M A N A F U *

MANAFU*

JsCamp

Am cam inventat apa calda in blogosfera mondiala!

Intr-un training recent am afirmat ca blogosfera locala e una dintre cele mai avansate din Europa. Din anumite puncte de vedere, am curajul sa spun ca suntem / am fost Number 1. Poate candva, alaturi de cativa pionieri, voi pune cap la cap toate motivele care sa sustina afirmatia de mai sus.

Pana atunci, va dau un exemplu international, un articol de pe blogul Lewis PR, o agentie de comunicare destul de cunoscuta. Am fost surprins sa vad acum, in 2012, un articol despre fenomenul advertorialelor pe bloguri (ce-i drept, e vorba de Singapore), cand acest subiect a fost hot la noi prin 2009. Oricum, la ei mi-au placut cele doua studii de caz (cu casa si cu nunta).

Daca ma gandesc mai bine, las deschis subiectul. Va astept cu idei, demonstratii si presupuneri in comentarii.

11 comentarii

  1. dragos says:

    Exagerezi. Mult. Uite aici un exemplu la indemana

  2. Titlul e un pic exagerat. Da. E o nebunie sa ne comparam cu tara in care blogging-ul a fost sport national inainte sa se deschida weblog la noi. Si e frumos reportajul de acolo si evenimentul e super tare. Insa esti de acord ca nu putem compara cele doua piete.

    Insa, cum spuneam in text, la nivelul campaniilor, initiativelor de marketing si in multe alte privinte, in Europa, am cam fost pionieri. Iar RoBlogFest, turul prin tara facut de Bobby, insasi lansarea unei platforme locale de blogging, serviciile de monitorizare pornite de pe piata noastra, primele campanii, multele campanii… hai sa mai vedem niste exemple… toate astea ne-au cam pus in fruntea Europei in materie de blogging.

    Si cu blogging-ul de la noi chiar nu mi-e rusine.

  3. […] și eu ce zice Manafu despre blogosfera românească. Pentru că în ultima vreme am avut ocazia să cunosc blogosferele […]

  4. Tudor says:

    Blogosfera romanesca a evoluat foarte mult in ultimii ani, dar inca mai suntem departe de adevaratul ei potential. A se vedea de ex incapacitatea de a strange 100.000 de semnaturi pentru legea apei. Oricum, mergem pe drumul cel bun.

  5. Eu nu cred ca incapacitatea de care vorbesti sau, daca vrei, “esecul” lui Nicusor Dan se “datoreaza” blogosferei si social media din Romania. Ar fi gresit sa spunem asta, pentru ca am presupune ca toti bloggerii ar bea aceeasi apa si ar avea aceleasi preferinte politice, nu?

  6. irina says:

    Dar cu derapajele din blogosfera ce facem? 🙂

  7. Tudor says:

    Campania respectiva se adresa exclusiv mediului online romanesc (am inteles ca acum accepta si liste cu semnaturi offline). Aici nu discutam despre un anumit sortiment de apa imbuteliata, ci de dreptul de a fi informati corect asupra acestui produs. De ce pe eticheta de bere se trece % alcool? Ca sa-mi pot alege berea in functie de “antrenament”. Daca eu am decis sa tin cont de nitrati, vreau sa am posibilitatea de a ma informa la raft. Stii cine sunt eu? 🙂 sunt un cetatean european si am drepturi 🙂 Vreau sa stiu ce beau. Eu nu promovez o marca, ci o mentalitate. Si mi-as dori ca si colegii de blogosfera consumatori de apa imbuteliata sa invete sa se uite si pe eticheta, nu doar pe pret. Admit diversitatea doar in cazurile in care aceasta se bazeaza pe educatie si nu pe spirit de turma.

  8. […] ar fi brandul promovat, aceasta reclama este inca un argument pentru ce spuneam aici acum cateva zile. Posturi similare:Andressa.TV, o idee buna!Marketing: Premium pentru toata […]

  9. Nu e mai logic sa zici ca acea campanie pt Legea Apei nu a avut succes pentru ca a fost o teapa? A fost pur si simplu un instrument de marketing, o metoda prin care si-au promovat apa minerala (cu informatii exagerate) in acelasi timp in care au facut reclama negativa altor ape minerale (cu informatii mincinoase) si au pozat si in salvatorii intereselor populatiei si a mediului.

  10. Liviu R. says:

    Putin prea pompos a sunat chestia asta cu apa calda in blogosfera mondiala 😀 cand stim cu totii sau macar cei capabili sa accepte realitatea, ca in Romania doar a fost dezvoltat bloggingul atribuindu-se noi facilitati, preluand si adaptand lucruri deja inventate, asta pentru ca romanii sunt inca super-pasionati de informatica si online, ceea ce nu se poate spune despre spanioli, italieni, francezi sau nemti 😉 Partea buna este ca indicele de ”volatilitate” al blogosferei romanesti tinde sa scada, bloggerii incepand usor, usor sa-si arate chipul si in offline, incepand ca notiunea de virtual sa se completeze perfect cu cea de real!
    Nu in cele din urma trebuie sa acceptam ca ”ora exacta” in blogging inca se da in america, nu pentru ca acolo ar fi cei mai priceputi internauti ci doar pentru ca in multe, multe alte tari din lume bloggingul este in continuare privit cu scepticism 🙂

  11. Am recunoscut ca a sunat pompos! In rest, numai de bine…

Comentează