MANAFU*

Abonamente Evensys

Care este cea mai buna zi pentru a lansa o campanie in social media

Am primit in ultimele zile invitatii pentru 6 evenimente pregatite pentru aceeasi seara de joi. Acum doi ani, cand am organizat un eveniment de brand, erau in acelasi timp 4 conferinte de presa pentru companii din tehnologie. Dintotdeauna, agentiile de PR au avut o problema cu suprapunerea conferintelor de presa. Cineva propunea la un moment dat crearea unui Intranet al agentiilor in care sa se schimbe informatii pentru a se evita asemenea situatii. O idee foarte greu de implementat.

Ce facem insa cu campaniile din social media? Numarul creste, toata lumea doreste vizibilitate. Traditional in PR, cele mai bune zile pentru conferinte si comunicari sunt miercuri si joi. Cum e in social media?

Un studiu al YesMail Interactive spune ca vineri este ziua in care se aglomereaza campaniile in social media. Cea mai buna zi pentru lasarea unei campanii pe Facebook este marti, desi in mod normal este pe locul 4 intre preferintele companiilor. In cazul Twitter, marti, miercuri si joi sunt zilele in care campaniile genereaza interactiunea cea mai mare. Pe YouTube, luni ar fi cea mai potrivita zi pentru campanii, desi cele mai multe sunt lansate joi si vineri.

Gasiti raportul integral aici.

3 comentarii

  1. Haotik says:

    Eu pornesc intodeauna campaniile in ziua de Luni, pentru ca din observatii personale, e una din cele mai bune zile si are cel mai mare efect.

    Consider vinerea cea mai proasta alegere cu exceptia campaniilor pentru “vama veche” sau vacante 🙂

  2. radu says:

    Teoretic o zi buna ar fi luni, ai mult timp la dispozitie iar weekend-ul pica foarte bine!

  3. Adrian Chira says:

    Cred ca totul depinde de audienta. Daca ai o campanie care B2B nu e cazul sa o incepi vineri. Ziua de luni nu e nici ea o idee foarte buna pentru ca in general cand vii la serviciu ai deja inbox-ul plin si s-ar putea sa nu ajungi sa te mai uiti pe Twitter sau Facebook. In schimb marti pare o alegere mai buna.
    Daca, in schimb, discutam de o campanie B2C (de ex. o campanie pentru lansara unui nou film) se prea poate sa ai un succes mai mare vineri pentru ca peste weekend mesajele postate sunt ceva mai putine si campania ta poate sa se diferentieze.
    Alt factor ce ar trebui luat in considerare atunci cand lansam o campanie in Social Media tine de sezonalitate (de ex. vara in weekend vei avea engagement mai redus fata de un weekend de iarna). De asemenea August nu prea e o luna buna pentru lansarea unei campanii B2B. Cred ca acesta este motivul principal pentru care la inceputul verii asistam la o aglomerare/suprapunere a campaniilor PR (mai multe campanii trebuie lansate inaintea sezonului vacantelor dar nu mai sunt suficiente zile pentru ca sa nu se suprapuna evenimentele de lansare).

Comentează