M A N A F U *

MANAFU*

Cum iti alegi trainerul de social media (Follow-Up)

shutterstock_116236447

Am lasat neterminat postul despre “Cum alegem consultantul de social media?”, caci intre timp atentia mi-a fost atrasa intr-o alta zona, cea a training-urilor de social media. Mai precis, am dat postul scris de Maria acum cateva zile, iar astazi cineva a fost destul de dragut sa imi impartaseasca un link despre un curs de profil.

Suntem departe (dar nu foarte departe) de momentul in care orice trainer cu ceva experienta poate invata un material de curs si apoi semna o adeverinta de Social Media Specialist. Ceea este OK pana la un anumit punct. Poti “preda” un curs introductiv (ce sunt social media, cum sa folosesti social media, sa arati cateva studii de caz si sa oferi niste raspunsuri generale). Dincolo de acest punct insa un om fara experienta reala in social media nu ar trebui sa tina training-uri.

De ce?

Vorbim de un domeniu foarte tanar, foarte putin studiat si foarte dinamic, care avanseaza mai repede decat au reusit celelalte media in istorie. Fara o experienta reala asadar, fara sa fii part of the game, nu ai cum sa stapanesti domeniul.

Social Media nu se “preda” precum jurnalismul sau marketingul, dupa manuale din anii 60-70-80. In online, un studiu actual isi pierde relevanta in cateva luni, un model de business poate creste ca Fat-Frumos” si apoi deceda intr-un singur an, o tendinta de azi devine obsolete maine.

Cristi Ariton, colaborator al acestui blog, a scris acum sase luni un mic ghid. El ramane valabil si astazi pentru cei care cauta un trainer / training in social media. Eu vreau doar sa fac o singura recomandare: Cantariti experienta reala in domeniu!

FOTO: “BUSINESS MAN” VIA SHUTTERSTOCK

1 comentariu

  1. Ergo says:

    “Cantariti experienta reala in domeniu!” clar- daca ma uit dupa un social media expert/trainer trebuie sa aiba un portofoliu bun, nu are.. il rog sa nu se dea expert pana nu dobandeste experienta si reusite

Comentează