M A N A F U *

MANAFU*

Drive Test de cititor: Volkswagen Golf 7

golf-7

Pentru a amenda un pic entuziasmul meu fata de noul Volkswagen Golf, am decis sa las un cititor sa imi conduca masina. Si m-am bucurat ca l-am intalnit pe Claudiu, un tanar de 26 de ani, pasionat de lucruri tehnice si noutati din business. M-am bucurat pentru ca are un Golf 6 si se gandeste ca in 1-2 ani sa treaca la Golf 7. Cel putin, asa mi-a spus acum.

Golf 7 vs. Golf 6
Zilele trecute, am reusit sa-mi fac o idee asupra noul model VW Golf 7. Imi place sa cred despre mine ca sunt o persoana foarte atenta la detalii, chitibusar uneori. Am evitat programarea unui drive-test de la reprezentanta VW doar pentru ca timpul de testare (in general 15-20 minute) nu imi ajunge sa cunosc masina. Un drum Bucuresti – Arad (bineinteles pe Valea Oltului) sau unul pe Transfagarasan ar pica de minune.

Motorul  folosit pe acest Golf 7, cu acelasi 1.2 TSI 105HP (77kW la 5600 rpm si 175Nm de la 1500 cam pana in 4100rpm),  face ca masina sa se comporte exemplar atat in traficul din Bucuresti, cat si la drum lung. Nu sunt foarte sigur daca culoarea era tornado red sau sunset red metallic, insa arata foarte bine. Trebuie sa o vedeti ca sa va convingeti.

Am observat insa unele diferente intre Golf 6 si noul Golf,  pe care voi incerca sa le acopar mai jos.

La exterior, imi plac liniile ascutite puse pe noul Golf 7, totusi cred ca au exagerat putin cu proeminenta barei din spate. Cam tot ce era rotunjit la Golf 6 a fost dus, oarecum spre extremul ascutit in noul Golf 7: de la capacul de alimentare, la liniile usilor, la faruri si stopuri. Imi place insa imbinarea liniilor intre diferitele piese ale caroseriei.

Daca la exterior este vorba mai mult de un redesign al versiunii anterioare, la interior, lucrurile stau putin diferit. Imi sustin parerea pe care mi-am exprimat-o si in cateva comentarii pe acest blog: din dorinta de a alinia oarecum gama Golf cu cele din clasele superioare, au introdus acea insertie de plastic lucios in design-ul volanului si de jur imprejurul consolei (orientate acum catre sofer).  Desi Golf-ul pe care l-am testat avea undeva la 1.200 km, plansele lucioase aveau fine zgarieturi. Au pastrat insa insertia cauciucata pentru restul bordului.

Faptul ca au introdus din echiparea Trendline, un TFT touch-screen capacitiv de aproximativ 13 cm , AUX-in si intrare USB, e un plus major care ii forteaza oarecum si pe ceilalti producatori sa adopte aceeasi strategie. Sistemul start-stop si sistemul de franare se potriveste perfect in orice trafic. Sistemul a fost testat prin ’70 de Toyota si primul model cu acest sistem din gama VW a fost Polo ‘Formel E’. Pe Golf 6, aceasta dotare era optionala insa; pentru ca am gasit in stoc un model ce avea culoarea pe care mi-am dorit-o, Blue Shark metalic (superba vara) , nu am mai asteptat pentru o noua comanda.

Golf 7 incearca sa se recomande ca fiind masina ‘The ONE’: onething.com. Recomand aceasta masina tutoror celor care  vor una noua sau vor sa-si schimbe vechea masina. O recomand celor care vor un design curat, imbinat perfect si ’simplu’, fara zeci de butoane, rotite si alte input-uri.

In fiecare luna, in functie de preferinte, conduc o masina noua. Timp de un an, Porsche Inter Auto Romania imi ofera aceasta ocazie si acces la informatii din si despre companie si marcile sale. Urmariti tag-ul “Pe scaunul din dreapta” pentru povesti despre si din masini.

5 comentarii

  1. Claudiu says:

    Mersi inca odata si spor ls condus.
    PS: daca mai tii masina in teste ar fi bine sa o duci la service sa verifice ce e pe partea stanga de scartaie la orice damb/groapa/linie de tramvai.

    Zi buna

  2. Da, am vazut si eu. E deja la service de cateva zile. Mersi si eu pentru deschidere.

  3. Adriana says:

    Este o masina extraordinara, dar mi-am schimbat parerea dupa ce mi-am luat A4

  4. Valentin says:

    Salut, Mulțumim pentru review.

    Sunt și eu interesat de un 7 pe benzină, și nu mă pot hotărî dacă să merg pe varianta 1.2 sau 1.4. Acum am un Stilo 1.6 103 cai la naștere. Am condus astăzi o Jetta pe 1.2, versiunea mai veche, ce are distribuția pe lanț și a avut probleme la turbină, și mi s-a părut destul de sprintenă. Din păcate am condus înainte cu jumătate de oră un Golf 7 cu 2.0TDI și natural, mi s-a părut de la cer la pământ diferența.

    Revenind la motoarele pe benzină, eu conduc predominant în oraș, distanțe scurte, gen 2-4km. Și rar mai mult. În weekend mai ies vreo 100-200 km…și la sărbători merg “acasă” (trec Carpații de la Cluj către Piatra Neamț). Cam la asta s-a redus experiența mea de până acum.

    Aveți vreo recomandare în această privință? Merită diferența de 1100E până la 1.4 plus costurile mărite aferente? E destul motorul acesta pe Golf ca să susțină o depășire pe la 100-140 km/h?

    Mulțumesc!

  5. Edal says:

    @manafu Cum s-a rezolvat problema cu scartaitul? De curand sunt si eu posesorul unui Golf VII, iar singurul lucru pe care pot să i-l reproșez este acel scartait produs la orice denivelare. Multumesc!

Comentează