M A N A F U *

MANAFU*

Ce conteaza in e-commerce?

Sase din 10 romani care achizitioneaza produse si servicii online s-au abtinut sa cumpere de pe site-urile care nu prezentau suficienta incredere. Designul, comentariile clientilor si prezentarea produselor dintr-un magazin online sunt principalele motive de neincredere, arata un studiu prezentat la ecomTIM, in urma cu doua zile, si realizat recent de Daedalus Millward Brown.

Corect! Sunt de acord 100%, mai ales la parte cu designul site-ului si prezentarea produselor. Ca sustinator al comertului online si al evenimentelor de profil, le propun foarte deschis organizatorilor conferintelor de gen (GPeC, ecomTIM si TeCOMM) sa includa, ba chiar mai mult sa insiste pe partea de web design si usability.

Stiu ca sunt teme recurente, mai ales cele legate de usability, insa parca nu simtim imbunatatiri. Cu foarte mici exceptii, si aici dau clar eMAG drept exemplu, dar cu siguranta mai sunt si altele, cele mai multe site-uri de e-commerce intalnite au un design indoielnic si ofera o experienta de cumparare usor chinuita utilizatorului.

Poate imi explica si mie cineva de ce nu pun comerciantii online accent pe calitatea design-ului si mai ales pe buna functionare a site-ului. Temerea mea e ca avem o problema de mentalitate. Suntem inca ancorati in cutumele comertului traditional. Asta avem de vanzare, aici suntem cu magazinul si gata.

9 comentarii

  1. cb says:

    da, in primul rand e vorba de mentalitate genul “buei, cum sa dau atatia bani?! pai ce sunt amazon?” cat pierde cu atitudinea de “om care le stie pe toate”?
    nici el nu poate sa estimeze cat de tare e trasa frana de mana pentru ca nu are cu ce sa compare… viteza de reactie a publicului (din ce in ce mai destept)

    cui ii suna cunoscut: “am auzit ca magento imi trebuie, ca ala stie de toate”…. 🙂

  2. Andrei Radu says:

    Studiul mentionat e chiar interesant, ca de altfel intreg evenimentul ecomTIM. Felicitari pentru 2Parale in privinta organizarii!

    Cat priveste propunerea ta Cristi, pot sa te asigur ca GPeC 2012 aduce o puternica Conferinta in deschidere, care sper sa devina o traditie ca si Gala. Evident, vom pune accent major pe lucruri concrete care sa contribuie la cresterea calitatii magazinelor online romanesti. 🙂

  3. Stefania says:

    Consider ca in Romania nu exista concurenta, pentru ca acesti proprietari de site-uri e-commerce sa inceapa sa bage bani in design si in calitatea informatiei pe care o ofera consumatorului. Astept cu nerabdare Amazon la noi in tara, poate in 2013…si atunci sa vezi concurenta!

  4. Ciprian says:

    Pentru un magazin online este foarte important designe-ul si procesul de comanda/ usability, sa convingi un “patron” de firma din Romania e destul de greu, el cauta sa realizeze un magazin online la un pret cat mai mic chiar 100 euro daca se poate.

  5. Vasile says:

    Eu personal am pus foarte mult accent pe design-ul site-ului firmei. MI se intampla sa imi zica clienii: “v-am ales pentru ca ne-a placut design-ul, prezinta incredere, credem ca lucram cu o firma serioasa”

    Din pacate, multi nu vor sa investeasca in desing, sau zic ca e bine si asa.

  6. Gioka says:

    Activând în domenii care au legătură cu vânzările şi implicit cu marketingul,îmi face deosebită plăcere să discut,să învăţ şi să probez în online lucrurile astea.
    Şi mă interesează în special online-ul.

    Sunt oameni cum e proprietara magazinului ce l-am notat la website care nu prea ştie multe despre lucruri.E un domeniu foarte nou pentru majoritatea celor care activează mai ales la nivel mai mic.Adică nu brand-uri.
    Până nu le explici că dacă ai avut 10.000 de vizitatori unic iar tu ai vândut 2 produse nu o să înţeleagă că există cel puţin câteva probleme,şi poate nici atunci.
    Fiind foarte ambiţioasă a înţeles şi a făcut mici modificări de design şi usability, dar importante.Au mai crescut puţin vânzările,dar tot mai trebuiesc aduse îmbunătăţiri,eu de fapt am spus că dacă tot bagă bani continuu şi nu are rezultatele dorite ştie atunci clar care e cauza.
    Şi asta înseamnă să schimbi total tot.Sunt multe de studiat şi de învăţat dar asta face ca acest domeniu să fie atât de fascinant,iar în online cu toate tools-urile şi info-urile la dispoziţie ar trebui să fie chiar o plăcere.

  7. Alex Circei says:

    Uzabilitatea si Design-ul ajuta dar nu definesc si succesul unui magazin online, cred ca mai important pentru un magazin online la inceput este sa investeaza in partea de promovare online si ulterior in design, degeaba ai magazin online uzabil fara clienti, mai bine ai cativa clienti si un magazin online ok.

    O spun peste 4 ani de experienta in creearea de magazine online in Romania… magazine online cu design si UI mijto 😉

  8. stii tu, primul pas: iti faci bine produsul (design, usability si tot ce e in spate). pasul doi: promovezi. pasul trei: incasezi.

  9. Alex Circei says:

    Asa se promoveaza in .ro, ca na… Toata lumea stie sa programeze dar daca ne gandim putin, daca iti faci produsul ok nu o sa mai ai bani de promovare and so on… Cam asa se intampla la toata lumea pe aici dar in technologie nimic nu e finalizat si trebuie sa iterezi continuu pentru a avea succes.

    Eu sunt de parere ca trebuie sa iti identifici clientul ideal si sa incerci sa ii vinzi produsul, prin PayPal, PayU, MobilPay, ShopMania… whatever si asa vei sti daca merita sa investesti inca 10k intr-un magazin online complex.

    Sincer, sunt sunat in fiecare zi de cei care vor sa faca un magazin online si habar nu au care e clientul lor ideal, haideti sa invatam business si dupa aia sa facem magazine online pentru ca din cauza noastra, a celor care comunica exista cateva sute de magazine online de succes, dar cred ca s-au dezvoltat mii in ultimii 5 ani.

    Manafu ma refer la intreaga piata si nu la cineva anume, ideea ca toti vrem sa lucram 2 luni la un magazin online si sa fugim dar nimeni nu se ocupa sa creasca un magazin online.

    Nu vreau sa fiu rau dar cred ca mare parte din criteriile de jurizare de la competitiile din tara tin de uzabilitate, design si customer service cand totul ar trebuii sa tina de business, nu e posibil sa vedem magazine online premiate si ele sunt pe pierdere, orice agentie web stie sa faca un magazin online dar cate magazine online stiu sa ofere valoare clientilor lor? poate ca sunt prea putini cei care fac business cu adevarat in online si de aici apar toate aceste probleme.

    Nu zic ca eu sunt altfel dar primii doi ani de business i-am petrecut sa fac cel mai bun magazin online, ok, l-am facut si ce s-a intamplat? Am avut mai multi clienti? Am vandut mai mult? NU! Nu s-a intamplat nimic, clientul din Romania nu face diferenta intre un banner de homepage si un design de magazin online, daca se schimba un banner-ul el crede sa s-a schimbat magazinul (am testat la Live2c), trist dar adevarat.

    Deci ca sa trag o concluzie, prima data clientii si dupa magazinul sau poate chiar un site de prezentare, blog, landing page ca oricum clientul v-a pune mana pe telefon si v-a suna!

    Tot vrem sa educam piata, care piata??? Intai creem o piata si dupa o educam!

Comentează