MANAFU*

Abonamente Evensys

Google Reader se inchide. Ce facem acum?

google reader

Daca ma puneti sa aleg un tool, un serviciu, o platforma de social media, una si doar una, as alege fara ezitare probabil Google Reader. Au fost zile in care nu am scris pe blog, pe Facebook sau Twitter, lungi perioade in care nu am intrat pe YouTube, LinkedIn si Google Plus, insa – fara ezitare – pot spune ca zilnic am intrat in RSS Reader atat timp cat am avut acces la Internet. Mi-am facut chiar un obicei din a incepe ziua cu lectura in Google Reader.

Google a decis insa sa inchida Google Reader la 1 iulie 2013. Motivul? Regresul numarului de utilizatori. Suprinzator, nu? Sau poate nu tocmai. RSS Reader-ele, candva populare la inceputul blogging-ului, nu s-au bucurat de aceeasi atentie si crestere precum retelele sociale, de pilda. Iar Google este acum pornit sa creasca cu orice pret Google Plus. Si alte lucruri minunate pe care “cu siguranta” vom apuca sa le folosim cu totii in timpul vietii noastre: Google Glass si Self-Driving Cars.

Chiar si asa, Google Reader este un produs foarte iubit de multi oameni. Poate chiar de aceia care sunt cei mai importanti in social media: early adopters si heavy users. Sunt cei care au inteles importanta RSS Reader-ului, cei care sunt conectati in mod serios la stiri, noutati si evenimente, cei care raspandesc mereu vestile primii, cei care acum scriu pe bloguri, Twitter si Facebook, probabil si pe Google Plus, ca Google face o mare greseala.

“Primul meu” RSS Reader a fost Bloglines, probabil cel mai apreciat produs de gen inainte de aparitia variantei de la Google. In urma cu doi ani si ceva, Ask.com, dezvoltatorul Bloglines, a decis sa il inchida. Valuri de articole si “proteste” au determinat salvarea prin preluarea de catre MerchantCircle. Ar putea fi Google Reader salvat? Si daca nu, noi ce facem?

Nu sunt un adept al petitiilor online, insa de data aceasta va invit sa va exprimati sustinerea aici si / sau aici.

32 comentarii

  1. Motanes says:

    Bine, facem petitii… Ce alternative avem la Google Reader? Ce putem folosi in locul lui?

  2. razvanbb says:

    Mare parte de vina o purtam si noi. Noi am promovat Facebook si paginile de Facebook in detrimentul unui abonament sanatos din seria RSS

    http://razvanbb.ro/2013/03/facebook-ia-toti-banii-mei-si-du-te.html

  3. Petreanu says:

    Cum, ma, sa-l inchida? Pai si noi unde mai citim feeduri?

  4. Bucur says:

    prin citirea acestui articol am primit o veste proasta,mai bine nu mai aflam si cand venea data inchiderii sa fie un soc scurt si fara plans…acum trebuie sa caut alte variante pacat…

  5. Am gasit 3 solutii pt web, daca recomanzi unul, sa imi zici 🙂 http://www.sabina-cornovac.ro/index.php/cu-ce-inlocuim-google-reader/

  6. Alex says:

    Unul din putinele servicii pe care il folosesc o lunga perioada de tiimp si in fiecare zi. Poate totul nu e atat de rau?

  7. Nuuuuu!!! Îl folosesc zilnic şi îmi făcusem o colecţie de rss superbă, organizată, folositoare!

  8. Bloglines arata rau acum. Ma uit dupa Reeder pentru Mac (5$) acum, insa am facut deja trecerea pe Feedly.

  9. Sau Flipboard pe telefoanele mobile. Dar și acesta era legat la contul meu de Reader…

  10. Alina Floroi says:

    Ce trist! Trebuia sa merge-uiasca cumva Readerul cu Plusul macar…

  11. Adrian Deliu says:

    Eu folosesc FeedDemon si mi se pare foarte bun. Luati de-aici, daca va intereseaza:
    http://www.feeddemon.com/

  12. Misos says:

    Asta chiar e o veste proasta, imi placea super mult google Reader. Avea o interfata curata, era rapid si nu eram bombardat de reclame.

    Diseara ma apuc de testat readere dar sunt tare sceptic ca am sa gasesc ceva la fel de “curat”.

  13. Liviu R. says:

    Nu dati cu pietre, dar eu sunt unul din cei ce se bucura ca GR va fi inchis! Motivul?- simplu, traficul pe bloguri va creste, probabil la acelasi nivel la care era la finele lui 2011, inainte ca GR si alte servicii de gen sa devina extrem de populare si utilizate!
    Era de asteptat, oarecum, o astfel de decizie din partea Google, pentru ca multe bloguri folosesc adsense si cum ei nu pot livra adsense in reader atunci mai bine sa dirijeze traficul acolo unde trebuie! (asta fiind explicatia carcotasa)
    Explicatia reala o are Jordan Kretchmer(CEO Livefyre) care anunta in urma cu ceva timp ca Google isi orienteaza intreaga forta inspre a aduce inapoi comunitatile in locurile unde continutul este creat, comunitati ce au fost acaparate de facebook in boom-ul dezvoltarii sale din ultimii 3 ani!
    Dureros va fi intr-adevar cand Google va inchide FeedBurner, ceea ce se pare ca va fi un urmator pas in ”curatenia” anuntata si la fel de dureros este ca acum API-urile pentru aplicatiile de tip Maps sau Street View au devenit mult mai greu de obtinut!

  14. Costin says:

    @Liviu: nu are nicio legatura cu scaderea traficului. E ca si cum ai spune ca printul a murit pentru ca cei de la Rodipet au marit flota de masini care transportau ziarele la chioscuri. wtf?

  15. Liviu R. says:

    @Costin: -nu am inteles deloc exemplul, pentru ca nu-si are relevanta!
    Sunt doua motive mari si tari pentru care traficul si interactivitatea au scazut pe bloguri, primul fiind citirea articolelor direct in Reader, al doilea fiind mutarea comunitatilor de pe bloguri si publicatii pe facebook! Iar asta nu o spun eu, o spun oamenii care dezvolta software tocmai pentru crearea si sustinerea de comunitati online!

  16. Serban says:

    Eu nu am scris despre știrea asta, dar îți pot recomanda un articol care mi-a plăcut și chiar, în urma lecturării acestuia, mi-am făcut cont pe „alternativă”: http://mihneabeldescu.ro/2013/03/online/google-reader-inchide-alternative-bloglines/

  17. Marian S says:

    Eu folosesc de mult timp aceleasi “produse“: Favorites la IE, Bookmarks la Firefox si fel de fel de alte marcaje!!! 😆

  18. Marian S says:

    PS: userul Liviu R are mare dreptate!

  19. Personal folosesc pentru web: Feedly (în Firefox) și pe Android fac switch între Feedly și Flipboard.

  20. Costin says:

    @Liviu:

    RSS-ul eu il vad ca pe un canal de distributie, de aici si comparatia. Cu cat mai multe, cu atat ma ajuta pe mine, ca blogger, sa-mi trimit informatia cat mai departe, indiferent de aplicatia care mi-o interpreteaza catre cititor, web sau mobile. Nu am puterea unui trust de presa, cu toate implicatiile de rigoare: cross-promo intern, offline support – TV, print, OOH -, mai multe proprietati online, cross-promo externe etc.

    Mai mult, poti trimite prin RSS doar excerpt (toti bloggerii mari fac asta). “Batalia”, daca vrei, sta in continutul din excerpt, acesta trebuind sa fie atractiv / interesant pentru cititorii tai.

    Ca Google inchide unul dintre cele mai folosite readere RSS, cel putin in zona mea de interes, este o alta discutie, nu tocmai buna pentru mine, insa am o audienta indeajuns de desteapta care, culmea, sunt sigur ca va folosi un alt cititor pentru a urmari ceea ce scriu. Cel mai probabil pe mobile.

    In plus, nu mai compara pietele. Sunt diferente de la cer la pamant, inclusiv mizeria de Google AdSense pe blogurile din Romania. Ca Facebook a schimbat modalitatea de consum a informatiei, nu numai pe bloguri!, iarasi este alta discutie, cu implicatii mari nu neaparat asupra blogging-ului din Romania, ci a publishing-ului. la un clik distanta pe numele meu si un search scurt ai niste exemple.

    Deci despre ce vorbim?

    Concluzie? E posibil sa citesti informatie irelevanta pentru noi si sa vii cu o teorie inaplicabila, la fel de bine cum poti sa vii cu campania Oreo de pe Twitter din timpul SupweBowl si sa afirmi ca e posibil ca Coca-Cola sa rupa Twitter in Romania in 2 si, campania pe care au facut-o, sa rupa efectiv. Ceea ce, eu cel putin, ma indoiesc, cu toata publicitatea de pe TV. Dar si asta este alta discutie :-).

  21. Marian S says:

    @ Costin: da si nu prea!

    Oamenii se multumeau mai mereu cu ceea ce citeau in readere pentru ca site-urile originale sun pline-ochi cu fel de fel de reclame aiurea. Uite, eu am mers chiar mai departe cu obraznicia:
    http://smro.wordpress.com/2012/07/01/vreau-browserul-perfect/

    Pariem ca n-ai sa vezi asa ceva la Google Chrome? 😆

  22. Din punctul meu de vedere Google Reader nu mai este ce era si se baza prea mult acuma pe comercial. deci ce sa faci?

  23. Oare era important sa inchida Google Reader pentru ca au foarte multe servicii conexe, printre care si achizitia mai multor platforme de citire. Competitia este acerba cu scribd si amazon pentru continut online.

  24. Liviu R. says:

    @Costin:- inteleg, probabil vedem problema din doua unghiuri complet diferite!

    Nu stiu cat de relevant consideri ceea ce am spus mai devreme, dar pentru ca sintetizarea e cheia discutiilor, am sa zic in incheiere:
    -Google nu are sens sa intretina financiar un soft(gigant) de preluare si servire a rss feedurilor cand multi dintre utilizatorii acestui serviciu folosesc optiunea ”mark as read” inainte de a citi feed-uri la care se abonasera(aici ai putea veni tu cu o sondare a pietei, pentru ca esti specialist in domeniu, ”cati useri folosesc -mark as read- fara sa mai citeasca feedurile”)! Nu mai tarziu de luna noiembrie a anului trecut tocmai Google anunta ca 68% dintre feeduri vin marcate ca citite fara ca nici macar sa fie deschise!
    -probabil sunt optimist de fel si vad si avantajele unei astfel de mutari iar un avantaj important este ca va creste numarul de abonati la newsletter pe email ceea ce poate oferi o rata de conversie probabil mai mare decat o abonare la rss feed!
    In incheiere, nu am inteles comparatia oferita, pentru ca desi Google Reader este un canal de distributie al informatiei el serveste de fapt informatia, integral, fara nici un alt avantaj pentru publisher! Iar acum vin eu cu un exemplu : -e ca si cum rodipet ar furniza doar informatiile nu si ziarele, adica acele mici pachetele de hartie” care de fapt aduc castigul financiar editurilor!
    Cat de irelevant a fost ce am spus mai inainte se va dovedi in timp!
    Numai bine! 🙂

  25. […] scrie despre subiect şi pentru a vă uşura căutările, iată câţiva dintre cei care au scris: Manafu, Arhi, Răzvan B, Sabina, Mihnea B […]

  26. […] Ce putem face să oprim închiderea Google Reader? Bloggerii au luat atitudine azi, Manafu ne trimite la o petiție online. […]

  27. @Adrian Deliu, majoritatea oamenilor sunt interesaţi de acces on the go, acasă, la birou, pe stradă. FeedDemon te limitează la PC. Oricum, dacă citeşti articolul de pe lifehacker.com, ai să vezi că se va închide şi acest serviciu, pentru că, ai ghicit, se baza pe GReader.

  28. Alex says:

    Probabil deja ai cautat alternative. Si pentru mine GReader face parte din workflow-ul zilnic. Recomand The Old Reader. Sunt curios daca site-urile vor pierde din cititori,am scris despre asta si pe blog.

  29. […] nu au lipsit Facebook cu noul News Feed (in curs de implementare) si o serie de alte schimbari si Google cu anuntul surpriza “De la 1 iulie, inchidem Google […]

  30. […] ca, business wise, un rss reader este un tool doar pentru technology enthusiasts si poate early adopters. Iar hoarda de oameni care […]

Comentează