MANAFU*

Abonamente Evensys

Campania electorala are probleme de imagine

Credeam ca sunt doar eu sunt dezamagit de imaginea pe care o are campania electorala. Am vazut ca si Bogdana se arata uimita de aceasta campanie facuta parca “pe genunchi”. Cred ca e campania cu cele mai urate executii in outdoor (canalul care conteaza cel mai mult, se pare) din toata istoria noastra post-decembrista.

Parca au plecat toti art directorii din Bucuresti, parca layout-urile sunt facute de absolventii de ieri ai cursului de DTP de la colt. Doar Sorin Oprescu are cat de cat o imagine clara si un mesaj coerent pe panouri. Nu ma refer la promisiuni, ci doar la partea grafica.

Nu am fost prin toate sectorarele, recunosc, dar pe unde m-am plimbat, am vazut numai print-uri urate. Exista un mesh cu Gheorghe Becali, pe un bloc langa Parcul Tineretului, care iti poate da cosmaruri daca privesti personajul in ochi timp de un minut. Chiar daca ploaia de afara e usor deprimanta, cand ajung in Piata Victoriei zambesc de fiecare data in fata “reclamei” lui Irinel Columbeanu. As vrea sa stiu ce agentia a facut creatia.

Credeti ca lipsa de inspiratie si de bun gust din grafica publicitara electorala tine de un consilier de imagine prost ales, de lipsa unui buget pentru executii profesioniste sau de lipsa de interes fata de comunicarea lor a candidatilor?

Ma uit cu placere la panourile candidatilor in tarile straine in care nimeresc in mijlocul alegerilor. Fotografii bine facute, culori frumoase, mesaje bine aranjate, atitudinea pe care o inspira personajul. Toate acestea arata nu doar seriozitatea candidatilor, ci si respectul pe care il au pentru atentia electoratului.

11 comentarii

  1. nwradu says:

    Cred ca-i lipsa de interes, pentru ca in alti ani imaginile si panourile erau bine facute. Cred ca sondajele arata ca putini bucuresteni vor merge la vot si tot sondajele arata ca se cam stiu deja castigatorii.

  2. Eu tot aici bat…

  3. Bogdana says:

    Cristi, eu am o singura intrebare la OOH-ul cu Irinel – CINE e omul care l-a consiliat sa puna sacoul ala cu guler rusesc cu strassuri peste tricou :))))) cred ca avem un Karl Lagerfeld local in the making :))))))

  4. afi says:

    Pe de o parte cred ca au intrat intr-un “razboi” prea mare iar ei stiu asta si prin urmare pot promite orice, oricum …. pe de alta parte cred ca e si pe principiul “merge si asa” si mai tragem si niste bani dinspre campanie spre buzunarele noastre. De candidat candidam, imaginea (buna, rea) ne-o consolidam, procentul castigatorului il mai micsoram… etc.

  5. Ionut says:

    Și în țară e la fel peste tot. Cred că e o combinație de dezinteres, organizare proastă, ieftin și prost gust.

  6. Flori says:

    “Merge si asa” e deviza romanului. Mai exista si varianta ca nepotismul se practica si in randul graficienilor, deci ne putem astepta sa fie rezultatul unor absolventi de la coltul strazii.

  7. Vilma says:

    S-ar putea sa fie o combinatie de “merge si asa” (ca, oricum, banii de comunicare sunt pe hartie) cu “alte <> sunt mai eficiente” (sarmaluta, spaga imbracata in diverse cadouri, stimularea liderilor de opinie etc).
    Si cred ca aceasta campanie e oglinda vie a respectului candidatilor fata de competenta (in orice domeniu).
    Parerea mea :).

  8. neagrigore says:

    Politicienii au rămas în stadiul în care cred că voturile nu se cîştigă cu panouri publicitare şi nici nu au nevoie de respectul cuiva. Eu zic că acum au doar două scopuri, să plătească prietenii politice şi să bifeze o acţiune în care oricum nu cred. Nu-i ştiu pe politicienii români drept clienţi fideli ai agenţiilor de publicitate/PR/comunicare etc. Oricum ştiu ei mai bine decît toţi cum trebuie făcut, n-au nevoie de sfaturile altora.

    Mizeria ultimă mi se par corturile cu servicii medicale gratuite ale lui Negoiţă şi Vanghelie. Am mai văzut şi corturi de-a lui Corin Romanescu care promiteau locuinţe sociale, semn că DD e molipsitor.

  9. marin chitac says:

    manca-ti-as, ca sa zic asa, decat sa te dai rotund, nu mai bine puneai tu mana si creierashul tau de creativ si le dadeai o replica? si te puneai frumos pe tine drept candidat, sa nu zica lumea ca esti partizan!
    stii cum e, prim-ministru si antrenorul echipei nationale poate fi orice roman! mai nou, si critic de publicitate! (crezi ca ar trebui sa se introduca materia asta la UNATC? ca ai fi cel mai nimerit sa predai!)
    cati “creativi” buni cunosti tu? eu doar vreo 2-3, restul sunt “baiatu’ lu’ sau nepotul de sora al lu’ “. astia de-i numesti tu creativi, pe probate, n-au nici cea mai elementara cultura de imagine, iti spun din proprie experienta, se duc la shooting cu tearsheets din reviste de afara si-i spun fotografului “cam asa tre’ sa iasa, dar vezi sa mai schimbi ceva, sa nu semene!” apoi, de “buni” ce sunt, nu sunt in stare sa-si dea ok-ul pe o imagine finala si se lalaiesc la nesfarsit cu texte de genul “hai sa mai incercam si altfel” pentru ca de fapt habar n-au ce vor!
    asa ca, meseriashule, mai bine ai milita pentru o scoala nationala de publicitate, unde sa aduceti profesori de afara, sa poata si amaratii de aici sa invete de la oameni care stiu cu ce se mananca advertisingul.
    si dupa 2-3 ani, ai tot dreptul sa iesi tu, marele smardoi, sa dai in stanga si in dreapta!
    pana atunci, trage repede o fuga pana in Tineretului si mai citeste odata mesh-ul lui Becali. il cheama GEORGE!!

  10. vecinu lu marin says:

    Marin, te rugăm să te-ntorci înapoi în peştera din care ai venit … ia-l şi pe Gigi cu tine dacă tot ai adus vorba.

  11. marin chitac says:

    Vecine, iti multumesc! dupa cum singur te declari, locuim in aceeasi pestera!
    trecand peste eroarea ta de logica si lasand gluma la o parte, pot sa trag 2 concluzii:
    – trist, dar adevarat, suntem redusi incet-incet la statutul de locuitori de pestera. si o sa ajungem sa desenam peretii, asteptand cate un critic de-asta sa-si dea cu parerea asupra stilului si a culorilor folosite.
    – daca la tot ce am scris mai sus tu ai doar atat de zis, inseamna nu doar ca am intru totul dreptate, dar si ca pur si simplu n-ai avut ce sa spui in contradictoriu! multumesc pentru sustinere!

Comentează