M A N A F U *

MANAFU*

Cum sa iti cunosti audienta intr-o conferinta

Foarte multi vorbitori in conferinte, poate cei mai multi, pregatesc prezentari care raspund nevoilor lor si nu celor avute de participantii din sala. De altfel, de aici trebuie inceputa prezentarea, de la nevoile audientei.

Este modalitatea prin care te asiguri ca materialul tau a fost primit cu succes si, mai ales, arati ca poti raspunde provocarilor lor si in afara salii de conferinta, in situatii reale de business. Cu alte cuvinte, ai sanse mai mari de a gasi viitori clienti in sala.

Nancy Duarte identifica in cartea slide:ology: The Art and Science of Creating Great Presentations sapte intrebari pe care sa (ti) le pui inainte de a pregati o noua prezentare:

  1. Cine sunt participantii in sala? (De unde vin, ce pozitii au etc)
  2. De ce vin la conferinta? (Ce crezi tu ca vor ei sa primeasca de la tine, de ce vor sa te asculte pe tine etc)
  3. Ce ii framanta mai mult pe subiect? (Ce probleme ar avea si ce solutii poti oferi tu)
  4. Cum le poti rezolva problemele? (Ce castiga ei de la tine, cum le faci munca mai usoara etc)
  5. Ce vrei sa faca ei? (Ce actiuni ar trebui sa intreprinda)
  6. Ce ii face sa nu raspunda mesajelor tale? (De ce crezi ca nu vor adopta solutia ta)
  7. Cum “ajungi” mai bine la ei? (Cum primesc ei mai bine informatia)

(Am pornit recent o serie de posturi despre event planning. Incerc sa pun saptamanal o insemnare din experienta mea sau din cartile citite)

Comentează