MANAFU*

Abonamente Evensys

Companiile fac ce vor cu bugetele lor

Sa urmarim “montajul” unor intamplari. Duminica seara, la una din intrarile din Centrul Vechi, Sony avea un stand in are liber, unde isi prezenta noile laptop-uri. Oprite in acea zona luminata, in momentul in care treceam eu, erau cateva persoane cumva foarte mult in afara target-ului Sony.

In aceeasi zi, dar mai devreme, Zoso pune pe Twitter o poza cu un stand mobil al Samsung pentru Galaxy Tab 2, probabil pregatit inainte de o aparitie in public la Brasov.

Luni seara, acelasi gadget Samsung Galaxy Note 2 are o prima aparitie in fata bucurestenilor la Internetics, de fapt, are o conferinta de lansare / presa acolo, in mijlocul oamenilor (cateva sute) care asteptau sa inceapa ceremonia.

Acest ultim eveniment starneste un pic de indignare pe Facebook intre jurnalisti si bloggeri si genereaza un articol pe blogul lui Alex Negrea. Daca urmam discutiile in jurul evenimentului de aseara, nemultumirile sunt legate de felul in care a fost lansat un gadget mult asteptat.

Samsung, daca nu gresesc, a ales sa lanseze si Galaxy S III intr-un mall din Bucuresti, adresandu-se mai degraba unei mase mari de oameni si mai putin unui grup de formatori de opinie. Galaxy S III a avut parte d eo lansare in toata regula, cu multi ziaristi si bloggeri invitati.

Cine decide ce face brand-ul?
Chiar ma gandeam cand va aduce cineva in prim plan o dezbatere despre lansarile publice versus teste de produs si lansari cu un grup restrans. Exemplele de mai sus, si mai sunt multe altele, arata ca anumite companii nu sunt interesate de social media sau chiar de presa si bloggeri si prefera abordari populare, desi uneori produsele lor nu se adreseaza publicului larg.

Dar e brand-ul lor, e alegerea lor, e bugetul lor. Punct. Nici macar nu conteaza ca poti ajunge pe Facebook la mai multi oameni si cu mai putini bani decat reusesti intr-un mall sau pe o strada.

La o conferinta, prezentau un sef de mare companie FMCG si un sef de agentie digitala. Omul de online tocmai demonstrase ca a reusit sa ajunga la mai multi oameni pe Internet decat reusise sa activeze brandul FMCG cu fetite in rochite pe la rafturi in supermarketuri. Intrebat daca va renunta la offline pentru o abordare online, seful FMCG a zis: “Nu, pentru noi rezultatele obtinute sunt bune si asta facem de ani buni”. Nu conta deci eficienta, conta ca promotia respectiva “isi facea treaba”.

E brand-ul lor, e alegerea lor, e bugetul lor. Mai spun asta o data. Problema pe care o vad eu la companiile tech este ca ii ignora adesea tocmai pe cei care ar putea promova mai bine produsul si chiar pe influencerii care sunt consumatori si fani ai brandurilor. Zoso a punctat bine acest aspect la Webstock.

Zambesc acum la gandul ca, peste un an, unul din “brandurile de strada” isi va acorda un premiu la o gala de PR sau digital pentru “cel mai mare sustinator al social media”. Cum ar fi sa se intample asa?

16 comentarii

  1. vali says:

    oamenii sunt supăraţi pe bună dreptate pe samsung şi htc.

  2. Ivan Mihaela says:

    N-ar fi normal, insă companiile încep să gândească minamilsti. Probabil urmează mottoul : „mai putin inseamna mai mult”. E chiar interesant cum hotarasc sa-și lanseze produsele, in perioada aceasta in care parca toate s-au incercat.

  3. În orice situaţie tot ignoranţă se numeşte. Şi eu chiar cred că companiile fac ce vor cu bugetele lor până vin agenţiile cu nişte idei geniale susţinute de argumente solide. Problema e că şi agenţiile se compac în situaţia asta actuală.

  4. Lady Shoes says:

    Ce simplu. Ei sunt multumiti de offline. Putin , dar bun.

  5. vali says:

    e vorba despre numere.

  6. Taraboste says:

    Parerea mea este ca ambele directii on-line si off-line sunt utile companiilor, mai ales din categoria FMCG, pentru ca cele doua tipuri de campanii se adreseaza unor categorii diferite de clienti. Nea Gicu n-o sa intre niciodata pe blogul lui Zoso sau pe nu stiu ce site de promovare on-line. El o vede doar pe fetita cu fundite dintre rafturile supermarketului. Iar numarul de Gicutzi este destul de mare si din categorii sociale foarte variate (de la necalificati si oameni cu studii medii, la marea masa a pensionarilor, trecand si prin alte cateva categorii ami putin relevante).

  7. Adriana@ says:

    Fiecare companie stie de ce are nevoie mai bine. In cayul lor au nevoie de offline.

  8. Vorbim totusi de tehnologie… Desi daca ma gandesc, si aici tot de fustite e vorba!

  9. Ivan Mihaela says:

    :)) peste tot sunt! Mai mult sau mai puțin necesare…

  10. Asa va fi mereu. Si in marile corporatii cred ca este cam acelasi lucru…

  11. […] bucuria unora, discuţia care se întâmplă azi la Alex şi la Cristi nu e nouă. Am scris şi eu acum trei luni şi mă distrează groaznic să văd că mai sunt oameni […]

  12. Emil says:

    Sunt de acord în ce privește libertatea de a alege să facă ce doresc cu bugetele lor, dar este puțin ciudat să ajungi a fi invitat la eveniment, să participi, să-ți pui impresiile de moment pe site / blog și apoi să vină câte unul să te întrebe – și review / prezentare / recenzie când faceți?
    Personal, nu depind de Samsung sau agenția care se ocupă de ei pentru a primi produse la test. Sunt magazinele online cele care ne caută, dar mi-aș dori o altă abordare.
    Părerea mea.

  13. Emil says:

    Apropo, la Internetics a fost prezentat Samsung Galaxy Note II și nu tableta Galaxy Tab 2 pe care Vali a fotografiat-o în Brașov la stand. 🙂

  14. Stiam ca a fost Note 2. Initial crezusem ca tot Note 2 a fost si la Brasov, dar cand am vazut poza lui Zoso, am modificat intr-un singur paragraf si am lasat “acelasi” mai jos. De aici confuzia. Am modificat acum. Mersi!

  15. […] P.S. Până una alta ar trebui să rămânem la ideea lui Cristi […]

Comentează