M A N A F U *

MANAFU*

Ce branduri ii fascineaza pe romani in 2013?

Pentru al treilea an consecutiv, Biz si Unlock Market Research prezinta studiul “Top 50 branduri fascinante”. In fruntea clasamentului de anul acesta se afla, in premiera, Porsche, dupa ce in 2012 si 2011, topul a fost condus tot un brand auto de lux, Ferrari, pozitionat acum pe locul 2. Locurile urmatoare sunt ocupate de Heineken, Stella Artois, Burberry, Rom, Lamborghini, Calvin Klein, Jack Daniel’s si Hugo Boss.

Brandurile aflate anul acesta in Top 10 confirma apetenta romanilor pentru componenta aspirationala a fascinatiei, dar si aprecierea pentru inovatie si curaj. Iar prezenta unui brand romanesc intre primele zece demonstreaza ca putem lupta de la egal la egal cu marcile globale.

Unlock Market Research a identificat setul de criterii si valori ale unei marci care o fac pe aceasta sa genereze fascinatie in randul consumatorilor romani. Astfel, fascinatia unui brand vine in proportie de 27% din responsabilitate, provocarea contribuie cu 21%, originalitatea – cu 20%, puterea brandului – 16%, libertatea – 12% si carisma – 4%. Astfel, un brand fascinant nu este doar unul carismatic, care iese in evidenta, ci este responsabil, consecvent in ceea ce face, are grija de consumatori, insa in acelasi timp te surprinde si te incita.

top_10

 

4 comentarii

  1. IoanP says:

    bun articolu’, scurt si relevant, multumesc ptr update

  2. Horia says:

    Mi se pare foarte interesant cum a reusit sa intre Burberry in top 10 dupa ce anul trecut nici macar nu a fost prezent iar singurul moment de expunere pe care l-a avut a implicat o sinucidere esuata a unui fost prim ministru. O simpla cautare pe google a termenilor “fularul burberry” gaseste numeroase articole care asociaza brandul respectiv cu imaginea coruptilor din RO. Nu incerc sa fiu sarcastic, ci pur si simplu sunt uimit cum un astfel de eveniment negativ a reusit in final sa produca “fascinatie” pentru consumatorii romani.

  3. Interesant selectie 🙂 , eu personal prefer ca masina Aston Martin dar acum majoritatea decide :), parca romanul este atras de cele mai luxoase branduri din lume, ma refer la masini si imbracaminte

Comentează