exagerez).

  8. 1%? Eu ştiu că majoritatea au 5%, luând în considerare toate brandurile mari cu o prezenţă relevantă pe facebook.

  9. Daniel Matei says:

    Din pacate, unele s-au lasat deja. Au facut o campanie, au raportat depasiri ale numarului de like-uri la hectar si apoi liniste. Isi mai aduc aminte de pagina la urmatoarea campanie cand agentia propune un tab sau o aplicatie.

  10. Roxani says:

    1% este un procent realist daca ai 10 milioane de fani.
    Dupa cum bine stiti, cu cat numarul de fani creste, cu atat scade procentul fanilor activi.
    Daca ai adunat 500 de mii cu reclama, 400 ti-au venit pentru concurs, promotie, whatever, iar 100 de mii au venit pentru ca sunt fani, le place produsul/brandul.
    In general, acei 100 de mii sunt cei care iti produc trafic pe pagina.
    Daca ai 100 de mii de oameni care sunt brand advocates…esti bine tare!!

  11. La mine nu este deloc asa, ma bucur de o interactiune incredibila relativ cu numarul de fani.

    Activitate facebook edukid saptamana asta: http://edukid.ro/temp/facebook-edukid.png

    Si pe pagina foarte multe SHARE-uri si LIKE-uri la orice postare http://facebook.com/edukidro

  12. Facebook vrea sa se “deschida” publicului.

    Cu 845 milioane de useri ce genereaza 2.7 miliarde de like-uri si comentarii PE ZI, facebook a facut doar in 2011 3.71 miliarde de dolari.. ( http://www.vectorash.ro/facebook-secrets-ipo/ )

    Odata ce va intra pe piata va trebui sa creasca si rata de profit, deja exista demersuri in ideea asta, vor creste reclame si posturi “promovate”. In felul acesta companiile vor putea aduce mai mult trafic pe paginile lor..

  13. Daniel says:

    in ultima vreme like-urile pe fb nu mai au nicio relevanta, multi apeleaza la sisteme generatoare de like-uri !

  14. bianca. says:

    Imi puteti spune si mie cum se calculeaza “People Talking About This” ?

Comentează