M A N A F U *

MANAFU*

Exclusiv: Care sunt planurile IKEA in Romania

Discutia din bucatarie a durat 18 minute. Aveam la dispozitie doar 20 de minute. Ce sa intreb mai intai? De Romania, de filosofia companiei, de design sau world domination? Eram fata in fata cu cel mai important om de la conducerea IKEA. Am “atacat” atunci mai intai subiectul “Romania”. Iata ce mi-a raspuns Mikael Ohlsson, Presedinte si CEO al IKEA Group.

Care sunt planurile viitoare pentru IKEA in Romania?
Pentru viitor avem in vedere doua obiective. Primul este sa continuam sa crestem si sa generam, la randul nostru, crestere in piata. Romania ne-a oferit materiale de baza, antreprenoriat, o locatie foarte buna din punct de vedere logistic si o relatie foarte eficienta cu furnizorii. Ne propunem ca in viitor sa dezvoltam aceste aspecte. De asemenea, un al doilea obiectiv este sa ne dezvoltam reteaua de magazine.

Exista planuri concrete in acest moment pentru deschiderea unui nou magazine IKEA in urmatorul an, de exemplu?
Deschiderea unui nou magazin presupune pregatiri complexe si de lunga durata. Momentan, suntem interesati de achizitia de terenuri. Dar avem in vedere marile orase din Romania pentru a deschide noi magazine, insa nu va pot da detalii precise in acest moment. Luam lucrurile in etape. De indata ce vom putea, vom comunica cu siguranta locatia noului magazin.

Am observat ca aveti magazine mai mici, “concept stores”, in alte parti…
Cred, totusi, ca urmatoarele magazine din Romania vor fi asemanatoare celui deja existent. Ne dorim sa fim mai aproape de cat mai multi oameni si sa le oferim solutii pentru o viata de zi cu zi mai buna, acasa. Publicul roman isi doreste un nou magazin, iar noi ne dorim sa le putem oferi o gama diversificata de produse, de aceea noul magazin va fi de tipul celui deja existent.

Cum este publicul din Romania fata de celelalte publicuri? Exista particularitati?
Desi poate majoritatea persoanelor nu stie acest lucru, de fiecare data cand intram pe o piata noua vizitam locuintele persoanelor care locuiesc in apropierea magazinelor noastre – ne intereseaza viata acestora, planurile de viitor in contextul cresterii preturilor la combustibil, cum arata bucataria lor, unde isi tin pantofii in casa, ce parere au despre reciclare.

Toate aceste informatii ne sunt foarte utile, deoarece ne ajuta sa venim cu solutii pentru nevoile locale.

Cred ca tipic pentru Romania, dar asa cum se intampla si in alte tari, este spatiul locativ relativ limitat pe care il are la dispozitie majoritatea populatiei, astfel ca noi incercam sa identificam solutii – pentru acestia.

De asemenea, cred ca bucataria joaca un rol special in cultura romaneasca – in alte parti apartamentele au bucataria deja amenajata, pe cand in Romania oamenii mereu isi doresc sa schimbe cate ceva.

###

IKEA a sarbatorit in luna martie 5 ani de existenta in Romania. Peste 50 de milioane de produse IKEA au ajuns in casele romanilor de pe 21 martie 2007 si pana in prezent. Peste 14,3 milioane de romani au trecut pragul magazinului din Baneasa. Au fost livrate peste 4,6 milioane de cataloage. Ca fapt divers, peste 13 milioane de chifteluţe au fost vandute in restaurantul magazinului si peste 1.300 km de hotdogs au fost consumati.

(Acest post este partea a doua a interviului cu Mikael Ohlsson. Prima parte este aici. Multumesc IKEA Romania pentru oportunitatea oferita.)

4 comentarii

  1. manu says:

    Foarte fain interviul – am citit amandoua partile cu speranta ca gasesc vesti bune. Inteleg ca deschiderea altor magazine presupune cercetare si pregatire si si si – dar magazin online de ce nu deschid? Asta nu pricep: au venit abia in 2007 in Romania, dupa 5 ani au doar un magazin si nici magazinul online (ca in alte parti de lume) nu il iau in calcul! 🙁

  2. andrei says:

    salut, cred ca s-a strecurat o gresala in traducerea ta: Desi poate majoritatea persoanelor nu -stie- acest lucru…
    in rest, felicitari pentru interviu!!!!

  3. Valentina says:

    Foarte interesant articolul mai ales ca ma ajuta si pe mine la licenta pe care o fac despre IKEA. Apropo de asta trebuie sa realizez si o cercetare despre campaniile promotionale realizate de IKEA.

    Link chestionar: http://www.esurveyspro.com/Survey.aspx?id=78f56084-1431-48b9-84ed-8cd04f2d73ef

    Va multumesc anticipat.

  4. Dr. Ana Florica Osakwe says:

    Buna ziua si craciuni fericit, Multumesc pt. prezenta dumneavoastra in tara noastra. Eu cu sotul meu locuim si lucram in Timisoara. Am citit pt. planul dumneavoastra de extindere si doresc sa va prezent oportunitate de achizionarea terenului la o zona rezidentiala strategica in timisoara. Terenul este pe artera principal (strada martirilor) si are 10000 mp. (zona gorocului).cu front stradal de 42.. Informatile furnizatae se poate verifica si va stau la dispozitie daca doriti sa ma contactat pentru o discutie. Va multumesc si sper sa ne auzim in curind. sarbatori fericite si anul nou plin de succes. Tel: 0723526172

Comentează