M A N A F U *

MANAFU*

Celebritatile si Social Media (Part 1)

Am mai scris pe blog, am mai comentat in public. Asistam la o trecerea a celebritatilor din mediul offline in mediul online. Probabil cel mai bun exemplu este Inna, un artist care a crescut in popularitate datorita unei prezente sustinute in social media. La fel ca ea, mai sunt si alti artisti romani. Exista insa o trecere in mediul online si a relatiei branduri – celebritati.

Un studiu de caz mai vechi
In urma cu doi ani, am fost invitat sa intru in campania de lansare a noului Ford Focus. Am fost unul dintre cei 4 ambasadori ai modelului. I-am avut alaturi pe Cristina Bazavan, Horia Brenciu si Zoli Toth. Fiecare a avut un anumit rol in toata lansarea. Daca eu si Cristina scoteam blogurile “la inaintare”, Horia, blogger si el, se concentra pe Facebook unde a reusit sa stranga o comunitate uimitoare. Sa va uitati la postul lui din aceasta seara. A fost o asociere de succes, as putea spune. Tin minte ca am urmarit partea lui de campanie tocmai pentru a vedea cum o construieste.

Un studiu de caz mai nou
Cornel Ilie (vocalistul Vunk, desi nu cred ca mai era nevoie sa mentionez) a demonstrat zilele trecute impactul pe care il va avea o celebritate in social media. A inceput sa scrie pe blogul Avon si s-a “trezit” cu “cel mai viralizat articol” de saptamana trecuta. “Aş iubi mai mult dacă aş gândi mai puţin” a inregistrat 517 de preluari pe Facebook, 302 comentarii, 7 307 like-uri, conform ZeList, citat de Refresh.ro.

Urmatorul nivel
Acest celebrity endorsement in social media este inca la inceput la noi. In alte parti, exista platforme de interactiune intre vedete si consumatori. Ad.ly e un exemplu. Izea este altul. Exista studii care masoara impactul asocierii cu o anumita celebritate si best & worst practices.

Episodul urmator: Bune practici si cateva crize cu celebritati in social media

1 comentariu

  1. Nu auzisem de Ad.ly si Izea pana acum, asa ca stau de o ora pe ele si tot citesc. Multumesc!

Comentează