M A N A F U *

MANAFU*

Un posibil studiu de caz pentru intrarea companiilor pe Facebook

IKEA Romania ar putea fi un bun studiu de caz intr-un viitor manual de social media. Recenta lansare a paginii brandului pe Facebook merita dezbatuta intr-un curs.

IKEA a trecut printr-o serie de dusuri scotiene. S-a bucurat de o primire cu bratele deschise pe Facebook, a lansat online noul catalog cu un oarece succes, dar s-a si trezit intr-o discutie furtunoasa cand unui blogger i s-a ars un bec. A intervenit prompt si toata lumea pare a fi multumita.

Ce invatam din intrarea IKEA pe Facebook? Ca un set de reguli (nu doar de comunicare pe pagina) este necesar. Ca o monitorizare atenta isi merita toti banii. Ca trebuie testate diverse scenarii inainte de lansare. Ca bloggerii pot fi prieteni cu brandul, dar nu neaparat si intre ei. Ca inainte de toate trebuie sa intelegem foarte clar care este scopul prezentei pe Facebook.

Unele branduri mari inca se tem sa intre pe Facebook. Din simplul motiv ca nu doresc reactii din partea clientilor in retelele sociale sau inca nu stiu cum sa le gestioneze. Refuza sa se expuna in fata publicului, desi stiu ca deja clientii lor vorbesc despre ele in mediul online.

Incet-incet insa vor lasa garda jos si vor face primii pasi, invatand din greselile altora sau din propriile erori. E ceva natural in social media.

O parere detasata despre “saptamana IKEA” in social media are Radu Dumitru.

3 comentarii

  1. Liviu R. says:

    Setul de reguli este bun, in sensul ca ar fi indicat asa ceva, insa stii cum e, vor fi mereu cei ce lor vor incalca pornind de la ideea ca publicitatea negativa ajunge mai rapid, de foarte multe ori, la utilizatori. Ideea este oricum buna. 🙂
    Nu stiu daca IKEA si Raluca au avut un scenariu pus in practica sau a fost doar o situatie ce a depins doar de Raluca, insa impresia generala a fost ca intreaga scena a fost destul de josnica si nimeni nu a avut ceva de castigat, desi se parea ca da. IKEA trebuie sa demonstreze altfel ca este atenta la clienti si fani in online, indiferent ca acei clienti sunt sau nu bloggeri, persoane publice etc. Altfel, s-ar putea trezi in fiecare zi cu furtuni pe propriul canal SM si nu cred ca acele furtuni vor fi benefice imaginii in online a brandului, tinand cont in principal de faptul ca in online foarte multi utilizatori creaza scandal doar pentru ”a scapa de plictiseala si monotonie” iar scandalurile pot fi (vor fi) speculate rapid de concurenta IKEA! 🙂

  2. Eu vreau doar sa spun ca e mai bine sa fii in online decat sa nu fii si bravo Ikea. Si greselile in online sunt foarte firesti pentru ca totul e spontan and on high speed. Decat acele mesaje din print sau altceva super corectate, revizuite si cenzurate, prefer abordarea mai fresh din online si social media, este mai umana. Cum sa te temi de online? mai bine sa te temi ca business-ul tau nu e foarte bine organizat si sa lucrezi la asta.

  3. lorenz says:

    unui blogger I s-a ars un bec ? :))) am inceput sa rad

Comentează