M A N A F U *

MANAFU*

Cat de bine sta comertul online romanesc pe Facebook?

top-e-commerce-pages

Am participat la mai multe conferinte de e-commerce in ultimii ani. Probabil ca am fost printre primii invitati sa vorbeasca despre social media. La acele conferinte am “militat” pentru adoptarea mediului, venind cu multe exemple de succes internationale. A fost o vreme pentru “evanghelizat”. Intre timp, domeniul a evoluat in social media, in special pe Facebook, acest holy grail al companiilor de orice fel.

Saptamana trecuta am avut o prezentare la Ecomtim, cea mai mare conferinta regionala de comert online. Printe multe alte informatii, zic eu utile, am prezentat o serie de date despre prezenta si interactivitatea magazinelor online romanesti pe Facebook. Am fost ajutat de echipa Facebrands, care mi-a furnizat materialul. Cum il gasesc important si interesant de pentru cei care vand online (si nu au fost la conferinta), am decis sa ofer si aici informatiile.

FACEBOOK / CIFRE E-COMMERCE IN ROMANIA (FACEBRANDS)

Interactiune

  • 993 pagini in categoria Magazine online in Facebrands.ro.
  • 473.000 + de utilizatori de Facebook au interactionat cu ele in ultima luna.
  • 8,4% din cifra totala a utilizatorilor de Facebook din Romania.
  • 4,24% din fanii paginilor magazinelor online au interactionat cu ele in ultima luna.
  • 20% din totalul fanilor care au interactionat cu toate paginile de profil sunt pe pagina Crystal Glamour.
  • 312.315 fani implicati sunt stransi de Top 10 pagini, adica 66% din total fani din categorie.
  • 384.954 fani implicati sunt stransi de Top 40 pagini adica 81,3% din total fani din categorie.
  • 1,6 milioane fani insumeaza Top 10 pagini de magazine online de fashion/beauty.
  • 283.167 fani implicati sunt stransi de Top 10 pagini fashion/beauty, adica peste 50% din intreaga categorie COMERT ONLINE.

Postare

Magazine Online

  • 9,62 este media zilnica a activitatilor adminilor pentru cele mai mari 10 pagini din categorie (admin posts/comments/likes).
  • 8,22 este media zilnica a posturilor adminilor pentru cele mai mari 10 pagini din categorie.

Crystal Glamour

  • 8,11 este media zilnica ale activitatilor celei mai “interactive” pagini.
  • 4,96 este media zilnica a posturilor admin-ului.

Continut

  • 221,25 este media interactiunilor pentru fotografiile postate de admin (in medie, fiecare fotografie postata de admin pe o pagina din top 10 a generat 221,25 likes/comments/shares din partea fanilor paginii).
  • 155,38 este media interactiunilor pentru clipurile video postate de admin.
  • 116,87 este media interactiunilor pentru linkurile postate de admin.
  • 35 este media interactiunilor pentru sondajele (question) postate de admin.
  • 21,30 este media interactiunilor pentru statusurile (exclusiv text) postate de admin.

Concluzie: Nu ajuta doar cantitatea, e nevoie si de calitate!

Datele sunt valabile pentru o perioada de 31 de zile monitorizata pana la 11 martie. S-au luat in calcul doar inscrierile din sectiunea Magazine Online de pe Facebrands.ro.

21 comentarii

  1. “20% din totalul fanilor care au interactionat cu toate paginile de profil sunt pe pagina Crystal Glamour.”

    Nu am inteles ce e statistica asta: cum adica au “au interactionat cu toate paginile de profil”?

  2. Alex says:

    Desi nu e inca promovat Altex tocmai ce si-a facut ‘shop’ pe FB https://www.facebook.com/AltexRomania/app_421875754547923 Si mai au si 92k fani

  3. Adrian says:

    Lipsesc e-Commerce-uri cu număr de fani pe FB care ar modifica mult topul.

    Nu înțeleg cum e făcut și cum reușiți să omiteți brand-uri corelate cu e-Commerce-uri cu peste 50.000+ like-uri 🙂

  4. Madalin says:

    Cristi, pot copmpleta cu Paravion.ro care are in acest moment peste 42 mii de fani?

    Merci

  5. “de profil” in sensul “de gen”, “de industrie”… ca in “companii de profil”. e ok?

  6. Paravion este in categoria Magazine Online pe Facebrands?

  7. Alex, au fost luate in calcul paginile inscrise in Facebrands, in categoria magazine online. Exista un shop cu peste 300 de mii de fani care e incadrat in alta categorie. Nici el nu a fost luat in calcul. E important sa fii in categoria care trebuie. Parerea mea.

  8. Adrian, daca Stilago s-ar muta de la Fashion in Magazine Online pe Facebrands, atunci probabil veti fi in Top 50. Am spus in articol ca topul e doar din CATEGORIA MAGAZINE ONLINE. In alta ordine de idei, daca esti shop online, mi se pare gresita plasarea paginii intr-o alta categorie decat cea dedicata MAGAZINELOR ONLINE. Le propun celor de la Facebrands sa faca un spring cleaning si apoi sa refacem topul. Insa cred ca schimbarea e in mainile voastre, mai degraba. Succes!

  9. Mersi. Am inteles.

  10. Gabi says:

    Nu stiu cat e de relevant topul. Marile magazine online au ajuns sa le concureze pe cele offline. Poate ar trebui un top retail, online si offline, eventual pe categorii.

  11. Radu says:

    Ar fi interesant un audit (Poate Kantar si GFK) care sa arate si care este cresterea valorica a vanzarilor on line. S commercul e la inceput in Romania dar e un domeniu care doar va creste. Cred ca exista inca nise care pot fi exploatate de catre antreprenori si este unul din putinele tipuri de business unde dimensiunea companiei este mai putin importanta, in comparatie cu inovatia si dinamicitatea!
    PS Stay tunned for a new shop 🙂

  12. Gabi, e o idee buna! O sa vorbesc cu Facebrands.

  13. Manuel says:

    Eu, ca asociat intr-un magazin online, vin cu cea mai practica intrebare: awareness ca awareness, dar care este conversion rate al Facebook fata de celelalte canale? Vorbesc aici de cati dintre fani cumpara ceva?

    Stim cu totii ca ai fani la pagina, nu pentru a juca sah si a fi prieteni cu ei, ci pentru ca ei vor sa afle de produsele tale, liniii noi de productie si de promotii, iar tu vrei ca ei sa raspandeasca vestea despre tine si sa cumpere.

    Inca lucrez la pagina de FB si la strategia social media si una dintre metricile cele mai importante va fi numarul de vanzari facute prin intemediul Facebook.

  14. […] sociale asupra unui site. Workshop-ul sustinut de Manafu in cadrul evenimentului avea sa arate cat de bine sta comertul online din Romania pe Facebook, iar introducerea pentru MintMetrics a fost aprecita de catre cei prezenti in […]

  15. […] Cum sta comertul online romanesc pe Facebook Informatii pretioase despre tipul de continut care atrage pe paginile de Facebook ale magazinelor online din .ro, plus multe alte statistici utile. […]

  16. adi says:

    Ai uitat de SilverZone.ro – 66800 fani.

  17. Adi, eu nu am uitat pe nimeni! Voi sunteti in Facebrands? Si daca da, sunteti in categoria potrivita?

  18. adi says:

    Suntem Lifestyle feminin.

  19. adi says:

    Am modificat categoria din Facebrands pentru SilverZone.ro. Acum e la Magazine Online.

  20. Catalin says:

    Din top lipsesc multe pagini importante ale magazinelor online cum ar fi starshiners, depurtat.ro, tinaR, etc.

    In facebrands sunt multe pagini de fb inscrise aiurea (in categorii gresite) si multe pagini care ar mai trebui adaugate…

  21. Catalin, cred ca am spus de prea multe ori deja ca magazinele online si-au inscris paginile sau au fost inscrise in categorii gresite. Atat timp cat exista o categorie dedicata, magazinele online ar trebui sa se inscrie acolo.

Comentează