M A N A F U *

MANAFU*

Asa Da si Asa Nu pe Facebook in 2013

Facebook nu ne-a dat niciodata impresia ca nu vom mai avea ce sa invatam despre el. Fie schimba ceva in design, fie vine cu optiuni si idei noi. In plus, omul cat traieste invata, asa ca unii descopera acum Marea Retea, iar altii trec de la o “centura” la alta in acest “sport al mintii” numit socializare online. Problema cea mai mare e cu cei car vand Facebook ca serviciu de agentie sau il gestioneaza in-house urmand practici interzise. Cum ar fi concursurile cu Like si Share.

In tot acest context al “invatarii despre Facebook”, am ales sa va prezint doua exemple recente: unul de bine, altul de rau.

ASA DA: ROM este atent la influencers
Cristina Bazavan, cunoscut ziarist si blogger, a scris pe Facebook intr-o seara: avem “urmatoarea situatie: in ultimele 3 zile am dormit adunat 7 ore. acum am de munca si mi-e somn, cafeaua nu mai are efect. ce alte solutii ar mai fi?“.

Agentia brand-ului ROM Autentic vede mesajul a doua zi dimineata si ii trimite un pachet de ciocolata si un mesaj de energizare, cum se vede in imagine.

Picture 50

ASA NU: Zeno’s Kebab nu este atent la regulile Facebook
Un fast-food din Oradea ne invita la un concurs “inedit” pe Facebook: “Zeno’s Kebab te premiază de Luni până Joi cu o shaorma de pui! Tot ce trebuie să faci este să dai Like paginii principale Zenos Kebab şi apoi Like&Share la această imagine“.

Atat pentru cei cu vechime, dar mai ales pentru cei noi pe Facebook: CONCURSURILE CU LIKE SI SHARE CONTRAVIN REGULILOR FACEBOOK!

Screen shot 2013-01-16 at 9.33.56 AM

16 comentarii

  1. Tiberiu Cazacioc says:

    Care este agentia celor de la Zeno’s Kebab ?

  2. Elena S. says:

    Si totusi, am vazut atatea branduri care fac concursuri cu Like si Share in Romania, cu indiferenta(voita sau nu) vis-a-vis de reguli… Primul exemplu de best practice este indreptatit sa fie singular, pt ca e rar la noi, dar cumva nu-i corect sa fie apostrofat doar acel fast-food din Oradea pt worst practice. Anul trecut (ce-i drept), branduri mari, mici si foarte mici au facut astfel de concursuri cu nonsalanta… 🙂 Poate anul asta se “simt” si se aliniaza la restul lumii, unde brandurile s-au acomodat cu regulile Facebook de foarte mult timp.

  3. cotos says:

    Si totusi toata lumea practica Like&Share..Chiar si cei mari 🙂 Iar ceea ce au facut cei de la ROM merita laudat 🙂

  4. Elena, au mai fost cazuri gen “ROM” si e o tendinta OK de urmarit, chiar daca nu o sa fie “de masa”. Nu oricine are mijloacele si disponibilitatea sa faca random acts of kindness. Ma tem ca brandurile mari nu fac sau nu mai fac astfel de concursuri cu Like si Share. Eu unul nu stiu un brand mare care sa fi facut asa ceva in ultima vreme. Posibil sa nu urmarim aceleasi branduri. In plus, nu caut sa fac o inchizitie a brand-urilor, intamplarea a facut ca in aceeasi zi sa vad cazul ROM si cel al fast-food-ului. A fost deci o zi cu Asa Da si Asa Nu.

  5. Val says:

    Ideea in general e ca se vede diferenta intre profesionisti si amatori nu putem compara Branduri mari cu un fast food din Oradea. ROM este reprezentata de una dintre cele mai bune companie de publicitate drept urmare castigand premii la Can si EFI la greu cu campaniile organizate pentru ROM. Si chiar daca toata lumea practica like&share nu trebuie sa fie luat efectul de turma tinand cont ca este o practica ieftina si contravin regulilor Facebook cum mentioneaza si in post .

  6. Incercarea Zeno’s Kebab de a acaparare a clientelei cu burti atarnande peste curea este demna cel mult de trecerea ei in revista pe malul santului, in jurul focului, cu o pungamare de seminte in mana, multi cocalari si un casetofon din care se preling sunetele ‘revergorante’ ale unor manele. Nu mai este vorba de nicio regula Facebook, e vorba strict de nisa careia i se adreseaza. Eu unul n-as intra in buticul respectiv nici daca ar fi popas intre doua puncte din Pampas, doar pentru ca au avut o abordare nesimtita. E noaptea mintii cu brandingul asta in 2013.

  7. Așa nu… Pentru că acum mi s-a făcut foame 🙂

  8. anda_elena says:

    In tinerete, castigam multe premii online. Acum, lumea crede ca mi-a pierit norocul. In realitate, nu prea mai am la ce concursuri sa particip. Like & Share nu sunt deloc pe gustul meu! 🙂

  9. Fotomodela says:

    da..contravin regulilor Facebook (cele cu like si share)…dar le respecta cineva ? Zilnic suntem invadati de astfel de concursuri

  10. Bogdan says:

    Eu as fi ales un brand mai mare care sa fie dat exemplu de asa nu! Pentru ca au fost cateva in trecut.

    Sa compari ROM cu fastfoodul si sa spui ca asa da si asa nu e ca si cum ai compara un absolvent de arte plastice si un copil de 3 ani care primesc acelasi brief: sa deseneze un copac!

  11. ioexist says:

    Al doilea post care-l citesc azi cu Zenos’ fast food.

  12. Surfer says:

    Sa nu uitam totusi ca acum vreo doi ani eMag te obliga sa dai like paginii pentru a participa in campania Reteaua. Ca o shaormerie face asta ….

  13. Din pacate social media marketing nu este practicat cum trebuie la noi… companiile au habar despre ce trebuie facut dar nu aplica. Imi place foarte mult cand vad campanii inteligente pe facebook dar de cele mai multe ori “Like and Share” este in top.

  14. […] Una din temele centrale, la Biz SMS Camp, a fost real-time marketing, desire care am orbit si eu in conferinta de deschidere. Am amintit, printre altele, de studiul de caz ROM – Cristina Bazavan. […]

  15. […] unele voci le pot încadra la categoria de PR, ci nu de marketing. Exemple: KFC – Sorin Psatta, ROM – Cristina Bazavan, UniCredit Tiriac Bank – […]

  16. […] unele voci le pot încadra la categoria de PR, ci nu de marketing. Exemple: KFC – Sorin Psatta, ROM – Cristina Bazavan, UniCredit Tiriac Bank – […]

Comentează