M A N A F U *

MANAFU*

Experienta mea cu VW Golf 7

830404_10151722828787538_1642988821_o

Volkswagen este o marca cu un bun renume pe piata locala, iar Golf este cel mai popular model al sau. Rezultatele din 2012 il situeaza pe locul al cincilea in topul vanzarilor pe piata locala. La nivel european, Golf este pe primul loc.

L-am apreciat mereu si a fost pentru mine modelul pe care mi-as fi dorit sa il am, dar peste care am sarit la un moment dat. Ca multi romani, am preferat o berlina. Am fost totusi apropiat de marca timp de patru ani, asa ca stiu ce inseamna un VW.

Am intors capul mereu dupa Golf 4, la vremea lui. Am apreciat schimbarea din generatia a cincea. Am strambat un pic din nas la Golf 6, insa acum, la cea de-a saptea generatie, mi-am recapatat entuziasmul.

Dupa un weekend cu Golf 7, nou lansat pe piata in decembrie, l-as fi cumparat fara ezitare daca ar fi fost momentul potrivit. Mi-a oferit o experienta neasteptat de buna atat in oras, cat si pe Valea Prahovei, pe strazile inzapezite din Sinaia. Mi-a confirmat din primele minute renumele de care se bucura modelul.

Interiorul
Daca ma intrebati ce m-ar convinge sa cumpar aceasta masina, va raspund fara sa stau pe ganduri: interiorul. Intreaga experienta oferita a fost perfecta. Am apreciat finisajele foarte bune (mi-as pune maine la masina decorul Dark Silver Silk Mat) si mai ales dispunerea intuitiva a tuturor butoanelor. Nu am simtit niciun moment ca un lucru ar lipsi sau ca nu e pus la locul sau.

Consola centrala este usor inclinata spre sofer, schimbare inspirata probabil de fratele Audi, ceea ce iti confera un acces mai bun la sistemul multimedia cu ecran capacitiv si celelalte functii.

Touchscreen-ul este chiar deosebit. Se comporta ca un smartphone, iar senzorul de proximitate te impresioneza. Cum ai apropiat mana de ecran, acesta iti afiseaza meniul in format mare. Ai retras mana, ai doar o bara de meniu minimalista. Totul se deruleaza intuitiv la o simpla atingere: browsing prin folderele stick-ului USB, salt inainte – inapoi pe durata piesei, “rasfoirea” canalelor radio cu degetul. Totusi, sa nu va asteptati la un ecran de iPhone sau Nokia.

Exteriorul
Fara sa fac o comparatie side-by-side, cred ca generatia a saptea continua design-ul mostenit de la Golf 5. Mult mai sportiv decat Golf 6, noul model este mai usor (cu 80kg) si mai lung (cu 6 cm). Este si mai lat, si mai scund. Ramane insa un model cu design conservator. Sunt sigur ca pentru cei mai multi fani, look-ul nu este in topul atractiilor.

Motorizarea
Am condus varianta Comfortline 1,6 TDI, 105 CP / 75 kW. Detalii complete despre motorizari si dotari gasiti aici. Bucurie mare cand am vazut ca am cutie automata. Daca nu ai exercitiu, trecerea de pe “automata” pe “manuala” poate avea unele urmari. Motorul a fost destul de linistit pentru un diesel, eu venind de pe o masina cu motor pe benzina. Pentru ca este mai usor decat precedentul model si ca foloseste tehnologia Blue Motion, VW promite un consum mai mic si emisii reduse. De verificat. Eu unul nu m-am uitat la consum.

Pretul modelului incercat de mine este de 17.307 euro (fara TVA).

Testele publicatiilor
Drive Test: Volkswagen Golf 7 (Automarket)
Prima impresie: Volkswagen Golf VII (0-100.ro)
Primul contact: VW Golf VII (TopGear)

Ii multumesc lui Ionut Anghel de la Porsche Bucuresti Vest 1 pentru surpriza facuta. A fost intr-adevar o frumoasa experienta weekend-ul cu Golf 7. Mi-am propus sa o repet si cu o alta ocazie.

11 comentarii

  1. Suficient de incapator pentru o familie cu bagaje la greu? (deci familie standard :D)

  2. Toate review-urile lauda spatiul interior. Chiar si eu am apreciat acest lucru venind de pe o masina mai spatioasa. Portbagajul e incapator. Nu te astepta la ceva foarte mare, dar nici nu te loveste impresia “ce mic e” cand il deschizi.

    Altfel, Golful nu e o masina de familie. Ar putea fi o masina de cuplu tanar…. Daca te uiti in jur, e masina tinerilor corporatisti, oamenilor de vanzari si in general a celor care sunt foarte mult in miscare. Cei cu Golf din jurul meu cam in categoria asta sunt.

  3. Claudiu says:

    Salut,

    Tinand cont ca a fost o masina de drive test, poti sa-mi spui te rog cum aratau partile lucioase (volan, si in jurul consolei). Singura mea problema cu noul 7 (sunt posesor de golf 6) e legata de acele parti lucioase = un wanna be “upgrade” de clasa superioara.

    In afara de asta, ideea imprumutata a orientarii consolei centrare si forma volanului sunt un plus bine meritat. Alt plus ar fi ca de la 6 la 7 multe optionale au intrat in echiparea de baza Trendline. Unii spun ca in MQB chiar daca au fost reduse kg, VW a renuntat sau a subtiat unele piese doar pt acest ~80 kg de marketing.

    O sa incerc sa imi fac si eu o programare zilele astea pentru un drive-test ca sa vad cu ochii mei interiorul.

    Zi buna

  4. Sa stii ca si eu m-am uitat la partile lucioase de pe volan. Trebuie sa vedem daca exista si variante fara “luciu”. Nu m-au deranjat foarte mult, ca sa zic asa. Nu am mai condus Golf pana acum. Am mersi si cu 5, si cu 6. L-am gasit mereu destul de spatios. Te astept dupa ce faci testul… Sunt multe de zis pe partea de tehnologie. Cred ca o sa il mai cer o data. 🙂

  5. Claudiu says:

    Mi-ar placea sa-l am macar o zi pentru test. Fiind deja posesor de golf nu mai reprezint un posibil nou client, lucru ce functioneaza la fel in orice in industrie.

    Nu am vazut vreo varianta pe web chiar si highline fara plasticele de pe volan.

    Pe partea tehnica sunt unele imbunatatiri fata de 6. Cum am mai zis, unele optionale bagate chiar in Trendline va ‘forta’ si competitorii sa ofere mai mult.
    Asa zisele nouatati sunt tehn descoperite de alti producatori, care sunt marketate sub dif nume de Vw.

  6. Daca il voi mai lua in curand, trec pe la tine un pic. 🙂

  7. Claudiu says:

    Perfect 🙂

  8. cotos says:

    Arata superb..Modelul de masina de care m-am indragostit iremediabil..De la prima varianta pana la ultima, fiecare arat extrem de bine..Fiabile si cum o spun si ei, MASINA.

  9. ovi says:

    Dar nu e prea scump?Eu as opta pe Volvo mai fiabil si mai indrasnet.

  10. […] la al doilea Golf 7. Primul a avut cutie automata si niste finisaje care m-au facut sa iubesc interiorul. Cel de acum are o […]

  11. olivia says:

    Buna, am o intrebare, am un Golf7 2013 se comporta minunat dar in momentul in care il pornesc (nu mereu) imi spune calcati ambreajul cu toate ca il calc. Am incercat 100 de modalitati si tot nu vrea cateodata. Exista niste pasi clari sau?????

Comentează