M A N A F U *

MANAFU*

Cum sa faci PR pentru start-ups

Pe Georgiana Gheorghe am cunoscut-o la putin timp dupa ce a intrat in echipa Danone. Eram pe terasa la Starbucks si vorbeam de social media si mai ales despre cum pot companiile mari sa faca pasi importanti in acest nou teritoriu. Sunt doi ani de atunci, timp in care Danone a devenit unul dintre top social brands in Romania. Si in mare parte, aceasta performanta i se datoreaza Georgianei. Din punctul meu de vedere, atunci s-au intalnit un om de initiativa si o companie cu viziune.

Saptamana trecuta, Georgiana a facut marele pas spre antreprenoriat alaturi de Presage, agentia de PR pe care a fondat-o in 2008 si unde activa part-time. Clientii agentiei din ultimul an sunt: amb Wine Company (LILIAC), Bayer, DPD Romania, Epoque Hotel, Fleet Management Services, Linde-Oxigen Plus, TPA Horwath.

Ce ti-ai propus sa faci?
Dezvoltarea agentiei si pozitionarea ei mai mult pe segmentul IMM si start-up. Mai exact, dorim sa crestem piata de comunicare si PR oferind companiilor 2 pachete de servicii de comunicare foarte avantajoase, astfel incat companiile mici si mijlocii care au evitat pana in prezent sa fie vizibile, sa se expuna mediatic, sa depaseasca aceasta bariera (poate a fost una cauzata de teama costurilor sau a lipsei de transparenta in servicii/onorariu), iar start-upurile sa invete inca de la inceput sa-si creioneze imaginea si reputatia in piata.

De ce comunicare pentru start-up-uri?
Eu personal cred in spiritual antreprenorial si imi place nebunia antreprenorilor, indiferent de suma pe care o pune in joc. Imi place riscul si iubesc oamenii curajosi.

Pe de alta parte, statistic vorbind, numarul companiilor nou infiintate este in crestere in 2011 fata de 2010; deci exista un potential aici. Povestile de success, chiar si la inceput e drum merita spuse si ascultate; ele pot fi pilda pentru multi dintre noi.

Tinerii investitori fac insa marea greseala in elaborarea planului de afaceri de a omite o linie de investitie initiala cheie pentru succesul afacerii: promovarea – fie ca nu se pricep, fie ca o ignora. Pachetul de servicii de comunicare Start Talking ofera cateva directii basic in comunicare, astfel incat sa atraga atentia investitorilor, antreprenorilor.

Asa cum ai nevoie de un abonament business pentru telecom in organizatie si un operator vine sa iti ofere 3 luni abonament gratuit pentru a te ajuta in startul afacerii sau cum o banca iti reduce pana la zero costurile cu comisioanele bancare de deschidere de cont curent, asa vine si Start Talking in sprijinul start-upurilor.

Ce le oferi?
Oferta este adaptata genului de business si personalitatii sale si ofera servicii de comunicare pentru lansarea business-ului si consultanta post-lansare.

Si pentru cei care au trecut de inceputuri, ce le oferi?
Pachetul de 6 luni Plan 180+. Este pentru IMMuri care au deja o istorie pe piata, au proiecte, servicii sau produse in piata, insa nu au accesat servicii de PR sau au renuntat la ele in momentul in care economia a intrat in declin.

Este un pachet integrat de servicii (consultanta in comunicare, media relations, media training, B2B comm. s.a. – adaptat personalitatii si specificului business-ului) care are rolul de a ajuta IMMurile.

O buna reputatie si un capital de imagine solid reprezinta o reala investitie: faciliteaza accesul la credite bancare, obtinerea de diferite finantari, atragerea de investitori. In plus, relatiile comerciale legate de fuziuni, achizitii sau exit-uri  sunt direct legate de reputatie.

Dar e de ajuns pentru ei? O comunicare nu ar trebui sa tina 3 sau 6 luni…
Evident ca investitiile in comunicare, reputatie, imagine trebuie sa fie pe termen lung, insa pachetele noastre de servicii au rolul de a stimula companiile sa comunice, sa iasa din amorteala, sa fie proactive, sa ajute economia sa mearga inainte. Pachetul este dimensionat financiar astfel incat sa fie accesibil pentru clienti dar sustenabil si pentru noi. Optimismul nostru se citeste in “+”. Dupa 180 de zile de relatie tragem linie, analizam rezultate si mai vedem apoi…

Am un magazin online de nisa, cum ma poti ajuta concret de banii acestia?
Depinde ce vinzi! Ai sa fii surprins daca iti spun ca pentru un proiect de genul asta ne-au fost solicitate servicii de event management! Nu fac simulari, din considerente de confidentialitate si secret de businessJ insa fiind vorba de comert electronic, o mare parte din serviciile de comunicare vor avea aplicabilitate in online, in cautarea potentialilor clienti ai magazinului tau. Aici ne-am propus sa lucram in parteneriat cu jucatori care au experienta mai mare decat noi in online, iar daca cererea o va impune ne vom dezvolta si noi echipa in aceasta directie.

Care e cea mai mare provocare pe care o vezi pentru aceasta parte a business-ului tau?
Prejudecatile oamenilor de marketing si comunicare din companii si importanta scazuta pe care o acorda oamenii de business in ceea ce priveste impactul comunicarii in dezvoltarea afacerilor.

5 comentarii

  1. andressa says:

    Felicitari, Georgiana. Ma inspiri! 🙂

  2. Constantin Marza says:

    In articol (si in pagina de “company statement”) spuneti ca Presage este o firma de comunicare axata pe IMM-uri, dar o mare parte din clientii listati in pagina de protofliu sunt companii mult mai mari. Cum se explica aceasta dicrepanta?

  3. Pai tocmai a lansat ideea cu IMM-urile. Clientii mari raman si ei, fireste.

  4. georgiana says:

    multumesc Andreea pentru gandul bun!

  5. Sorin Ghinescu says:

    Mult succes!

Comentează